در طول دوماهی که از حضور نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی گذشته است ،سارا فلاحی اولین نماینده خانم استان ایلام با بهره گیری از دانش سیاسی خود وبکاربست دانش سیاسی خود در وظایف نمایندگی و بیان شفاف دیدگاههای خود که اتفاقا در مسیر خواست ومطالبه مردم استان معنا می شود ،به خوبی توانسته است در مسیر مطالبه گری مورد انتظار مردم استان ومنطبق با نوع انتظار انان از نمایندگان رفتار نموده ودر این مدت کوتاه رضایت نسبی رای دهندگان و حامیان خود را جلب نماید .
کد خبر: ۸۷۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 22 July 2020

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::با آغاز به کار رسمی مجلس یازدهم شورای اسلامی ،بروز برخی رفتارهای هیجانی وانتقام جویانه سیاسی از سوی برخی نمایندگان تند رو ،انتقادات جدی از سوی رسانه ها و حتی فعالین سیاسی مطرح جریان اصولگرایی متوجه این رفتار نمایندگان شد .

 از آنجاییکه نمایندگان عمدتا تازه کار مجلس مسایل وطرح هایی مغایر با خواست ومطالبه اصلی مردم از حاکمیت ودولت یعنی بهبود وضعیت معیشتی آنان را در دستور کار قرار دادند ،امیدها در خصوص ارایه طرح های کارشناسانه وموثر بر روند اقتصاد کشور و همچنین بهبود وضعیت مردم به کلی به یاس مبدل شد .

به عقیده بسیاری از صاحبظران، این مجلس بر خلاف شعارهای ایام تبلیغات انتخاباتی نه تنها بر ریل واقعی خود قرار نخواهد گرفت، بلکه با پرداختن به مسایل حاشیه ای ،تشدید تنش ها با دیگر ارکان قدرت و اهتمام به مسایل باندی وجناحی تشدید مسایل ومشکلات جاری را رقم خواهند زد .

با ورود عالمانه مقام معظم رهبری و توصیه های حکیمانه ایشان مبنی بر ضرورت پرهیز از پرداختن به حاشیه ها و تذکر جدی ایشان مبنی بر ضرورت استمرار ادامه کار دولت تا پایان دوره قانونی آن،نمایندگان تندرو مجلس با تمکین از خواست رهبری ،تاحدودی تنش های سیاسی در مجلس را کاهش داده ونمایندگان مسایل واقعی ومورد انتظار ایشان و مردم را در دستور کار خود قرار دادند .

اما بررسی کارنامه نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی تا به امروز صرفنظر از پیوستن آنان به طرح بی حاصل سوال از رییس جمهور که می توانست منافع مردم استان ایلام را حداقل برای یکسال باقی مانده تا پایان عمر دولت روحانی با چالش مواجهه نماید ،اقدامات ،تلاش ها ومواضع آنان تا به امروز مورد قبول نخبگان ،رسانه ها والبته بخشی از مردم قرار گرفته است .

همگان بر این اصل اعتقاد دارند که انتخابات مجلس شورای اسلامی  در استان ایلام هم از حیث شیوه تبلیغات  ،نحوه نماینده گزینی و نوع انتظار مردم از نمایندگان با شیوه های رایج در نظام انتخابات کشور در سایر مناطق کشور تفاوت جدی دارد .

صرفنظر از نوع نگاه مردم این استان به وظایف نمایندگی واننظاراتی که قاطبه آنان از موکلانشان در مجلس دارند ،بسیاری از مردم استان ایلام نوع رفتار نمایندگان در مجلس ،خصوصا حضور فعال در پارلمان از طریق ایراد نطق های آتشین ،مطالبه گری بدون لکنت از تریبون مجلس، یکی از مهمترین معیارها برای قضاوت در زمینه عملکرد نمایندگان به حساب می آید .

در طول دوماهی که از حضور نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی گذشته است ،سارا فلاحی اولین نماینده خانم استان ایلام با بهره گیری از دانش سیاسی خود وبکاربست معلومات سیاسی خود در وظایف نمایندگی و بیان شفاف دیدگاههای خود که اتفاقا در مسیر خواست ومطالبه مردم استان معنا می شود ،به خوبی توانسته است در مسیر مطالبه گری مورد انتظار مردم استان ومنطبق با نوع انتظار انان از نمایندگان رفتار نموده ودر این مدت کوتاه رضایت نسبی رای دهندگان و حامیان خود را جلب نماید .

بدون شک حرکت بدون لغزش در مسیر انتخاب شده از سوی فلاحی که هوش و ذکاوت سیاسی وی را در معرض نمایش قرار داده واستمرار چنین رفتاری در صحن علنی مجلس و استفاده از هرفرصتی برای بیان دیدگاهها وطرح مطالبات مردم استان نه تنها ایشان را به نماینده ای در تراز نمایندگان ملی قرار خواهد داد بلکه در ادامه راه می تواند بخش قابل توجهی از رای دهندگان حوزه انتخابیه ایلام با هر نوع نگاه سیاسی وطایفه ای را باخود همراه نماید.

البته سارا فلاحی باید این نکته را هم مدنظر داشته باشد که هرچقدر زمان بگذرد ،بدلیل تاثیر گزاره های متعدد بر نوع نگاه مردم ،برداشت و انتظار آنان از وظایف نمایندگی نیز تغییر خواهد کرد ،بنابراین ضرورت دارد در کنار بهره گیری از تریبون مجلس برای فریاد زدن مطالبات مورد انتظار مردم استان ایلام ،عملیاتی شدن مطالبات مطرح شده را نیز دنبال نماید ،چرا که ممکن است افزایش سطح انتظارات محاطبین وعدم برآورده شدن این انتظارات، در مقاطعی نتیجه ای بر خلاف انتظار را به همراه داشته باشد.

به هرحال انتخاب سارا فلاحی بعنوان اولین نماینده زن استان ایلام مرزهای جنسیتی وعرف نمایندگی در این استان را جابجا نموده و اکتیو بودن این نماینده در کسب جایگاههایی در فراکسیون های متعدد نشان داد که زنان تحصیلکرده زاگرس نشین برخلاف نگاههای رایج عرفی ،از سطح توانایی بسیار بالایی برای مدیریت کلان کشوری برخوردار هستند ،موضوعی که در طول چند دهه از عمر انقلاب اسلامی بعنوان یک تبعیض آشکار در حق زنان این سامان مغفول مانده است .

فلاحی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود در مجلس گفت :ایلام، قلب ایران است هر چند راه‌آهن و سینما و آزادراه ندارد؛ هر چند ۹۵ درصد نفت و گاز غرب کشور در ایلام است اما مدیریتش در ایلام نیست و مردم ایلام طالب آزادی و استقلال سهمشان از اسارت شرکت نفت و گاز غرب کشورند.

وی افزود:زیرساخت‌های عمرانی، جاده‌ای و بهداشتی استان به گروگان بی‌مسئولیتی برخی از مسئولین درآمده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان داشت :امروز اقتصاد ما مبتنی بر بی مسئولیتی و مفت خوری است و باید بپذیریم که در سایه رقابت‌های کور سیاسی اقتصاد را با مشکل مواجه کرده‌ایم.

فلاحی ادامه داد :امروز تک تک مسئولین باید سرشان را پایین بیاندازند، جیب‌هایشان را ببندند و کار بکنند و اگر نمی‌توانند مسئولیت را به اهلش واگذارند نه آنکه بیت‌المال را مانند ارث پدرانشان به دوش گرفته و به سمت خانه‌های غصبی خود ببرند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
درود بر خانم فلاحی شیرزن زاگرس
شهروند
|
Germany
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
مطلب چند پیشتون با نوشتار امروزتون تفاوت فاحشی داشت .
و این نشان می دهد گاهی از قافله مردم عقبید .
در نوشتار قبلی انتخاب دکتر سارا فلاحی را نتیجه قبیله گرایی دانستید و تاثیر نخبگان علمی و سیاسی در انتخاب ایشان را نادیده انگاشتید . خوشحالم که زود به اشتباه خود پی بردید .
اما آن بخش نوشته بالا که پیوستن نمایندگان مردم به طرح سوال یا استیضاح رئیس جمهور را مخالف منافع استان قلمداد کرده اید اشتباهی فاحش است که باز از حانب شما رخ داد . بیش از دویست نماینده مجلس طرح سؤال ازرئیس جمهور را امضا کردند و مورد استقبال مردم کشور قرار گرفت .
بعد هم تا بحال چه خیری از این دولت بی تدبیر نصیب استان شده که سوال ازرئیس جمهور که حق مردم و نمایندگان آنان است مخالف مصالح استان میباشد نکند شما مصالح استان را در گرانی ، تورم و دلار بیست و پنج هزار تومانی می دانید که سوال پرسیدن باعث خسارت می شود . ایا خسارتی بیشتر از این باید به مردم وارد شود .
لطفا اگر می خواهید نوشته هایتان ارزش تامل و توجه داشته باشد حانبدارانه یا ستیزجویانه ننویسید
مدیر پایگاه دوست عزیز سلام
هیچگاه در مطالبم تفاوت محتوایی وجود ندارد ،همواره گفته ام ومی گویم که معیار انتخاب در استان ایلام قبیله ای بوده است . دراین مطلب هم هرگز از دیدگاهم عقب ننشسته ام ،اگر خوب دقت نمایید در بندی نوشته ام : انتخابان مجلس در ایلام در شیوه تبلیغات ،نماینده گزینی ورفتار نمایندگی با دیگر مناطق کشور تفاوت جدی وجود دارد .
انتخابات اخیر هم محصول همگرایی قوم وقبیله بود 
البته این را هم باید به آن می افزودم که از قلم افتاد 
انتخابات این دوره محصول عدم مشارکت مردم ودست پخت شورای نگهبان بود 

اما در خصوص خانم فلاحی باید اذعان کنم که رفتار ایشان تا این لحظه برمدار خواست مردم بوده است 
بعنوان رسانه از این رفتار حمایت خواهیم کرد 
اما در خصوص دولت باید گفت در اشتباه محض قرار دارید ،یکی از بهترین شیوه ها برای رفع مشکلات مردم تعامل با دولت مستقراست . شمشیر چرخاندن وچنگ انداختن بر صورت دولتی 
که فعلا همه چیز در دست اوست خطای محض وبر خلاف منافع استان است 

دویست نماینده دشمن سرسخت دولت که از آنهایاد کردید نمی تواند معیار درستی برای 
درستی کار آنها محسوب شود ،چرا که عمدتا چهره های تند رو انتقامجویی هستند که سالهاست برای انتقام سیاسی از دولت لحظه شماری می کردند ،جمعی که هرگز منافع مردم ونظام برایشان در اولویت قرار ندارد. افرادی که خود محصول مشارکت حداقلی بوده وبا کمترین آرا روانه مجلس شده باشند نمی توانند شاخصی برای نمایندگی کل مردم محسوب شوند !! اگر معیار برای درستی ادعایتان اعداد وارقام باشد که دولت روحانی نماینده اکثریت 
رای دهندگان است ،چرا برای اکثریت نباید ارزش قابل شد ؟! این پارادوکسی بیش نیست !

مضافا اینکه مشکلاتی که  از آن یاد بردید محصول  بی دولتی والبته چند دولتی در جمهوری اسلامی ایران است نه کار دولت ! سیستمی که در هیچ نظام سیاسی در جهان لنگه آن یافت نمی شود 
اگر امروز دلار گران است و بر تمامی کالاها تاثیر منفی گذاشته است باید چرایی آن را در  سیاست های نادرست خارجی جستجو کرد که هرگز در اتاق های فکر دولت ها اتخاد نمی شوند ! این همان معنایی است که از بی دولتی و یا چند دولتی قابل استنباط است .
موید باشید
جمال دهلران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
اولشه میخواد خودی نشون بده، از اینم کاری برنمیاد. درضمن تحلیل های تابناک خیلی زیباست
درد و داد
|
Germany
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
واقعا برای دیدگاه ها و نظراتت متاسفم
جنابعالی دویست نماینده منتخب مردم را برآیند انتخاب مردم نمی دانید چون آقا جلال شما انتخاب نشد . مگر او در صحنه نبود پس چرا انتخاب نشد
چون نزدیکی او به دولت باعث رویگردانی مردم از او شد . اگر قرار باشد حمایت محض از دولت مستقر شاخص پیشرفت استان باشد هیچ‌کس به اندازه جلال میرزایی سنگ این دولت را به سینه نزد چکار کرد الان کجاست .؟ چرا مردم او را انتخاب نکردند ؟
پس لطفا معیارتان را اصلاح کنید چون اشکال اساسی دارد
شما مشکلات امروز را محصول چند دولتی یا دولتهای قبلی می دانید و هیچ سهمی از مشکلات فعلی را متوجه این دولت نمی دانید و این جای بسی تاسف است . کمتر با سیاسیون سوخته شده معاشرت نمایید کمی با مردم نشست و برخاست کنید تا تحلیل هایتان به واقعیت نزدیک تر شود .
بدرود
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
تابناک ایلام و جناب اسدی کار حرفه ای انجام می دهند یعنی هم انتقاد و هم تشویق و این یعنی اصل رسانه
افرین بر آقای اسدی
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
دوستان هنوز زوده درباره این ضعیفه نظر بدیم هنوز دوماه نشده رفته اگه همین فرمانو دوسال رفت بعد به به و چه چه بگین .
بقولی جوجه را آخر پائیز میشمارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
متأسفانه این داد و بیداد کردنها و درشتگویی ها هیچ تاثیری در استیفای حق مردم مظلوم استان نخواهد داشت، سیستم مملکت ما بر مدار لابیگری می چرخد نه بر پایه حق و حقوق و داد و قال!! راه انداختن!
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
تمام نماینده گان که از اول انقلاب تا کنون وارد مجلس شدند همشان قصدشان خدمت به استان ومردم بوده بعضی از انها توانایی بیشتری داشته وبعضی از انها توانایی کافی نداشته که انتظارات مردم واستان را بر اورده کند ولی در مجموع برای مردم واستان خودشان انچه در توان داشته اند بکار گرفته اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
با قیل و قال هیچ حقی به هیچ کسی داده نمی شه فقط لابیگری و چنگ اندازی!
شارکم چوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
اگه بنابر دادو قال و هیاهو باشه که اصلحترین افراد دستفروشان پارکینگ شهردارین .
ایلام فقط دوران همتی و حیدرزادی
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
الحق و الانصاف که از همه جا بی خبرید و یا هنوز در شوک انتخابات وعقده گشاییهای اون زمان ماندید دکتر سارا فلاحی داره کم کم به چهره ای ملی تبدیل میشه وشما چرا نمیخواهید این واقعیت و قبول کنید حتما میخواهید ایشان نیز همچون کت و شلوارهای بی سرنشینی که این چند سال به مجلس رفتند و پدر مردم را دراوردن و فقط به فکر منافع خود بودند سکوت کند مطالبه گری مگر با سکوت به دست میاید لطفا به جای تخریب این نماینده شجاع ایشان راحمایت کنید و چشم خود را به روی حقایق باز کنید.
فقیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
در جواب آقایی که بواسطه آلت جنسیشان ضعیفه نیست
در زبان کوردی به زن ضعیفه نمیگویند،آفرت میگویند به معنای آفریدگار چون نسل بشر از دامن ایشان تداوم میابد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار