نکته قابل تامل تر اینکه این طرح سرنوشتی متمایز از دیگر طرح های موجود پیدا کرد ،سرنوشتی از جنس ضمانت اجرا با حمایت استاندار ایلام که در ادامه راه می تواند منشاء تغییرات جدی در حوزه مدیریت در استان ایلام شود .
کد خبر: ۸۷۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹ 20 July 2020

تابناک ایلام ::همانگونه که در یادداشت های متعدد به آن اشاره داشته ایم استان ایلام یکی از استانهای برخوردار از مزیت ها وفرصت های توسعه ایست ،مزیت هایی از جنس منابع زیر زمینی وفرصت های بی نظیر روزمینی همچون گردشگری ،کشاورزی و تجاری که توجه علمی ودلسوزانه می تواند آن را در ردیف دیگر مناطق توسعه یافته قرار داده واز سویی وضعیت معیشت واشتغال مردم را دگر گون کند.

بنابراین اگر تاکنون این فرصت ها نتوانسته اند در خدمت توسعه استان ورفع مشکلات مردم قرار گیرند ،اسیب و چرایی عدم تحقق این مهم را باید در مدیرانی جستجو کرد که بر اساس توانمندی و کارآیی گزینش نشده و به جای پیگیری علمی ومنطقی امور برای رفع چالش های استان با نگاههای ضد توسعه ای صرفا منافع فردی ،قومی وجریانی را دنبال کرده اند .

در این بین تنها راه برای شناسایی مدیران ضعیف و ناکارآمد وحذف آنان از چرخه مدیریت  و تشویق وترغیب مدیران کارا ،ریسک پذیر وصاحب اندیشه و تمایز بین مدیران بی خیال ومدیران پیگیر وموثر در انجام ماموریت های سازمانی ،بهره گیری از ابزار ارزشیابی دوره ای وارزیابی مستمر عملکرد آنان است .

اقدامی که در ماه اخیر از سوی روابط عمومی استانداری ایلام بعنوان یک ابتکار و طرح بدیع اجرایی و در کوتاه ترین زمان ممکن باعث شد تا بعنوان یک تلنگر ،مدیران بیخیال را به جنب وجوش وتکاپو برای رفع ضعف های مدیریتی وا دارد .اقدامی که توانست بعنوان یک حرکت نو وعلمی در سطح وزارت کشور به نام استانداری ایلام به ثبت رسیده و بعنوان الگویی نوین در زمینه ارزیابی به دیگر استانها عرضه شود .

نکته قابل تامل تر اینکه این طرح سرنوشتی متمایز از دیگر طرح های موجود پیدا کرد ،سرنوشتی از جنس ضمانت اجرا با حمایت استاندار ایلام که در ادامه راه می تواند منشاء تغییرات جدی در حوزه مدیریت در استان ایلام شود .

استاندار ایلام که از ماهها پیش ضرورت تحرک بخشی در مدیریت دستگاههای اجرایی استان در راستای پیشبرد ماموریت های سازمانی را خواستار و پویایی وپیگیری امور سازمانی را ازمدیران دستگاههای اجرایی خواستار شدند ،بدنبال انجام مرحله اول  ارزیابی عملکرد مدیران ،برخورد جدی با مدیران کم کار و شناسایی شده بر اساس این طرح  را مطالبه نمودند .

بر همین اساس در ادامه طرح ارزیابی عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی استان، چنانچه مدیر دستگاهی برای سومین بار متوالی نتواند نمره مورد انتظار را کسب نماید فرصت ارزیابی مرحله چهارم را از دست خواهد داد و با امضاء استاندار ایلام ومعرفی به وزاتخانه متبوع برای همیشه از اتاق مدیریت خداحافظی خواهد کرد .

بنابراین باید منتظر ماند ودید که در مراحل بعدی ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی استان که به صورت مستمر وبر اساس شاخص های بیست گانه صورت خواهد گرفت ،کدام مدیران با بهبود وضعیت عملکرد خود از در چرخه مدیریت باقی و چند مدیر در فرآیند عزل قرار خواهند گرفت ؟!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
به تدبیر شجاعانه مدیرکل محترم روابط عمومی استاندار در شناسایی عملکرد ضعیف بسیاری از مدیران استان وفرمانداران ناتوان آفرین ودرود باد
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
اگه قراره مدیران ضعیف جمع کنن اول نفرش خود آقای استانداره .
تو این سه سال غیراز شعار دادن چه کار مفیدی برای استان انجام دادن؟
ایلام دو استاندار فعال داشته اول مهندس مروارید دوم زمانی قمی.

درود خدا بر همه مدیران مردمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار