نماینده مردم ایلام در مجلس :
نماینده مردم ایلام، ایوان ،سیروان، چرداول ، هلیلان ، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیران متخصص و متعهد در ایلام تقویت می شوند، گفت: طی بررسی های انجام شده در سایه تلاش و کوشش مدیرعامل این شرکت، امنیت خاطر کارمندان و کارگران فراهم شده است.
کد خبر: ۸۸۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 29 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سارا فلاحی در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام با اشاره به اینکه مدیران باید در کنار تخصص و تعهد بایستی شأن کارکنان حفظ کنند، افزود: در این واحد صنعتی، روابط عمومی قوی و دیپلماسی مبتنی بر احترام برای مدیران ، کارکنان، و کارگران ایجاد شده که در چهره تک به تک آنان به خوبی دیده می شود.

وی اظهار داشت: مدیری که در کنار تجربه و تخصص برای کارکنان آرامش ایجاد می کند باید تقویت شود و اگر نقطه ضعفی دارد بایستی نمایندگان با استفاده از روش های مختلف آن را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می شود که مدیران بومی و کاردان در دستگاههای اجرایی استان تقویت شوند، ادامه داد: کارکردن در این مجموعه صنعتی برای افراد بومی از جمله متخصصان، کارمندان و کارگران یک فرصت طلائی است و فعالیت دیگر نیروهای تخصصی که خارج از استان در این مجموعه تلاش می کنند، قابل تقدیر می باشد.

نماینده حوزه شمالی استان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تلاش می شود با رایزنی با شرکت ملی گاز ایران فاز یک پالایشگاه تکمیل شود ابراز داشت از این طریق فرصت های بیشتری برای استان و کشور ایجاد می شود.

فلاحی با بیان اینکه تلاش می شود که فاز دوم این پالایشگاه راه اندازی شود، تصریح کرد: نیروهایی که در این پالایشگاه کار می کنند بایستی به لحاظ اقتصادی و معیشتی تامین شوند تا دغدغه دیگری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تلاش می شود که نیروهای قراردادی و غیره تبدیل وضعیت شوند، اظهار داشت: کارگرانی که با پیمانکاران کار می کنند باید شأن آنها حفظ و مطالبات آنان به موقع پرداخت شود.

نماینده حوزه شمالی استان در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان تولیدات پالایشگاه گاز ایلام نسبت به سالهای گذشته، افزایش چشمگیری داشته است که انتظار میرود مسئولان آن در سال جهش تولید، برای تداوم و تحقق آن تلاش بیشتری کنند.

فلاحی افزود: طی بازدیدی که انجام شد ، پالایشگاه گاز ایلام در زمینه های مختلف قدمهای مثبتی برداشته که قابل تقدیر است.

همچنین مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در این دیدار با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پالایشگاه در سال 82 شروع و در سال 86 به بهره برداری رسید، گفت: ظرفیت اسمی فاز اول 6.8 میلیون متر مکعب گاز بوده که یکی از اهداف احداث آن تأمین پایدار گاز غرب کشور بوده است.

نوریان افزود: علیرغم اینکه ظرفیت تولید این شرکت به نسبت تولید سایر پالایشگاه های کشور پائین بود، بدلیل نقش بالانس کننده ای شبکه گاز کشور بخصوص در فصل زمستان برای شرکت ملی گاز ایران بسیار استراتژیک و با اهمیت بوده است.

وی به خصوصیات اصلی پالایشگاه گاز ایلام که با برخی پالایشگاه های کشور متفاوت است اشاره و اظهار داشت: محصول محور بودن و تولید محصولات متنوع باعث شده که این مجموعه صنعتی در حوزه های مختلف به اقتصاد کشور کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 1900 میلیون متر مکعب گاز طبیعی تعهد شرکت بوده که 83 درصد آن محقق شده است، اظهار داشت: عدم تحقق 100 درصدی در این حوزه بدلیل تعمیرات اساسی 58 روزه و بخشی هم بدلیل نصب کلدباکس بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات شاخص که در سال 98 انجام شد ، نصب کلدباکس و مبدل های حرارتی بوده است، تصریح کرد: با نصب آنها هم پایداری تولید محقق خواهد شد و هم کیفیت محصولات تضمین و باعث پائین آوردن مرکاپتان گاز تزریق شده به خط سراسری می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعهدات شرکت در تولید میعانات گازی 93 درصد، گوگرد 107 درصد محقق شده است، تصریح کرد: میزان تولید LPG بدلیل عدم راه اندازی پتروشیمی ایلام 16 درصد تحقق یافته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد قابل توجهی در زمینه تولیدات محقق شده است، گفت: میزان گاز تزریقی به خط سراسری 20 درصد، میعانات گازی 6 درصد،گوگرد 21 درصد و LPG بیش از 360 درصد افزایش یافته است.

نوریان با بیان اینکه در سال جاری برنامه های مدونی برای افزایش تولیدات و بازاریابی محصولات تولیدی در دست اقدام است، افزود: پیگیری و رفع مشکلات دمایی واحدهای آمین و بازیافت اتان، رفع مشکل ناپایداری نیروگاه‌ها و ارتقاء سیستم کنترل کمپرسورهای زیمنس و بویلرهای فشار پایین و راه‌اندازی واحد شیرین‌سازی اتان، از پروژه‌های مهم در حال پیگیری در راستای افزایش هرچه بیشتر کیفیت محصولات و کاهش توقفات ناخواسته‌ و هزینه‌های تولید، می‌باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در پایان ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی کامل پتروشیمی ایلام در سال جاری و به تبع آن امکان پمپاژ و ارسال اتان، گاز مایع خام و میعانات به آن مجتمع، پالایشگاه گاز ایلام از لیست شرکت‌های آلاینده هوا خارج شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار