رئیس شورای حل اختلاف استان ایلام با اعلام خبر نجات یک نفر محکوم به قصاص نفس از چوبه دار گفت: حدود ۱۸ سال پیش در یکی از روستاهای شهرستان هلیلان در پی بروز اختلاف بین دو خانواده، درگیری و نزاع رخ داده و در این میان یک نفر به قتل می رسد و اینک با رضایت خانواده مقتول، محکوم از قصاص نفس نجات یافت.
کد خبر: ۸۸۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ 03 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ امیر حسین آذرمنش اظهار داشت: حدود ۱۸ سال پیش دریکی از روستاهای هلیلان در پی بروز اختلافات مالی و ملکی بین دو خانواده درگیری و نزاع رخ داده که متاسفانه منجر به قتل یک نفر شد.

وی افزود: پس از وقوع این حادثه قاتل متواری شد و پس از گذشت ۱۴ سال دستگیر و بعد از سپری کردن چهار سال زندان، اعضای شورای حل اختلاف شهرستان سرابله، معتمدین و مصلحین منطقه پس از تلاش و پیگیری‌های مستمر و چندین جلسه صحبت و گفت وگو با خانواده‌ مقتول، موفق به اخذ رضایت جهت عدم اجرای حکم قصاص شده و خانواده مقتول از اجرای حکم قصاص گذشت کردند.

آذرمنش با اشاره به ارزش و مرتبه بسیار والای صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام و تاکید بر این موضوع در آیات و روایات متعدد خاطر نشان کرد: شوراهای حل اختلاف باید در جهت نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه و اصلاح ذات البین طرفین، تمامی تلاش خود در این راستا انجام دهند.

رییس شوراهای حل اختلاف استان ایلام یادآور شد: این ششمین پرونده قتل عمد منجر به سازش بوده که علیرغم حکم قصاص در سطح استان منجر به مصالحه گردیده است.

شهرستان تازه تاسیس هلیلان با جمعیتی بالغ بر ۲۴ هزار نفر به مرکزیت شهر توحید در ۹۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

بخش هلیلان تا بهمن ماه سال گذشته جزو شهرستان چرداول بود که با مصوبه هیات دولت به عنوان یازدهمین شهرستان در استان ایلام شناخته شد./م

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار