با توجه به اینکه مشمولان سهام عدالت به صورت حضوری و الکترونیکی در بازار سرمایه احراز هویت نشده اند و تنها از طریق ارائه شماره شبای بانکی و تلفن همراه به نام خود فرد، احراز هویت آنها انجام شده است. لذا هموطنان و مشمولانی که اطلاعات هویتی آنها با کوچکترین مشکلی روبرو بوده از مرحله سفارش گیری حذف شده اند
کد خبر: ۸۷۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 16 July 2020

روزگذشته تابناک ایلام در مطلبی به انتقاد از شیوه پرداخت بهای فروش 30درصد از سهام عدالت از سوی بانکها پرداخت .تابناک در مطلب" کیسه دوزی بانکهای استان برای فروشندگان سهام عدالت/پست بانک به شائبه ها پاسخ نمی دهد" !از بانکهای استان ضرورت شفاف سازی در این خصوص را خواستار شد.
 
از اینرو پست بانک استان ایلام با ارسال جوابیه ای به تبیین چرایی تاخیر پرداخت بهای سهام فروخته شده پرداخته ،البته به وصف ارسال این جوابیه همچنان در خصوص سطح پایین بهای سهام فروخته شده بر مبنای ارزش واقعی ابهام پابرجاست.
 
در این راستا، شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه در اولویت نخست شرکت سپرده گذاری مرکزی، بانکها و شبکه کارگزاری در فروش سهام عدالت، حفاظت و صیانت از دارایی های مشمولان سهام عدالت است تا از سوء استفاده های احتمالی در این زمینه جلوگیری شود به طوریکه هیچ فردی غیر از خود سهامدار امکان سفارش گذاری برای فروش سهام را نداشته باشد.
با توجه به اینکه مشمولان سهام عدالت به صورت حضوری و الکترونیکی در بازار سرمایه احراز هویت نشده اند و تنها از طریق ارائه شماره شبای بانکی و تلفن همراه به نام خود فرد، احراز هویت آنها انجام شده است. لذا هموطنان و مشمولانی که اطلاعات هویتی آنها با کوچکترین مشکلی روبرو بوده از مرحله سفارش گیری حذف شده اند.
 
بنابراین سفارش فروش تعدادی از مشمولان سهام عدالت به دلیل نقایص فوق کنسل شده و سهام آنها اصلا به فروش نرفته تا پول آن را دریافت کنند، زیرا برای بانک، کارگزاری و شرکت سپرده گذاری مرکزی باید مسجل شود  که درخواست فروش سهام عدالت حتما از سوی سهامداران وارد سامانه ها شده است نه شخص دیگر.
 
این افراد باید با مراجعه به سامانه SAHAMEDALAT.IR و یا با مراجعه به بانک یا کارگزار خود مشکل هویتی خود را برطرف و از اجرای سفارش فروش خود مطمئن شوند.
اما مواردی وجود دارد که شماره شبای بانکی تعدادی از مشمولان اشتباه، راکد و یا مسدود بوده و به همین علت این وجوه به حساب آنها واریز نشده است و این افراد نیز باید اطلاعات بانکی خود را اصلاح کنند.درصد سهام عدالت افراد باتوجه به مبلغ آن که از  ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است رقم متفاوتی است به همین دلیل رقم واریزی به متقاضیان نیز تفاوت دارد.
 
با توجه به این که عملیات فروش سهام باید توسط نهادهای ذیربط در بازار سرمایه صورت پذیرد در این خصوص پست بانک صرفاً عملیات جمع‌آوری درخواست‌های فروش سهام عدالت را عهده دار است و اطلاعات و جزئیات این فرآیند از قبیل نحوه و زمان فروش سهام، تعداد و مبلغ سهام فروش رفته، همچنین پرتفوی مشتریان صرفاً در اختیار نهادهای ذیربط است.
 
در این بین به دلیل بورسی نبودن برخی سهام و عدم تقاضا برای بعضی سهم‌ها، فروش ۳۰ درصد پرتفوی در یک مرحله وجود ندارد، بنابراین واریزی سهامداران در چند مرحله و در روزهای مختلف صورت می‌گیرد. با این تفاسیر افرادی که برای فروش سهام عدالت خود اقدام کردند باید منتظر فروش سهام خود به صورت مرحله باشند و هر زمان که سهام فروخته شود مبلغ به حسابشان واریز می‌گردد.
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار