نکته جالتر اینکه افرادی که پست بانک  رابعنوان بانک خریدار 30درصد سهام خود انتخاب کرده اند به رقمی به مراتب پایین تر از حق قانونی خود دست یافته اند . بررسی میدانی خبرنگار تابناک نشان می دهد پست بانک در قبال فروش 30 درصد سهام عدالت متقاضیان رقمی از 100 هزار تا یک میلیون تومان به حساب آنان واریز کرده که این رقم با ارزش واقعی 30درصد از سهام تفاوت فاحشی دارد .
کد خبر: ۸۷۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸ 14 July 2020

تابناک ایلام ::پس از آزادسازی سهام عدالت از سوی دولت که در ماههای ابتدایی سال جاری با اجازه مقام معظم رهبری آزادسازی آن کلید خورد ،میزان سهام واقعی دارندگان سهم عدالت مشحص شد .برهمین اساس میزان سهام واقعی افراد از 10 تا 15 میلیون تومان متغیر است .

بر همین اساس از ششم خرداد ماه سال ۱۳۹۹، دارندگان سهام عدالت در صورت تمایل توانستند با مراجعه به شعبه‌ بانکهای مربوطه ، اقدام به فروش ۳۰ درصد از سهام خود نمایند ،همان زمان ستاد خبری سهام عدالت در اطلاعیه ای اعلام نمود ؛"سهامداران مشمول طرح سهام عدالت که روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده اند می‌توانند با مراجعه به کارگزار منتخب خود نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کرده و با خرید سهام جدید به دارایی‌های خود اضافه کنند یا در صورت تصمیم به فروش تا ۳۰ درصد ارزش دارایی خود در شرکت‌ها را به فروش برسانند.همچنین فروش یکجای ۳۰ درصد از سبد دارایی هر فرد در سهام عدالت از طریق شعب بانک‌های کشور میسر شد".

در بررسی میدانی صورت گرفته از وضعیت ارزش 30درصد فروش سهام عدالت از سوی بانکهای سطح استان مشخص شد که بانکها از یک رویه و ارزش گذاری ثابتی تبعیت نمی کنند به گونه ای که مثلا فرد متقاضی با فروش 30درصد سهام خود به بانک ملی رقمی متغیر از 1میلیون ودویست هزار تومان تا 1میلیون وپانصد هزار تومان ودر بانک دیگری این رقم زیر یک میلیون تومان به حساب فروشندگان واریز شده است .

اگر از این منظر به موضوع نگریسته شود که ارزش سهام واقعی افراد از 10 میلیون تومان تا 15میلیون تومان در تغییر است ،میزان ارزش 30درصد نیز تنها می تواند برهمین اساس متفاوت باشد به این معنا که فروشندگان سهام با ارزش 10میلیون تومان باید مبلغی نزدیک به سه میلیون تومان ودارندگان سهام 15میلیون تومانی رقمی نزدیک به 4میلیون وپانصد هزار تومان دریافت نمایند.

امابررسی های صورت گرفته نشان می دهد که  این اشل هرگز از سوی بانکهای عامل رعایت نشده است چرا که رقم واریزی ناشی از فروش 30درصد سهام به حساب فروشندگان سهام بیشتر افراد از 1میلیون و پانصد هزار تومان فراتر نرفته است این یعنی بانک ها مرتکب اجحاف و کم فروشی شده اند و با تعدی در حقوق مردم ،بخشی از ارزش سهام را بلوکه کرده ویا به نفع خود مصادره کرده اند .

نکته جالتر اینکه افرادی که پست بانک  رابعنوان بانک خریدار 30درصد سهام خود انتخاب کرده اند به رقمی به مراتب پایین تر از حق قانونی خود دست یافته اند . بررسی میدانی خبرنگار تابناک نشان می دهد پست بانک در قبال فروش 30 درصد سهام عدالت متقاضیان رقمی از 100 هزار تا یک میلیون تومان به حساب آنان واریز کرده که این رقم با ارزش واقعی 30درصد از سهام تفاوت فاحشی دارد .

اگر بنا را بر واریز مرحله ای از سوی بانک عامل بگذاریم ،مشاهده می شود حتی در این روش که هنوز هم محتمل به صحت نیست ،بانکها  از پرداخت مرحله ای سود گزافی را به جیب می زنند.کما اینکه بسیاری از فروشندگان سهام ادعا دارند بهای سهام فروخته شده بیش از یک مرحله آن هم رقمی ناچیز به حساب آنان واریز نشده است .

برای پیگیری موضوع و کسب اطلاعات از چرایی عدم پرداخت ارزش واقعی سهام فروخته شده به حساب متقاضیان،چندین مرحله با مدیر شعب پست بانک استان ایلام تماس برقرار نمودیم که با وجود ارسال پیامک ومعرفی خود ،موفق به برقراری تماس وکسب اطلاع از چند وچون ماجرا نشدیم .

انتظار می رود بانکهای عامل استان ،خصوصا پست بانک استان ایلام که بخش قابل توجهی از سهام متقاضیان را خریداری نموده اند ،به صورت شفاف برای مردم تبیین نمایند که مبنای آنها برای پرداخت بهای سهام فروحته شده چه چیزی بوده است ؟! اگر مبنای انها همان ارزش اولیه سهام یعنی 500هزار تومان یا 1میلیون تومان بوده است ،باید روشن کنند که با وجود مشخص شدن ارزش واقعی سهام که از 10مییلون تومان هم فراتر رفته است چرا چنین اجحافی در حق مردم صورت گرفته است ؟!آیا واقعا بانکها حتی برای حقوق اولیه مردم ارزش قایل نیستند ؟!البته از دستگاههای نظارتی و دادستان استان ورود قدرتمندانه به این مقوله را انتظار می رود !چون در صورت تایید فرضیه مدنظر این رسانه با یک ظلم گسترده وتضییع حقوق روشن از سوی بانکها مواجهه هستیم!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
هر کی دستش می رسه می دزده واقعا مملکت اسلامی ساختید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار