مدیر تعاون روستایی استان ایلام:
مدیر تعاون روستایی استان ایلام گفت: تعداد 398 واحد مرغداری که اغلب در قالب شرکت های تعاونی ساماندهی و زیر نظر اتحادیه مرغداران استان فعالیت می نمایند و میزان تولید ماهانه بطور متوسط بین 30 تا 40 تن مرغ می باشد که عرضه و تقاضا برای نحوه تامین و توزیع تابع تصمیمات ستاد تنظیم بازار می باشد.
کد خبر: ۸۸۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 29 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ ناصری در گفتگو با خبر نگار ما  اظهارداشت :  در سطح این تعداد واحد مرغداری هر دوره حدود ۷ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می شود، بر این اساس 3 تا 4 برابر نیاز استان مرغ تولید می شود و بر این اساس نیاز استان تامین و مازاد آن در سایر استان های همجوار توزیع می شود.

مدیر تعاون روستایی استان ایلام یادآور شد : سازمان تعاون روستایی فعالیت ها و خدمات متنوعی در بخش کشاورزی، کمک به جامعه کشاورزی و تسهیل در امور کشاورزی به جامعه روستایی ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی با توجه به تنوع فعالیت ها، در همه بخش های کشاورزی از جمله دام، طیور، زنبورداران، گندم کاران، ذرت کاران و دانه های روغنی با کشاورزان همکاری دارد و خدمات رسانی می کند، گفت: در دوران شیوع کرونا تولیدات مرغ توسط اتحادیه مرغداران مدیریت شد و نهاده های دامی و مرغی مورد نیاز این بخش تامین و در اختیار دامداران قرار گرفت و تولید مرغ بدون وقفه در استان انجام شد.

 ناصری افزود: حدود  ۱۲ هزار تن انواع نهاده های دامی توسط اتحادیه مرغداران بین واحدهای مرغداری استان در 4 ماهه نخست سال جاری توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی استان ایلام بیان داشت  : در بخش دامداران نیز اتحادیه دامداران نهادهای مورد نیاز دامداران را از جمله سبوس، سویا، کنسانتره و علوفه تامین و توزیع کرده است.

وی یادآور شد: در استان بالغ بر یک هزار واحد دامداری سبک، سنگین و پروار بندی تحت پوشش اتحادیه ها و شرکت های دامداری  وجود دارد که ۶۰ درصد گوشت مورد نیاز استان توسط این واحدهای دامداری تامین می شود.

ناصری  با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار واحد زنبورداری در استان فعالیت می کنند، افزود: تعداد زیادی از افراد در استان در این بخش مشغول فعالیت هستند که درآمدزایی خوبی نیز به دنبال دارد، از طرفی کیفیت عسل تولیدی زنبورداران استان در کشور مطرح است و یکی از عسل های با کیفیت در کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: بحث ساماندهی زنبورداران در سال گذشته در سطح شهرستان های استان پیگیری شد و اخیرا اتحادیه زنبورداران استان تشکیل شد و فعالیت های متنوعی در راستای ارائه خدمات به زنبوردارن استان در دستور کار این اتحادیه قرار گرفته است.

مدیر تعاون روستایی استان ایلام گفت: در بخش فروش محصول عسل نیز به دنبال شکل گیری برندی اختصاصی برای عسل استان هستند و ایجاد فروشگاه، اختصاص تجهیزات و کمک به زنبورداران در راستای بازار یابی و فروش محصولات نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تقارن شیوع کرونا با برداشت محصولات کشاورزی در استان، گفت: در این برهه زمانی و همزمان با شیوع کرونا در راستای کمک به کشاورزان، با شبکه عظیم شرکت های تعاونی و تشکل های کشاورزی حتی در نقاط مختلف و روستاهای دورافتاده استان که امکان تحویل محصولات به سیلوها و مراکز خرید وجود نداشت، مراکز خرید محصولات کشاورزی از جمله گندم، کلزا و دانه های روغنی دایر شد.

وی بیان کرد: در این مراکز علاوه بر خرید تضمینی محصولات کشاورزی با نرخ مصوب، برای خرید توافقی محصولات نیز اعلام آمادگی شده و در این راستا ۲۸ مرکز خرید گندم و 8 مرکز خرید کلزا در سطح استان دایر شد.

به گفته مدیر تعاون روستایی استان ایلام تا کنون از مجموع تولیدات گندم مازاد کشاورزان بالغ بر ۶۰ هزار تن به صورت تضمینی، مباشرتی و توافقی خریداری و در سامانه های مربوطه ثبت شده است و بر این اساس فهرست مربوطه برای پرداخت مطالبه کشاورزان به بانک ارسال شد و اکثر کشاورزان مبالغ مربوط به فروش محصولات خود را تحویل گرفته اند.

وی افزود : در بحث خرید کلزا و دانه های روغنی باید گفت که کل تولید کشاورزان استان که بالغ بر۱۷ هزار تن بوده، خریداری شده و مبالغ آن به کشاورزان به طور کامل پرداخت شده است./م

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار