لذا  براین موضوع اصرار داریم که جهت گیری این رسانه در خصوص عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی 53گانه استان جهت گیری درست واصولی بوده واکثر قریب به اتفاق مدیران دستگاههای اجرایی استان به گونه ای خنثی به امور جاری خود پرداخته و در خصوص شیوه مواجهه با پاسخگویی و تبیین عملکرد خود به گونه ای عجیب دچار دوگانگی شده اند .
کد خبر: ۸۷۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲ 14 July 2020

تابناک ایلام ::صبح امروز تابناک ایلام در دفاع از ارزشیابی صورت گرفته از عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی استان در حوزه پاسخگویی مبادرت به انتشار مطلبی تحت عنوان "مردودی مدیران دستگاههای اجرایی استان در آزمون پاسخگویی /ارزیابی عملکرد مدیران استان گامی درست ومنطقی در مسیر شفافیت نمود .

از آنجاییکه در این مطلب به صورت کلی به مواردی در خصوص ضرورت پاسخگویی مدیران دستگاههای اجرایی استان به مردم وتبیین عملکرد آنان در رسانه ها اشاره شده است واز سویی نیز رفتار برخی رسانه ها در مواجهه با مطالبه پاسخگویی از مدیران غیر پاسخگو به چالش کشیده شده است ،از این مطلب سوء برداشت هایی نیز صورت گرفته است.

همانگونه که در مطلب انتشار یافته به صورت شفاف به آن پرداخته ایم ،مردم بعنوان ولی نعمتان این کشور حق دارند که در جریان عملکرد مدیران خود قرار گیرندکما اینکه در کشور مطالبه ای تحت عنوان ضرورت شفافیت بر سر زبانها افتاده است ،بنابر این هرگز از این اصل عقب نشینی نکرده وبر عقیده خود پافشاری می کنیم که مدیران باید در کنار دفاع از عملکرد خود وتبیین آن ،خود را اتاق شیشه ای شفافیت قرار داده و چیز پنهان شده ای با مردم نداشته باشند.

بنابراین امکان اینکه بصورت شکلی ایرادی بر نحوه ارزیابی صورت گرفته وارد باشد وهیچ طرحی نمی تواند  بری از ایراد ونقص باشد ،اما بصورت ماهوی نمی توان بر طرح ارزیابی مدیران ایرادی وارد دانست ،چرا که این طرح در راستای شفافیت و بیان عملکردها ودر بوته قضاوت قرار دادن مدیران امری غیر قابل اجتناب است .

لذا  براین موضوع اصرار داریم که جهت گیری این رسانه در خصوص عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی 53گانه استان جهت گیری درست واصولی بوده واکثر قریب به اتفاق مدیران دستگاههای اجرایی استان به گونه ای خنثی به امور جاری خود پرداخته و در خصوص شیوه مواجهه با پاسخگویی و تبیین عملکرد خود به گونه ای عجیب دچار دوگانگی شده اند .

از آنجاییکه بسیاری از این مدیران سابقه مدیریت چند دولتی را در کارنامه خود تجربه کرده و به طرزی عجیب به این شیوه مدیریت ونحوه انطباق خود با شرایط سیاسی واجتماعی خو کرده اند ،نمی توان از کنار گزاره احتمال چشم داشتن آنان به کرسی مدیریت در دولت آینده عبور کرد .لذا سکوت وعدم شفافیت آنان را باید به پای مسلک ومرام متفاوت وچند لایه سیاسی ومدیریتی آنان نوشت .

هرچند در ارزیابی صورت گرفته از سوی روابط عمومی استانداری ایلام شاخصه های بیست گانه ای برای رسیدن به نتیحه ارزیابی مورد توجه قرار گرفته است اما از سویی بر این واقعیت هم نمی توان چشم بست تعدادی از فرمانداران همچون فرماندار شهرستان چرداول که بخش عمده ای از وقت خود را مصروف پاسخگویی به امورات مردم نموه و چیزی به نام روز ملاقات در این فرمانداری معنا نداشته ویا اینکه ساعات غیر اداری خود را صرف سرکشی از حوزه ماموریتی ورفع مشکلات روستاهای دور ونزدیک می کند بتوان وی را هم ردیف مدیران غیر پاسخگو قرار داد.

یا اینکه فرماندار شهرستان تازه تاسیس هلیلان که از قضا به رغم عدم بهره مندی از امکانات ونیروی انسانی و حتی مسئول روابط عمومی در طول مدت کوتاه حضور در این مسند تلاش های قابل قبولی را در رفع مشکلات این شهرستان داشته اند ،نمی توان به لحاظ امکانات ونیروی انسانی در دسترس ،شاخص های مورد نظر برای ابشان وسایر مدیران کل برخوردار را یکسان در نظر گرفت .

از اینرو در ارزشیابی های آتی این شرایط و مقدورات و ملاحظات نیز بایستی مد نظر قرار گیرد و مضافا اینکه اشاره به همکاران رسانه ای که باید مردم را خط قرمز خود قرار داده و منافع مردم را قربانی مدیران ضعیف ننمایند موضوعی نیست که بتوان شرحی برآن قایل بود .همچنان انتظار ما از همکاران رسانه ای اهتمام به این رسالت در راستای بهبود شرایط به نفع مردم است .هرچند در بین رسانه ها هستند افراد با شرافتی که حاضر نیستند رسالت خود را قربانی لبخند تصنعی مدیران ویا منافع زودگذر مادی نمایند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار