استاندارایلام؛
استاندار ایلام با اشاره به ۸ سال مرزداری ایلامی‌ها در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: این مردمان بزرگ همواره در ادوار مختلف تاریخ مرزداران شجاع و قابل اعتمادی بوده‌اند و در ۸ سال جنگ تحمیلی با نثار سه هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز و ۳۳۷ آزاده، نقشی بی بدیل در تاریخ دفاع مقدس آفریدند.
کد خبر: ۸۸۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸ 29 July 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی موضوع شهادت و ایثار را در بالاترین نقطه اهمیت دانست و گفت: ایلام در حوزه شهادت و ایثارگری شاخصه‌های بی نطیری به نسبت باقی کشور دارد و از این حیث حائز رتبه اول است.

استاندار ایلام در ادامه به دو شاخصه منحصر به فرد مردم شهید پرور ایلام در دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: یکی از این شاخصه‌ها به علت کم بودن تعداد آزادگان این استان به نسبت تعداد شهدا و جانبازان برمی گردد و این نشان دهنده اوج شهادت طلبی این مردمان است که تا آخرین قطره خون خود در نبرد با دشمن کوتاه نیامدند.

وی ادامه داد: شاخصه دوم عدم مهاجرت مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی بود، در حالی که تمام مناطق استان زیر هدف مستقیم توپخانه‌ها و جنگنده‌های بعثی بود اما هرگز ترک سرزمین نکردند و به جای آن ماندند و نگذاشتند یک وجب از خاک میهن به دست دشمن متجاوز بیافتد و این پایداری و استقامت ستودنی است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار