امام جمعه ایلام،
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: پیام اصلی غدیر ولایت پذیری است و در روایات بسیاری آمده شرط قبولی اعمال، پذیرش ولایت است زیرا اصلی ترین نقش ولایت تربیت انسانها برای رسیدن جامعه به سعادت ابدی است.
کد خبر: ۸۸۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 08 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در گفت و گویی با تبریک عید غدیر، ولادت امام موسی کاظم(ع)، تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی اظهار داشت: در صدر اسلام عامل انحراف و آسیب واقعه غدیر، دنیا طلبی دشمنان با لباس دین در کنار بی بصیرتی توده مردم بوده است و مجموع این عوامل باعث شد مسیر امامت را تبدیل به انتخاب مردمی کنند و جامعه بشریت از این نعمت بزرگ محروم بمانند.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی از نعمت ولایت فقیه برخوردار هستیم، گفت: ولایت فقیه در عصر حاضر استمرار امامت معصوم و غدیر است که نایب امام معصوم مسئولیت اداره جامعه را برعهده دارد و جامعه به پیوندی که ولایت با غدیر دارد چه در زمان امام راحل (ره) و اکنون نیز از مقام معظم رهبری پیروی می کنند.

امام جمعه ایلام در ادامه به ذکر خصائص رهبر معظم انقلاب از دیدگاه موافقان و مخالفان نظام پرداخت و تاکید کرد: گاهی در شناخت دشمن دچار لغزش شده ایم و از اوائل انقلاب تاکنون شاهد فراز و نشیبهای مختلفی بوده ایم که هرکجا مردم و مسئولان گوش به فرمان رهبر بودند پیشرفت داشتیم و هر جا زاویه ایجاد شده آثار منفی آن دامنگیر جامعه شده است.

وی افزود: گاهی مخاطب رهبری نیروهای مسلح بوده که گوش به فرمان هستند و در سخت ترین شرایط با وجود محدودیت های دشمن توانستند موشک بالستیک نقطه زن تولید کنند و برای ملت عزت آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: گاهی شاهد هستیم که فرمایشات رهبر زمین می‌ماند، چرا که سالهاست ایشان در باب اقتصاد مقاومتی هشدار دادند و بیان کردند رابطه با آمریکا رابطه گرگ و میش است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه بعضی ها اعتمادشان به دشمن بیش از رهبر بوده، افزود: در غدیر در تلاش بودند معادلات و محاسبات را تغییر و تحریف کنند برای انقلاب اسلامی هم اتفاق افتاده و می افتد، چرا که دشمن همواره با تلقین به عدم توانایی کشور در جهت پیشرفت بدون برقراری ارتباط با آمریکا اصرار داشته است.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: با وجود داشتن رهبری که با اقتدار جهان اسلام را هدایت می کند کسانی در داخل کشور هستند که تبعیت نمی کنند و این ضعف بزرگی است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه بعضی ها هنوز برجام و آمریکا را بزک می کنند و باور ندارند که ما می توانیم، گفت: برخی قصد دارند توانمندی کشور را ضعف جلوه دهند و ضعف های دشمن را به عنوان نقاط قوت مطرح می کنند، اما خدا را شاکریم مردم آگاه و هوشیار هستند و به عوامل نفوذی دشمن اجازه نمی‌دهند به اهداف شوم خود برسند.

وی در ادامه ضمن همدردی با مردم مظلوم لبنان در حادثه تلخ انفجار بیروت گفت: قطعا این حادثه دست صهیونیسم در آن دخیل بوده است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه ثواب کمک به مردم مؤمن نیازمند در روز عید غدیر هزار برابر است، تاکید کرد: به عنوان شیعه امام علی (ع) وظیفه داریم به نیازمندان کمک کنیم و با واریز کردن هر مبلغی که می توانیم به حساب پویش امید و همدلی در شاد کردن نیازمندان جامعه شریک شویم./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار