شفاف وبی پرده باید عرض کنیم که بسیاری از مدیران اجرایی استان با سوء برداشت مقوله پاسخگویی به مردم را با پناه گرفتن در پشت برخی کانالهای تلگرامی اشتباه گرفته اند. در حالیکه در فرآینده ارزیابی عملکردها در این حوزه تخصصی بیش از 20 مولفه مدنظر قرار گرفته است ،صرف ارتباط با یک کانال تلگرامی آن هم بمنظور سرپوش گذاشتن بر ضعف ها و یا به تعبیری باج دادن ویا حق سکوت دادن به آنها نمی تواند معیاری منطقی برای نمایش پاسخگویی تلقی شود .
کد خبر: ۸۷۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳ 14 July 2020

تابناک ایلام::روز گذشته روابط عمومی استانداری ایلام در حرکتی بدیع و قابل دفاع نتیجه ارزیابی دو ماهه عملکرد فرمانداران ومدیران کل دستگاههای اجرایی استان را در فرآیند پاسخگویی منتشر نمودند . نکته قابل تامل اینکه هیچکدام از فرمانداران 11 شهرستان و 53مدیر اجرایی استان نتوانستند در این ارزیابی امتیاز مورد انتظار را کسب نمایند.

یکی از مهمترین مولفه های بیانگر مدیریت مطلوب در تراز جمهوری اسلامی که همزمان  مظهر جموریت و اسلامیت یعنی مردمی بودن واخلاقمداری را به منصه ظهور برساند ،در کنار پرداختن به امور مدیریتی تخصصی و پیشبرد امور سازمان تحت تصدی ،اول مردمداری به معنای اخص در خدمت مردم بودن وپاسخگویی به آنان در بستر ابزار در اختیار و دوم رعایت اصول اخلاق مدیریت در راستای کسب رضایت مردم است که این روزها در قاموس ضرورت تکریم ارباب رجوع تبلور یافته است .

با حضور این مولفه ها در بسته مدیریتی است که رضایتمندی مردم از دستگاههای اجرایی منتج به بهبود وجهه دولت مستقر و دیدگاه سیاسی حامی آن در بین مردم می شود ،به هراندازه که مدیران بعنوان خاکریز اول سیستم اجرایی در کسب رضایت مردم گام بردارند به همان اندازه دولت وجریان سیاسی منتسب در فرآیند قدرت ورقابت با سایر جریان ها از دست برتری برخودار خواهند بود وبالعکس .

برهمین اساس است که استاندار بعنوان نماینده عالی دولت بارها ضرورت پاسخگویی مدیران به مردم و استفاده از ابزار رسانه برای تبیین عملکرد دستگاه تصدی را خواستار شدند ،موضوعی که روز گذشته از سوی روابط عمومی استاندار عینیت یافت تا عملکرد مدیران در این حوزه به صورت شفاف در پبشگاه مردم قرار گرفته ورسانه های واقعی بتوانند از این منظر عملکرد ورفتار مدیران در فرآیند پاسخگویی را به بوته نقد بکشانند.

بدون شک مدیر یک دستگاه یا فرماندار یک شهرستان آینه تمام نمای سیستم سیاسی واجرایی درحوزه مدیریتی و بازتاب دهنده عملکرد ورفتار کل سیستم سیاسی واجرایی کشور در حوزه ماموریتی به حساب می آیند ،از اینرو در صورتی که آن مدیر به دولت مستقر وجریان سیاسی وابسته وفادار باشد باید با جدیت مقوله کسب رضایتمندی مردم از طریق تبیین عملکرد خود و پاسخگویی به رسانه ها بعنوان پل ارتباطی مردم ومسئولین را دنبال نماید .

این موضوع پذیرفتنی نیست که فردی با کوپن یک جریان و دولت مستقر بصورت آسانسوری پله های رشد را طی نموده ،صاحب وجهه اجتماعی شده و از مزایا وامتیازات مدیریتی بهره مند شود اما حاضر نباشدبرای نمایش توانمندی مجموعه گامی برداشته  واز سویی بی ملاحظه بار پاسخگویی و دفاع را به صورت یکجا بر روی دوش نماینده عالی دولت در استان قرار دهند.

شفاف وبی پرده باید عرض کنیم که بسیاری از مدیران اجرایی استان با سوء برداشت مقوله پاسخگویی به مردم را با پناه گرفتن در پشت برخی کانالهای تلگرامی اشتباه گرفته اند. در حالیکه در فرآینده ارزیابی عملکردها در این حوزه تخصصی بیش از 20 مولفه مدنظر قرار گرفته است ،صرف ارتباط با یک کانال تلگرامی آن هم بمنظور سرپوش گذاشتن بر ضعف ها و یا به تعبیری باج دادن ویا حق سکوت دادن به آنها نمی تواند معیاری منطقی برای نمایش پاسخگویی تلقی شود .

اینکه امروز مشاهده می شود پس از اعلام نتیجه ارزیابی عملکرد مدیران ، برخی کانالهای تلگرامی بیرق دفاع از مدیران ضعیف وایسته را برداشته وبا به راه انداختن علم شنگه به جای نقد عملکرد مدیران بخاطر عدم کسب امتیاز مورد انتظار در حوزه پاسخگویی ،به نفس عمل روابط عمومی متعرض می شوند خود گواهی روشن بر ضعیف بودن مدیران در حوزه پاسخگویی و عدم بهره گیری مناسب آنان از ظرفیت رسانه ها برای تبیین کارکردها و پاسخگویی به آنان نشات گرفته وبه اشتباه  تنها کانال حامی خود را معیار وشاقول پاسخگویی قرار داده اند.

با بررسی دقیق و موشکافانه ارزیابی عملکرد مدیران ،نتیجه و واکنش های صورت گرفته نسبت به آن دو نکته مهم قابل استنباط است؛ اول اینکه نشان داد که در پشت دغدغه های استاندار و تاکیدات چندباره ایشان در خصوص ضعف عملکرد مدیران یک منطق علمی غیر قابل انکار نهفته بود و این ارزیابی توانست از واقعیت مدیریت در استان ایلام پرده افکنی نماید دوم اینکه برخی از فعالین رسانه ای استان که مدیران ضعیف فعلی بخاطر تامین منافع مقطعی آنان منافع کلی مردم استان را قربانی کرده اند باید به این نکته اهتمام ورزند که بر پایه رسالت آنان باید مردم و منافع آنان خط قرمز رسانه ها قلمداد شود نه برخی مدیران که با عملکرد نادرست ‌و ضعیف خود بر حقوق ‌‌و منافع مردم پا گذاشته اند.

بنابراین انتظار می رود هیاهوی مدیران ضعیف وکانال های تلگرامی بر رویه جاری که از سوی استاندار وروابط عمومی استانداری کلید خورده است ،تاثیر گذار نبوده واین روند مورد انتظار وخواست عامه مردم بعنوان ولی نعمتان این نظام با قدرت دنبال و کارنامه مدیران به صورت شفاف در معرض نمایش همگانی  قرار گیرد . البته ذکر این نکته ضرورت دارد که صرف اعلام نتیجه کافی نیست و ضمن اینکه نتیجه این ارزیابی باید در کارنامه پرسنلی مدیران ثبت وضبط شود ،این موضوع باید معیاری اساسی برای استمرار یاقطع دوره مدیران قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
با سلام من روابط عمومی یکی از دستگاه‌های اجرایی استان ایلام هست
واقعاً میگم بدون هیچ غرضی که معلوم نیست روابط عمومی استانداری بر چه اساسی این امتیازها را داده

تنها ارزیابی که از روابط عمومی ها انجام داده فقط یک فرم خود ارزیابی بدون هیچ مستنداتی بوده

مثلاً دستگاه اجرایی ما و خود من به عنوان روابط عمومی هم با سامانه تلفنی و هم به طور مجازی با خبرنگاران و مردم رابطه خوبی دارم ولی مشخص نیست با چه استانداردی به دستگاه اجرایی ما امتیاز پایین دادن در ارتباط با مردم

فقط صرفا اتکا کردند به این قضیه که علوم پزشکی تو ایام کرونا دو سه تا گزارش گرفته
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
مدیران در کدام آزمون قبول شدن که در این آزمون نمره کسب کنند؟ همین بی مسئولیتی و عدم شایسته سالاری درانتخاب مدیران مملکت رو به این روز کشانده. تازه اگر مانع نشوند مردم بهتر پای کارند.
فرهنگی
|
Japan
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
با سلام
من کاری به دستگاههای دیگر ندارم اما خیلی برام رتبه ضعیف و ۲۱ آموزش و پرورش جای سوال بود. سالها روابط عمومی این دستگاه بر تارک روابط عمومی های استان می درخشید اما پس از بازنشسته شدن قبادبیگی تا امروز روابط عمومی آ.پ استان بسبار ناکارامد بوده است و دو رییس قبلی فقط پسرفت داشتند اما نکته جالب آوردن روابط عمومی جدید استان از یک شهرستان دیگر است که نه تنها ارتباطی با رسانه های مرکز ندارد بلکه کاملا ناشناس برای مدیران و کارکنان اداری است. این دسته گل های ........ و انجمن منفور آنها بزودی اثرات مخرب خودش را نشان می دهد. جناب زینی وند اصولی ترین کاراکتر رییس روابط عمومی ارتباط مناسب و شناخت است!! بنظرت رییس جدید کدام فاکتور را دارد صرف بودن در رسانه نمی تواند موفقیت باشد. اینجا احرایی است با مدیر بیاری تا کارشناسان را مدیریت کند نه طرف دوربین بدست باشد.
انتصابات شما شبیه بیرانوند و رستمزاد است. نگاهتان را از استانداری و نمایندگان بردارید شما شناخت خاصی از نیروهای استان نداری. به چند نفری که دورتان هستند کمتر گوش بده. پیله ای برایت تنیدند را پاره کن بیا بطن معلمان. ضرر نمی کنی وگرنه به پایان عمر اداری ات کمتر از یکسال مونده. چپ نشان میدی راست انتصاب می کنی خیلی زشت است. انتظار تغییرات داشتیم ولی ظاهرا مثلث شوم (ک.ص.آ) نق از ناولت بریدن. فکر خودت باش اینا فکر خودشانند. ارزیابی شما آنقدر در حال فضولی در کار دیگران است که اصل کار خودش به قهفرا رفته، ولش نکن نزار بره. یا معاون مالی اش کن تا راحت بشه و یا...
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
تو این استان فقط یک مدیر کاربلد داریم .صادق ،مردمی، پاکدست، توان بالای کاری،
فقط طالب صادقیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار