جانشین فرماندهی انتظامی استان در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه؛
سرهنگ عزیززاده بیان داشت : هدف پلیس ارتقای تعامل خبرگزاری ها ومطبوعات با پلیس در راستای توسعه امنیت روانی در جامعه است،چرا که احساس امنیت در جامعه نسبت به ایجاد امنیت از اهمیت بالایی برخودار بوده ورسانه ها می توانند در شکل گیری چنین احساسی در جامعه نقش آفرینی کنند.
کد خبر: ۸۸۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱ 05 August 2020

جانشین انتظامی استان گفت : حرفه وشغل خبرنگاری در شرایط کنونی سخت وبا اهمیت است ،چراکه بدلیل تنوع منابع خبری در دنیا مخاطبین به راحتی می توانند منابع خبری خود را تغییر دهند.

به گزارش تابناک ایلام ،سرهنگ شهاب عزیز زاده ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه ومطبوعات استان اظهار کرد : در چنین شرایطی عدم جلب نظر مخاطب و تلاش برای تامین خوارک خبری مناسب از سوی رسانه ها،بدلیل سهولت دسترسی و تغییر آسان منابع خبری ،مخاطبین به سراغ رسانه های برون مرزی سوق داده خواهند شد واین موضوع می تواند یک آسیب جدی برای نظام وکشور تلقی شود.

سرهنگ عزیززاده ادامه داد: دست اندرکاران رسانه های معاند با استفاده از خبرگزاری های حرفه ای ودر قالب عملیات روانی گسترده بر علیه کشور،بصورت حرفه ای وبرنامه ریزی شده  انتشار خبرهای غلط ویا تلفیقی از احبار غلط ودرست وبزرگنمایی آن در راستای جذب مخاطب در دستور کار قرار داده اند واین موضوع باید مد نظر رسانه های داخلی و فعالین این حوزه قرار گیرد.

جانشین انتظامی استان افزود : از اینرو هدف رسانه های در تراز انقلاب باید تقویت نظام وناکام گذاشتن اهداف رسانه های بیگانه باشد.

وی افزود : لازم است رسانه های داخلی و فعالین در این حرفه بادقت گسترده تری ،اخبار دقیق حساب شده ،جامع وروشن را در صدر اقدامات وبرنامه های حرفه ای خود قرار دهند.در چنین شرایطی می توان در رقابت با رسانه های برون مرزی موفق عمل کرد .

وی تعامل بیشتر رسانه ها با پایگاه خبری پلیس را خواستار وگفت : انتظار داریم که در فضایی همدلانه با هدفی مشترک ،رسانه های استان در تعامل و همکاری با پلیس وهم افزایی بیشتردر حوزه اطلاع رسانی و پوشش خبرهای پلیس ،این نیرو را در تحقق برنامه ها وماموریت های محوله یاری رسانند.

سرهنگ عزیززاده بیان داشت : هدف پلیس ارتقای تعامل خبرگزاری ها ومطبوعات با پلیس در راستای توسعه امنیت روانی در جامعه است،چرا که احساس امنیت در جامعه نسبت به ایجاد امنیت از اهمیت بالایی برخودار بوده ورسانه ها می توانند در شکل گیری چنین احساسی در جامعه نقش آفرینی کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با تشریح برنامه های پلیس استان خاطر نشان کرد :هرساله متناسب با نیارهای عمومی سطح کشور ،اولویت های ناجا برنامه ریزی و کارها بر همین اساس برنامه ریزی وپیش می رود.

سرهنگ عزیززاده افزود : براساس ارزیابی های صورت گرفته در خصوص میزان اجرا واثربخشی برنامه ها از سوی فرماندهی ناجا ،نیروی انتظامی ایلام در سال 98 عنوان موفق ترین رده در کشور را کسب کرد .

وی ادامه داد : د رسال جاری برنامه های پلیس تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفت واین تاثیر پذیری بصورت نوسان در کشفیات و آمار ها ظاهر شد ،اما به موقع توانستیم با اتخاذ تدابیر منطقی در خرداد وتیر وضعیت را به نقطه ایده آل برسانیم.

سرهنگ عزیز زاده بیان داشت : بحران کرونا در سال جاری کل کشور را تحت تاثیر قرار داد و ناجا هم بخشی از توان وظرفیت خود را معطوف به کنترل این همه گیری نمود و همین موضوع نوسان در جرایم را به دنبال داشت .با درایت فرماندهی انتظامی استان ،تعصب وهمدلی کارکنان ،همراهی رسانه ها نوسان ایجاد شده در حوزه جرایم کنترل شد.

وی گفت : با حصول شرایط ایجاد شده در سطح پلیس استان با اطمینان می گوییم که تا پایان سال تمام اولویتهای پلیس محقق خواهد شد به گونه ای که رضایت مردم ومسئولین از عملکرد پلیس استان جلب شود .

وی با گریزی به اقدامات پیشگیرانه و مشاوره ای در راستای جل وفصل اختلافات تصریح کرد : معاونت اجتماعی پلیس استان در سال 98 توانست با مددگیری از کارشناسان مستقر در کلانتری ها وارایه مشاوره در مرکز مشاوره ای آرامش بیش از 70درصد از پرونده های متشکله را منجر به مصالحه نماید.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار