معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت:ریزش‌های جوی بر پهنه جغرافیایی استان حدود هشت میلیارد متر مکعب در سال برآورد می‌شود که از آن ۹،۴ میلیارد مترمکعب (۶۱ درصد) تبخیر و تعرق می‌شود و ۲،۱ میلیارد متر مکعب (۱۵ درصد) نفوذ و ۹،۱ میلیارد متر مکعب (۲۴ درصد) در رودخانه‌ها جریان می‌یابند.
کد خبر: ۸۸۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ 09 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد کرمی  اظهار داشت: علاوه بر این، ۵۰ میلیون یورو اعتبار نیز به شکل ارزی طی مدت یاد شده برای تامین آب در اختیار استان ایلام قرار گرفته است.

وی با اشاره به تحول شکل گرفته طی هفت سال گذشته برای استفاده بهینه از منابع آبی، افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌های تامین آب بخش صنعت استان، سد گلال(شهدای ایلام) است که با حجم مخزن ۱۹.۴ میلیون مترمکعب تکمیل و ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: کانال اصلی و شبکه آبیاری و زهکشی فکه با سطح ۲۲ هزار هکتار نیز طی ۳۰ ماه گذشته آماده افتتاح شده است که برای اجرای این پروژه سه هزار میلیارد ریال به شکل ریالی و ۵۰ میلیون یورو به صورت ارزی پرداخت شده است.

کرمی تاکید کرد: ایستگاه پمپاژ اصلی سد کنگیر به منظور تامین آب سه هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی بخش کشاورزی با صرف اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال اجرا و در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

وی تکمیل مطالعات، اخذ مجوز تخصیص آب و شروع عملیات اجرایی سد چناره با هزینه ۲۲۰ میلیارد ریال را از دیگر برنامه‌های دولت به منظور تامین آب در استان ایلام عنوان کرد.

معاون عمرانی استاندار ایلام اضافه کرد: سطح شبکه‌های مدرن آبیاری و زهکشی استان در ابتدای دولت تدبیر و امید ۴۴ هزار هکتار بود که این میزان با افزایش ۲ برابری به ۸۴ هزار هکتار رسیده است.

به گفته کرمی، با تکمیل برنامه‌های در دست اقدام شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام این میزان از شبکه‌های آبیاری و زهکشی به حدود ۱۳۰ هزار هکتار تا پایان دولت دوازدهم خواهد رسید./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار