شهرستان دهلران تنها شهرستانی در کشور است که هرج و مرج وزمین خواری وتصرف اراضی آن توسط عده ای مشخص که در پی اختلاف دولت با بخشی از شهروندان سبب شده  میلیاردها تومان از جیب مردم گرفتار در سایه بی توجهی دولت در بحث تامین مسکن به جیب بزنند و مردم گرفتاری که از سر ناچاری در دام شیادین و دلالان گرفتار شده بودند گرفتار تر شوند .
کد خبر: ۸۷۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 23 July 2020

تابناک ایلام مجتبی کاور:: در روزهای گذشته  شاهد تخریب ساخت سازغیرمجاز در شهردهلران وآزاد سازی 23هزار متر مربع به ارزش 18میلیارد تومان بودیم اقدامی که بر اساس مصوبه شورای تامین ودستور قضایی صورت گرفت ولی این اقدام در فضای مجازی وافکار عمومی وحتی رسانه ها با واکنش های مختلفی مواجه شد  مو ضوعی که نباید به سادگی از کنار آن گذشت چرا که عدم اجرایی شدن یک مصوبه سبب شده امروز خانه کسانی ویران وتخرب شود که از سر ناچاری ونداشتن سرپناه اقدام به ساخت وساز غیر مجاز در سایه بی تدبیری مسئولان وقت در خصوص تعیین تکلیف یک مصوبه است مصوبه ای که اگر به صورت جدی پیگیری میشد قطعا شاهد هیچ گونه ساخت ساز غیر مجاز در این شهرستان نبودیم وعده ای سود جو از این فرصت استفاده نمی کردند .

شهرستان دهلران تنها شهرستانی در کشور است که هرج و مرج وزمین خواری وتصرف اراضی آن توسط عده ای مشخص که در پی اختلاف دولت با بخشی از شهروندان سبب شده  میلیاردها تومان از جیب مردم گرفتار در سایه بی توجهی دولت در بحث تامین مسکن به جیب بزنند و مردم گرفتاری که از سر ناچاری در دام شیادین و دلالان گرفتار شده بودند گرفتار تر شوند .

 متاسفانه عدم تعیین تکلیف یک مصوبه توسط مسئولین وقت وکارشکنی ها که در مسیر قانونی این مصوبه که بیش از یک دهه از آن می گذرد سبب شده که مشاورین املاک با همکاری برخی دلالان در سایه اقدام به فروش اراضی به شهروندان گرفتار که دنبال سرپناهی برای خانواده خود بودند  میلیاردی در سایه امن بی توجهی دولت ومسئولان به جیب بزنند وبه کسی هم پاسخگو نباشند  .

آنچه که امروز باعث شده که بیش از سه هزار واحد منزل مسکونی در شهرستان دهلران به صورت غیر مجاز بنا شودعدم اجرایی کردن یک مصوبه قانونی  و جولان دلالان وهمدستی برخی مشاورین املاک در شهرستان دهلران است.  مو ضوعی که سبب شده  قیمت مسکن وکرایه و رهن در این شهرستان مرزی فاقد امکانات سر به فلک بکشد به گونه ای است که حتی مسئولان توانایی برخورد با این پدیده را نداشته وندارند.

متاسفانه متخلفان و متصرفین که حتی به اراضی خالصه دولتی هم رحم نکرده وبا جعل سند وفروش با همکاری برخی مشاورین املاک پول های کلانی از مردم گرفتار را به جیب زدند ونه تنها آنها صاحب سرپناه نشدند بلکه آواره تر شدند به راستی چرا در این سالها  با دلالان ومشاورین املاک متخلف برخورد قانونی صورت نگرفته است ؟!

اقدام اخیر شورای تامین ودستگاه قضا در بحث تخریب ساخت ساز های غیر مجاز را به فال نیک می گیریم، ولی آنچه که مهم است وافکار عمومی خواستار آن است ،تعیین تکلیف اراضی واجرایی شدن یک مصوبه قانونی با دیده شدن حق معترضین وپایان دادن به یک بحران اجتماعی که سالهاست باعث مشکلات زیادی برای توسعه شهر دهلران شده است

آقایان مسئول ! امروز اگر تخریب وبرخوردی  صورت گرفته است زمانی می تواند مورد مقبولیت عمومی قرار بگیرد که دلالان ومشاورین املاک که اقدام به فروش اراضی به شهروندان بی سرپناه کرده اند محاکه شوند ومال اندوزی میلیاردی آنها مورد بررسی قرار بگیرد که چند خانواده گرفتار را گرفتار تر و با کدام مستندات اقدام به فروش اراضی که هنوز دولت با برخی از شهروندان اختلاف دارند کرده اند.

 آقایان مسئول ! برای پایان دادن به بحران اجتماعی بنام اراضی دهلران وساخت ساز غیر مجاز مصوبه ایی که قانونی است را اجرایی کنید چرا که اجرایی شدن این مصوبه نه با تحریم مرتبط است ونه نیازی به ردیف اعتباری دارد !

 بدون شک آنچه که در بحث تخریب ساخت سازهای غیر مجاز اتفاق افتاده است مورد اقبال اجتماعی مردم قرار گرفته است وتنها کسانی در فضای مجازی اقدام به فضا سازی می کنند که منافع اقتصادی آنها در گرو این ساخت سازها قرار دارد وآنچه که بسیار مشهود است برخی از همین افراد با هماهنگی گروهی اقدام به تصرف ، ساخت وسازغیر مجاز  وفروش آن به افراد نیازمند ؛ میلیاردی پول به جیب می زنند .

 شهروندان گرامی ! نیک میدانیم که اگر خانه های غیر مجاز که به صورت غیر قانونی بنا شده بودند متعلق به افراد ونیازمندان واقعی بودند قطعا مسئولان با راهکار ومدل های دیگری اقدام می کردند واگر امروز صدا وشلوغ کاری در فضای مجازی وهمراهی برخی کانال های تلگرامی که خود جز متخلفین هستند تنها به خاطر منافع مالی خود ومظلوم نمایی است

 مردم فهیم وقانون مدار دهلران ! سالهاست عده ای به خاطر مشکل دولت  با بخشی از شهروندان بازار ومسکن دهلران را قبضه کرده اند واز این اختلاف بهره برداری های مختلف مالی کرده اند وثروث نامشروع جمع آوری کرده اند که گرانی مسکن ، بالا ر فتن اجاره در این شهر مرزی فاقد امکانات دستاورد این دلالان وبرخی مشاورین املاک است که باعث شده دهلران از لحاظ مسکن رکورد دار گرانی باشد.

امید است که افکار عمومی تحث تاثیر مظلوم نمایی زمین خواران قرار نگیرند اجازه بدهند مسئولان دست دلالان وزمین خواران را قطع کنند تا شاهد ثبات در بازار مالی در بحث مسکن واجاره در این شهرستان باشیم چرا که از ابتدای سال تاکنون با همت مسئولین اعضای شورای تامین ودستگاه قضا با بازپسگیری بیش از 125هزار متر مربع با ارزش مالی 118میلیارد تومان از چنگال زمین خواران خارج کنند که رقم بسیار قابل توجهی است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت

شهروندان گرامی ! بدون شک وقتی منافع مالی زمین خواران که در چهار ماه سال جاری به ارزش 118میلیارد تومان است باید هم درشبکه های اجتماعی  مظلوم نمایی کنندتا افکار عمومی را همراه خود کنند غافل از اینکه دست شیادان وزمین خواران برای همه رو شده است و آنچه که خواست افکار عمومی از دستگاه قضایی واعضای شتورای تامین  است لغو مجوز مشاورین املاک وبازداشت دلالان وزمین خوارن است که در این سالها مال اندوزی کرده اند .  

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
همان مدعیان فروشندگان این 3هزار قطعه هستند . قرار بوده که دولت 1300قطعه بهشون بده تا اینها دست از ادعا بردارند . محاسبه کنید 1300بیشتر است یا 3هزار ؟! معلومه که 1700قطعه اضافه بر ادعاشون بردن پس اتفاقا باید پول این 1700قطعه زمینی که اضافه بر ادعاشون تصرف کردن را دولت از اونها بگیره . در ضمن خسارت مالباختگان را هم باید از این زمینخواران بگیرند . اگر دولت میخواد ریشه زمینخواری در دهلران خشک بشه راه حلش اینه وگرنه با تعارف و سخنرانی چیزی حل نمیشه .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار