مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: ۶۰۴ روستای مشمول طرح هادی در این استان وجود دارد که تاکنون برای ۴۰۰ روستا این طرح اجرا شده است.
کد خبر: ۸۷۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 13 July 2020
 به گزارش تابناک ایلام؛ حبیب الله محبی اظهار داشت: پارسال طرح هادی در سطح ۱۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان با اعتبار ۷۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شد.

وی افزود: این اعتبار از محل منابع اعتباری(استانی، ملی، سیل) برای اجرای طرح هادی در روستاهای این استان در نظر گرفته شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام یادآور شد: این میزان اعتبار برای بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی و همچنین فضای سبز این تعداد روستاهای استان هزینه شده است.

محبی با اشاره به اجرای طرح هادی در سال جاری گفت: امسال هنوز اعتبار لازم برای اجرای این طرح ابلاغ نشده ولی در صورت ابلاغ، عملیات اجرایی در سطح روستاها آغاز می شود.

وی اضافه کرد: توسعه روستایی و ماندگاری جمعیت در روستاها با توجه به فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال ممکن بوده که هم اکنون توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام ادامه داد: با رفع محرومیت مناطق روستایی، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستاییان و ایجاد اشتغال و بهره‌وری می‌توان، به توسعه روستایی دست یافت که در این راستا بنیاد مسکن با اجرای طرح هادی خدمات ارزشمندی به روستائیان ارائه کرده است.

وی گفت: در زمان حاضر طرح هادی روستایی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است که علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها، جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد.

محبی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، تصریح کرد: در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت.

در مجموع ۶۰۴ روستای مشمول طرح هادی در استان ایلام وجود دارد که تاکنون برای ۴۰۰ روستا این طرح اجرا شده است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار