مدیر کل زندان‌های ایلام,
مدیر کل زندان‌های ایلام گفت: با هدف پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، ارتباط ویدیویی قضات و زندانیان به منظور انجام فرایند دادرسی فراهم شد.
کد خبر: ۸۷۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 16 July 2020

به گزارش تابناک ایلام، مجید احسانی افزود: استفاده از دادرسی الکترونیکی نه تنها در دوران کرونایی بلکه در دوران پسا کرونا نیز می‌تواند جایگزین مناسبی برای دادرسی‌های حضوری باشد.

مدیرکل زندان‌های ایلام اظهار کرد: اجرای دادرسی الکترونیک علاوه بر تضمین سلامت مراجعان توسط قوه قضاییه، اطاله دادرسی به عنوان چالش قدیمی دادگستری‌ها را کاهش و کیفیت رسیدگی‌ها و اتقان آرا را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در راستای راه اندازی دادرسی الکترونیک، محلی برای انجام این فرایند در زندان مرکزی در نظر گرفته شد که با تجهیز کامل، زندانیان به صورت ویدیویی و زنده با مراجع رسیدگی کننده پرونده‌های قضایی خود ارتباط برقرار می‌کنند و فرایند دادرسی انجام می‌گیرد.

احسانی یادآور شد: دادرسی الکترونیکی شاید دارای معایبی هم باشد؛ مانند اینکه عدم حضور فیزیکی و عدم رویت احوالات طرفین هنگام بیان مطالبشان شاید باعث به وجود آمده خدشه بر روند دادرسی شود، زیرا تاثیر و کلام فیزیکی طرفین بسیار تاثیرگذارتر از بیان مجازی مطالب خواهد بود؛ اما با پدید آمدن چالش‌هایی مانند شیوع ویروس کرونا این فرصت فراهم شده است تا دستگاه قضایی جدی‌تر به دنبال ایجاد زیرساخت‌هایی برای استفاده از ظرفیت‌های دادرسی الکترونیکی برای تحقق و اعمال عدالت در همه شرایط و زمان‌ها باشد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار