کد خبر: ۸۸۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 10 August 2020

 

غلامرضا مرحبا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آستارا با بیش از ۹۱ هزار نفر جمعیت و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با جمهوری آذربایجان در ارتباط است، اظهار کرد: بندر آستارا باید به زودی با هدف پهلوگیری انواع کشتی‌های تجاری لایروبی شده و اخذ کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احیای بازار ایران در جمهوری آذربایجان، روسیه و کشورهای آسیای میانه و قفقاز باید در دستور کار صادرکنندگان قرار گیرد و از ظرفیت‌های اقتصادی آستارا نظیر مرز، بندر و راه آهن به درستی باید استفاده شود، افزود: امیدواریم جمهوری آذربایجان به زودی به تعهدات خود در تکمیل بارانداز راه آهن آستارا عمل کند.

مرحبا با بیان اینکه بارانداز راه آهن آستارا فاقد فنس کشی مناسب، دوربین مداربسته، انبار و سیلو است، گفت: جمهوری آذربایجان پیش از تکمیل بارانداز، از راه آهن آستارا بهره برداری اقتصادی می‌کند.

نماینده آستارا در مجلس با بیان اینکه بسته‌بندی مناسب کالاها باعث رونق روزافزون صادرات از مرزهای این شهرستان مرزنشین خواهد شد، اظهار کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان به این امر مهم اقتصادی توجه کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: این شهرستان مرزی و بندری استان گیلان از موقعیت طلایی برای صادرات برخوردار است و الحاق آن به منطقه آزاد انزلی استان گیلان، در کمیسیون اقتصادی و فراکسیون مناطق آزاد مجلس پیگیری می‌شود.

مرحبا، ادامه داد: شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام با وارد کردن ایراداتی، با الحاق مناطقی از استان گیلان به این منطقه مخالفت کرده اند و این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است.

وی، گفت: در این طرح، الحاق فرودگاه سردار جنگل و شهرک صنعتی رشت به محدوده این منطقه مطرح است و به عنوان تنها عضو گیلانی کمیسیون اقتصادی مجلس، الحاق بخش‌هایی از آستارا نظیر بارانداز راه آهن، بندر و محوطه گمرک به منطقه آزاد انزلی را پیگیری می‌کنم.

نماینده آستارا در مجلس، تصریح کرد: آستارا به خاطر برخورداری از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی، پایگاه صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی است و با الحاق به منطقه آزاد، زمینه رونق تجارت و دور زدن تحریم‌ها فراهم خواهد شد.

مرحبا، افزود: شهرستان مرزی بندر آستارا فقط پایگاهی برای واردات نیست و باید صادرات از آن نیز رونق یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار