مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام:
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: پنج هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال مطالبه گندمکاران استان پرداخت شده و ۹۰ ملیلیارد ریال باقیمانده نیز در حال واریز تدریجی به حساب کشاورزان است.
کد خبر: ۸۸۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 03 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ کامران سلیمان‌پور اظهار داشت: این مقدار پرداخت معادل ۹۸ درصد کل مطالبات گندمکاران استان ایلام بوده که تاکنون به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی در مورد خرید گندم از کشاورزان نیز افزود: تاکنون ۲۲۹ هزار تن گندم معمولی از گندمکاران استان ایلام به نرخ تضمینی توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است.

سلیمان‌پور یادآور شد: از میزان گندم ذخیره شده در سیلوهای استان مقدار ۳۶ هزار تن آن به خارج از استان ارسال شده است و روند صدور گندم مازاد به دیگر نقاط کشور ادامه دارد.

وی در مورد اتمام زمان برداشت گندم از مزارع استان ایلام هم توضیح داد: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از برداشت گندم از گندمزارهای استان انجام شده است و تا اواخر مردادماه برداشت این محصول از تمامی مزارع استان به اتمام می‌رسد.

سلیمان‌پور یادآور شد: قیمت تضمینی گندم دولتی به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی ۲۵ هزار ریال و گندم دروم ۲۶ هزار ریال است.

وی گفت: ۴۰ مرکز خرید گندم در سراسر استان با ظرفیت پذیرش ۴۰۰ هزار تن گندم فعال است که ۱۵ مرکز متعلق به شرکت غله و خدمات بازرگانی و ۲۵ مرکز نیز مربوط به اداره کل تعاون روستایی به عنوان خریدار مباشر است.

وی در مورد پرداخت مطالبات کلزاکاران استان ایلام هم توضیح داد: در مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن کلزا خریداری شد که تاکنون بیش از ۷۵ میلیارد تومان معادل ۹۸ درصد کل مطالبه این کشاورزان پرداخت شده و کمتر از ۲ میلیارد تومان باقیمانده نیز تا هفته آینده به کشاورزان کلزاکار پرداخت می‌شود.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است که ۸۶ هزار هکتار از اراضی دیم و ۵۵ هزار هکتار از اراضی آبی استان ایلام به کشت گندم اختصاص دارد.

در فصل برداشت سال زراعی گذشته ۳۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام به نرخ تضمینی و مصوب خریداری شد که از این مقدار خرید تضمینی انجام شده نزدیک به ۲۶۴ تن گندم خوراکی و دروم و ۳۴ هزار تن نیز گندم بذری است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار