امام جمعه ایلام:
امام جمعه ایلام گفت: دفتر شورای نگهبان در خصوص صحت اخبار واصله در حوزه صلاحیت نمایندگان مردم توجه ویژه و لازم داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 16 July 2020

به گزارش تابناک ایلام به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار  در آستانه سالروز تاسیس شورای نگهبان در دیدار با رییس و کارکنان و اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان و شهرستان ایلام افزود: نظارت بر انتخابات کاری بس خطیر و به مراتب سرنوشت ساز است، به نحوی که به صورت مستقیم با اعتبار اشخاص در ارتباط بوده و در نهایت بازخورد آن متوجه مجموعه دفتر استان می شود.

وی ادامه داد: شورای نگهبان باید بسیار مراقبت کند و در تحلیل اخباری که به آنها می رسد دقت کافی را بعمل آورد.

وی با تاکید بر اینکه در شورای نگهبان قدرت جذب باید بیشتر از قدرت دفع باشد، اظهار داشت: باید در برخورد با افرادی که رد صلاحیت شده اند جانب احترام رعایت شود تا از مظلوم نمایی این افراد جلوگیری شود.

وی افزود: وجود شورای نگهبان برای پاسداری از قانون اساسی، شارع مقدس و صحت انتخابات و نظارت بر انتخاب یک امر اجتناب ناپذیر است هر چند این مساله برای برخی خوشایند نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: همچنین نیاز است به افراد رد صلاحیت شده توضیحات لازم داده شود تا آنجا که آنها قانع شوند، چرا که بارها در آیات و روایات تاکید شده خداوند ستارالعیوب است و ما هم باید همینگونه باشیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه شورای نگهبان در این استان ابراز امیدواری کرد: مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابی جنوبی به نحو مطلوب برگزار شود.

در ادامه یوسف امیدی، رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ایلام ضمن تبریک چهلمین سال تشکیل شورای نگهبان و قانون اساسی گزارشی در خصوص وظایف و جایگاه این نهاد ارائه کرد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.

در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و بهزاد علیزاده با ۱۸ هزار و ۵۰۵ رای و صادق کرمی با ۱۶ هزار و ۳۷۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال بودند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه جنوب قرار بود فروردین‌ماه برگزار شود که بدلیل شیوع کرونا به شهریورماه موکول شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار