مسوول اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین‌(ع) ایلام گفت: شیوع ویروس کرونا باعث کاهش ۹۵ درصدی بازدید زائران و کاروان‌های راهیان نور از یادمان‌های دفاع مقدس این استان شده است.
کد خبر: ۸۷۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 14 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ حسین پورمحمدی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و بر حسب صلاح‌دید ستاد راهیان نور کشور و وزارت بهداشت و به منظور حفظ سلامت مردم، برنامه بازید از یادمان‌های دفاع مقدس برگزار نمی‌شود.

وی افزود: از ابتدای اردیبهشت‌ماه و زمان شروع رسمی اعزام کاروان‌های راهیان نور تاکنون به علت لغو برنامه‌های اعزام این کاروان‌ها به مناطق جنگی در یادمان‌های دفاع مقدس استان هیچ‌گونه میزبانی از کاروان‌های راهیان نور کشور صورت نگرفته است.

پورمحمدی یادآور شد: همچنین برخلاف سال‌های قبل کاروان‌های راهیان نور و اقشار مختلف استان به علت وجود کرونا به مناطق جنگی ایلام و جنوب کشور اعزام نشده‌اند.

وی اضافه کرد: تنها گردهمایی امسال اعزام یک هزار نفر از اقشار مختلف مردم به یادمان قلاویزان و برگزاری دعای عرفه در این یادمان به مناسبت سالروز آزادسازی مهران در تیرماه بود.

وی تاکید کرد: یادمان‌های اصلی استان از لحاظ زیرساخت‌های رفاهی و اقامتی همچون حسینه یا زائرسرا هیچ‌گونه مشکلی ندارند و با پایان یافتن موضوع کرونا اعزام به یادمان‌ها دوباره آغاز خواهد شد.

پورمحمدی گفت: هر چند برخی افراد و خانواده‌ها در این مدت با وسایل نقلیه شخصی از یادمان‌ها بازدید داشته‌اند که این بازدیدها در آمارهای رسمی بازدید گنجانده نمی‌شود.

استان ایلام دارای یادمان‌های متعدد به یادگار مانده از زمان جنگ تحمیلی است که قلاویزان یا نقطه ایثار، سه راهی جندالله، شرهانی، میمک و کوشک سارات از جمله مهم‌ترین یادمان‌های استان ایلام است.

استان ایلام دارای سه هزار شهید،‌ ۱۱ هزار جانباز و بیش از ۳۰۰ نفر آزاده در طول دوران دفاع مقدس است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار