نیروهای نجات حیات وحش استرالیا تصویری دردآور از عزاداری یک کانگوروی نر در غم از دست دادن جفت و بچه اش ثبت کرده اند.
کد خبر: ۸۷۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 13 July 2020

نیروهای نجات حیات وحش استرالیا تصویری دردآور از عزاداری یک کانگوروی نر در غم از دست دادن جفت و بچه اش ثبت کرده اند.
کانگوروی ماده به همراه بچه ی شش ماه اش در حال عبور از جاده ای در منطقه ی یاراگلن در ۴۰ کیلومتری شهر ملبورن استرالیا بود که یک خودرو با این مادر و فرزند برخورد و آن ها را همانگونه رها می کند.

ویکی لوید- اسمیت و پام رکسون، نیروهای داوطلب حیات وحش استرالیا که این تصویر را ثبت کردند، بچه کانگورو را از کیسه ی مادر بیرون آوردند اما بچه کانگورو هم زیاد دوام نیاورد و در یکی از پناهگاه های آن حوالی جان باخت.
این تصویر غمبار، کانگوروی نر را با چهره ای به وضوح اندوهگین نشان می دهد که پیکر جفتش را به امید زنده شدن دوباره ی او تکان می دهد.

لوید- اسمیت و رکسون می گویند این تصویر را ثبت کردند تا حس و دردی که کانگوروها هنگام از دست دادن جفت و فرزند خود دارند را نشان دهند.
نیکی ساتربای، رئیس انجمن کانگوروهای استرالیا تأیید کرد این حیوانات کیسه دار بسیار حساس هستند و اهمیت زیادی به خانواده ی خود می دهد.
او در اینباره می گوید: «این حیوانات از خانواده ی خود بسیار محافظت می کنند و وقتی یکی از آن ها می میرد وفاداری و عشق و غم و ناراحتی زیادی از خود نشان می دهند.»

عزاداری یک کانگورو در سوگ فرزندش+عکس

تصادف با کانگوروها در جاده های کشور استرالیا امری رایج است. در حقیقت ۹۰ درصد از موارد تصادف با حیوانات در استرالیا به کانگوروها و والابی ها مربوط می شود. برخی از این تصادفات هم برای انسان ها مرگبار بوده اند هم برای این حیوانات.
علاوه بر این، در جریان آتش سوزی های گسترده و ویران گر سال گذشته ی استرالیا متأسفانه حیوانات بسیاری، از جمله جمعیت زیادی از کانگوروهای این کشور زنده زنده در آتش سوختند.
کانگورو در کنار شترمرغ نماد ملی کشور استرالیا هستند. این دو حیوان نمی توانند به عقب حرکت کنند به همین دلیل به عنوان نماد این کشور که در نظر دارد همیشه حرکتی رو به جلو داشته باشد، انتخاب شدند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار