سارا فلاحی در بازدید از مرکز گسترش مگطا:
سارا فلاحی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرکز گسترش مگطا از نردیک در جریان برنامه ها واهداف این شرکت قرار گرفت .
کد خبر: ۸۸۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ 02 August 2020

سارا فلاحی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرکز گسترش مگطا از نردیک در جریان برنامه ها واهداف این شرکت قرار گرفت .
 
به گزارش تابناک ایلام ،در این دیدار مدیرعامل مرکز مگطا پس از معرفی ساختار ، اهداف مرکز گسترش طرح و ایده‌های مبتکرانه (مگطا) به عنوان سازمانی توسعه‌ای از بخش خصوصی و فعال در زمینه مناطق آزاد و ویژه و راه ابریشم نوین را تشریح کرد
 
ولی حسن پور با اشاره به اینکه شرکت مگطا می تواند بعنوان بستری برای بررسی و هدایت ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه فرهنگی-صنعتی در غرب کشور و به خصوص استان ایلام قرار گیرد انتظارت خود از مسئولین استان در راستای پیشبر داهداف وبرنامه های توسعه ای این شرکت در استان را مطرح نمود.
 
مدیرعال مگطا افزود :با توجه به توانمندی ها این شرکت وظرفیتهای موجود در استان وحتی استان های همجوار ،با تشکیل کارگروه تخصصی ،شناسایی و مطالعه این ظرفیت ها و دیگر فرصت های اقتصادی وتوسعه ای استان آغاز شده است.
 
حسن پور با گریزی بر ظرفیتها و تحلیل چالش های پیش رو برای بالفعل سازی مزیت های اقتصادی و موانع پیش روی توسعه استان بیان داشت :وجود مرز 430کیلومتر بعنوان یک مزیت بزرگ و دیگر ظرفیت های موجود در در شهرستان مرزی مهران ،جایگاه این مرز در زنجیره ارزش منطقه ای را بالا برده است .
 
مدیرعامل مگطا با تشریح رویکرد سرمایه‌گذاران و شبکه تجارت داخلی و خارجی کشور از وضعیت سابق و پیش روی مهران خاطر نشان کرد : امتیاز منطقه آزاد مهران در صورت عدم توجه به ظرفیتهای  موجود در منطقه ویژه مهران، حتی می‌تواند بحران‌ساز نیز باشد.
وی افزود: لذا رویکرد فرهنگی به مقوله توسعه نه از باب فرهنگ‌سازی، بلکه از باب ایجاد سرریز‌های توسعه‌ای مشتق از تحقق پایلوت منطقه ویژه و ایجاد بستر قانونی و حکمرانی مناسب در مقطع سال‌های پیش ‌رو، می‌تواند تضمینی بر تحقق صحیح منطقه آزاد مهران باشد.
 
وی ادامه داد : محور برنامه ریزی مگطا استفاده از ظرفیت های موجود با هدف  صادرات کالا و خدمات از مبدأ استان ایلام به استان‌های داخلی و کشورهای همسایه است.
 
حسن پور شناسایی طرح های صنعتی راکد و برنامه ریزی برای فعال سازی این طرح ها را از دیگر برنامه های شرکت عنوان کرد وگفت :  رویکرد مگطا در توانمند‌سازی و ارتقای سطح پروژه‌های منتخب نیمه کاره، غیر فعال، فعال در راستای ماموریت‌های توسعه‌ای این مرکز از طریق سرمایه‌گذاری‌های مالی و گنجینه دانش است.
 
وی ادامه داد  : شناسایی و استفاده ازظرفیت نخبگان استان در دفتر ناحیه‌ای غرب کشور در راستای تقویت تخصص و دانش محور نمودن فعالیت ها و افزایش بهره وری متناسب با اهداف تعیین شده  از دیگر برنامه های این شرکت است.
 
در ادامه نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت هم افزایی شرکت با مشاورین ارشد استان گفت : ایجاد اتاق فکر متشکل از نخبگان و مشاورین ارشد استان در جهت هموار نمودن مسیر مرکز گسترش مگطا و برطرف نموندن موانع برای سرمایه گذاران در دستو رکا رقرار گیرد .
 
 دکتر فلاحی  با تاکید بر شناسایی ظرفیت های موجود در استان گفت : شناسایی و استفاده از گونه‌های نادر و متنوع گیاهی در ساخت دارو و مراکز تولید داروهای گیاهی در استان ایلام بعنوان یک ظرفیت مغفول مانده در استان مورد مطالعه قرار گیرد.
 
سارا فلاحی با تشریح وضعیت پرونده منطقه آزاد تچاری مهران افزود : با تصویب منطقه آزاد تجاری مهران رشد شکوفایی اقتصادی استان شتاب خواهد گرفت ،لذا در ماه جاری در دیدار با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع تصویب نهایی این پرونده از سوی نمایندگان استان پیگیری شد .
 
نماینده ایلام با اشاره با خواست مردم استان در تصویب منطقه آزاد تجاری مهران گفت : از حمایت علمی و بهره‌گیری از تجربه و تخصصی مگطا در پیشبرد این مهم استقبال می کنیم.
 
 در ادامه این نشست دکتر فلاحی لزوم مطالعه و واکاوی تخصصی در زمینه پیوست فرهنگی منطقه مهران و پیگیری این مهم توسط نهاد‌های بالادستی را خواستار شد.
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار