رئیس دانشگاه پیام نور استان با تشریح فعالیت‌های این دانشگاه در زمینه صیانت از محیط زیست، گفت: تمام تلاش ما این است که این فرهنگسازی توسط دانشجویان انجام شود تا به نهادینه شدن فرهنگ صیانت از محیط زیست در بین خانواده‌ها کمک شود.
کد خبر: ۸۷۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 16 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر عباس سهراب‌زاده اظهار کرد: در دو سال گذشته در راه صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی و فرهنگ‌سازی و اصلاح نگاه به محیط زیست در دانشگاه پیام نور ایلام فعالیت‌های اثربخشی انجام شده است.

وی گفت:  برگزاری هفت کارگاه آموزشی  جهت اصلاح الگوی مصرف انرژی در بین کارکنان واساتید، برگزاری سه اردوی فرهنگی – آموزشی جهت پاکسازی محیط زیست، جمع آوری و انتقال پسماند آزمایشگاه‌های دانشگاه از جمله این برنامه‌ها بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام از ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در سطح دانشگاههای پیام نور استان به عنوان یکی از برنامه‌های اجرا شده در این مدت نام برد و تصریح کرد: ایجاد تصفیه خانه فاضلاب با اخذ مجوزهای قانونی جهت استفاده بهینه از منابع آبی و استفاده از خودروهای گازسوز در مأموریت‌های اداری از جمله مهمترین برنامه‌های دانشگاه در این عرصه بوده است.

سهراب زاده با تاکید بر نقش اثرگذار سازمان های مردم نهاد در حفاظت و صیانت از محیط زیست، گفت: معتقدیم اگر فعالیت سازمان های مردم نهاد با نگاه علمی پیش برود این فعالیت‌ها اثربخش‌تر خواهد شد و در این راستا نیز سازمان مردم نهاد زیست محیطی «دوستان زمین وزمان» ، درسطح دانشگاههای پیام نور استان  راه‌اندازی شده است.

وی تصویب یک روز در ماه بدون خودرو در کمیته سبز دانشگاه، تفکیک کاغذ در مبداء و تحویل آن به بنیاد خیریه و تشکیل کمیته مدیریت سبز جهت بررسی مسائل زیست محیطی در سطح دانشگاه را دیگر فعالیت‌های دانشگاه پیام‌نور استان در صیانت از محیط زیست اعلام کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که این فرهنگسازی توسط دانشجویان انجام شود تا به نهادینه شدن فرهنگ صیانت از محیط زیست در بین خانواده‌ها کمک شود./ع

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار