در آیین بزرگداشت چهل سالگی جهاددانشگاهی امروز که به صورت آنلاین برگزار شد، از «یاسر بشارتی» جهادگر ایلامی نیز به عنوان جهادگر برتر تجلیل شد.
کد خبر: ۸۸۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 06 August 2020
 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی در آیین بزرگداشت چهل سالگی، جهاد دانشگاهی را یک نهاد فرهنگ‌ساز در تربیت نیروی انسانی کارآمد در تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد الگوساز به لحاظ انجام فعالیت‌های شاخص فرهنگی، آموزشی، علمی و فناورانه و کارآفرینی و اثبات ظرفیت کشور در رسیدن به پیشرفت توسعه‌ پایدار است و در انجام وظایف خود خوب عمل کرده و باعث ایجاد خودباوری و غرور ملی و شروع توسعه‌ دانش‌بنیان در کشور شده است.

وی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی در چهل سال دوم عمر خود باید حرف نویی برای دنیا در توسعه علم و فناوری داشته باشد و همچنین اقتصاد دانش‌بنیان را محقق کند، اظهار کرد: توجه به جوانان و به‌ویژه دانشجویان و تبدیل خیل کثیری از آنها به کارشناسان و محققان و مدیران متخصص و متعهد و انقلابی در تراز تحقق اهداف توسعه‌خواهانه جمهوری اسلامی ایران باید با شدت بیشتری در اولویت برنامه‌ریزی ما قرار گیرد.

طیبی یادآور شد: ساختارهای معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برای انجام این ماموریت کاملا کافی به نظر می‌رسند از این رو حرکت در جهت توسعه  علمی، فناوری، اجتماعی و توسعه سیاسی مطابق با معیارهای انقلاب اسلامی ایران باید محور برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

رییس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: توسعه علمی و به‌ویژه توسعه‌ فناوری به‌عنوان موتور محرک پیشرفت با توان مضاعف باید در دستور کار برنامه‌ریزی‌های جدید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس اعتماد بزرگی به جهاددانشگاهی در گذاشتن برگ‌های زرین دیگری در اثبات توان کشور در توسعه‌ علمی و فناورانه با تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای ۳۱ پروژه‌ فناورانه دارند، ادامه داد: باید بکوشیم که با اجرای موفق این طرح‌ها و کاربردی‌کردن کامل آن‌ها در تامین نیازهای جامعه و صنعت این اعتماد را پاسخ داده و گام‌های بزرگ دیگری در رفع وابستگی‌ها و ایجاد اشتغال برای جوانان عزیزمان و توسعه‌ اقتصاد دانش‌بنیان برداریم.

طیبی، حوزه‌ علوم انسانی و اجتماعی جهاددانشگاهی را محور فعالیت‌های این نهاد در زمینه بررسی مشکلات کلان و ساختاری کشور دانست و یادآور شد: از این رو لازم است با انجام مطالعات دقیق علمی و استفاده از تجربه ۴۰ ساله جهاددانشگاهی و سازمان‌های موفق مشابه و نظرخواهی از صاحب‌نظران متخصص و دلسوز انقلاب، راه‌کارهای حل مشکلات مهم کشور را به مسوولان ارایه دهیم.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و اشتغال عرصه دیگری از توانمندی‌های جهاددانشگاهی است که نقش بسیار کلیدی در تربیت جوانان کشور در بستر آماده‌ این نهاد و در تعامل با حوزه‌های فرهنگی پژوهشی و فناوری، اشتغال و تجاری‌سازی دارد و باید آن را هوشمندانه متناسب با نیازهای ۴۰ سال دوم انقلاب تربیت و مدیریت کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: در یک جمع‌بندی کلی از ۴۰ سال گذشته جهاددانشگاهی تلاش کرده است که با انجام فعالیت‌های شاخص علاوه بر ایجاد خودباوری و تامین برخی نیازهای جامعه، فاصله علمی و فناورانه خود را با دنیا کم یا به سطوح روز دنیا برساند.

وی افزود: عزت امروز جهاددانشگاهی حاصل اتکال به خداوند، خودباوری و تلاش و مدیریت جهادی در تقاطع سه عنصر ایمان، علم و عمل بوده است و ضامن موفقیت نهاد در ادامه مسیر حرکت خود نیز حفظ و پاسداشت همین فرهنگ است.

به گزارش ایسنا در این مراسم از  ۳۴ جهادگر برتر این نهاد و از جمله «یاسر بسارتی» دبیر مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان تقدیر شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار