دبیر نخستین جشنواره مجازی تکنوازی موسیقی استان ایلام (نغمه امید) آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را چهارشنبه 25 تیر، اعلام کرد.
کد خبر: ۸۷۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 14 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام،جواد یعقوبی اظهار کرد:  با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره در روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه ، آثار ارسالی از روز شنبه ۲۸ تیر ماه در صفحه اینستاگرام ویژه جشنواره نغمه امید به نمایش درخواهند آمد و همزمان داوری آثار ارسالی به جشنواره انجام خواهد شد.

دبیر نخستین جشنواره نغمه امید گفت: بلافاصله پس از اتمام داوری آثار و صورتجلسه هیئت داوران، برگزیدگان و تقدیر شدگان در هر شاخه از بخش های سه گانه "دستگاهی" ، "کلاسیک" و "بومی و مقامی" از طریق صفحات مربوط به انجمن موسیقی استان به اطلاع عموم خواهد رسید و ویدئو مربوط به "برگزیدگان جشنواره" در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام انجمن موسیقی استان ایلام نیز به نمایش درخواهد آمد.

یعقوبی در ارتباط با چگونگی داوری آثار ارسالی گفت: در بخش موسیقی دستگاهی 8 داور، در بخش موسیقی بومی و مقامی چهار داور و در بخش موسیقی کلاسیک سه داور ، آثار ارسالی را از نظر کیفی مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

 وی افزود: جهت دقت هرچه بیشتر در داوری آثار و جلوگیری از تضییع حق شرکت کنندگان، داوری هر اثر، توسط تمامی داوران آن بخش و به صورت کیفی در ۱۰ آیتم تعیین شده صورت خواهد گرفت که در نهایت برمبنای مجموع امتیازاتی که هر شرکت کننده از برگه ی داوری تمام داوران آن بخش به دست می آورد، برگزیده و یا تقدیر شده‌ی آن ساز و آن گروه سنی تعیین خواهد شد.

دبیر نخستین جشنواره تکنوازی موسیقی استان ایلام در مورد آیتم های مد نظر داوران برای ارزیابی آثار تصریح کرد:مواردی همچون صحت اجرای رپرتوار، سونوریته و موزیکالیته، حفظ ریتم و تمپو در قطعات ضربی، زمان بندی، کوک دقیق،  تکنیک نوازندگی و... از اهم مواردی هستند که مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: آیتم هایی همچون خلاقیت در تصویر برداری، لباس مناسب و درخور و نیز حضور در گروه سنی بالاتر، از جمله مواردی هستند که برای شرکت کننده امتیاز ویژه خواهند داشت.

رییس انجمن موسیقی استان ایلام تصریح کرد: در راستای اهمیتِ نظر و نگاه مخاطبان به هنرمندانِ جشنواره و جهت احترام به نگاه مخاطبان، در نظر داریم پس از اعلام برگزیدگان هر بخش جشنواره توسط هیئت محترم داوران، اسامی برگزیدگان هر بخش را به صورت مجزا در قالب یک نظرسنجی در صفحات انجمن موسیقی استان و نیز صفحه اینستاگرام ویژه جشنواره نغمه امید قرار دهیم که مخاطبان به کیفیت اجرای این هنرمندان رأی دهند و در پایان، "برگزیده از نگاه مخاطبان" را در هر بخش معرفی می شود.

یعقوبی در پایان افزود:با توجه به شرایط کشور و استان از نظر شیوع ویروس کرونا، فعلا اجازه برگزاری ویژه برنامه و اختتامیه این جشنواره و اجرای برگزیدگان به صورت حضوری را  نخواهیم داشت، اما تلاش خواهیم کرد در قالب یک برنامه کوچک و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، با اهدای لوح تقدیر و هدایای برگزیدگان جشنواره، از آنان تقدیر به عمل بیاوریم‌ و در شهرستان های استان نیز این تقدیر با کمک ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها صورت بپذیرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار