مدیر جهاد کشاورزی دهلران خبر داد :
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت : در راستای تغییر الگوی کشت در شهرستان بخصوص تابستان امسال دو محصول جدید گیاه داروئی گورا و بادم زمینی در شهرستان برای اولین بار کشت خواهند شد.
کد خبر: ۸۸۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 11 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس احمدی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت  : این دو محصول جدید در سطح 205هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کشت می شوند که از این میزان 5هکتار بادم زمینی است.

وی اظهار داشت : کشت گیاه گورا در در راستای مدیریت مصرف آب برای نخستین بار در سطح ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کشت می‌شود.

احمدی تصریح کرد : این گیاه از توجه اقتصادی مناسبی برخوردار است ودر صنف های آرایشی وداروئی کاربرد مناسبی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران عنوان کرد : هزینه کشت این گیاه داروئی در مقایسه با دیگر محصولات پائین تر است وبعد از برداشت درصد بالای از شاخ برگ آن می تواند باعث بالارفتن ماده عالی خاک وحاصل خیزی آن شود.

وی بیان داشت : باتوجه به اینکه اولین بار است که این گیاه در سطح زمین های کشاورزی شهرستان جایگزین کشت تابستانه می شود در صورت مثبت بودن آن در منطقه قطعا در سالهای آتی مورد استقبال کشاورزان قرار خواهد گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی گفت : محصول بادم زمینی هم برای اولین بار در سطح 5هکتار در شهرستان کشت می شود.

احمدی تصریح کرد : کشت این محصول به کشاورزانی که حاصلحیزی زمین‌ها زراعی آن‌ها در سطح پائینی است اجازه می‌دهد که با خیال آسوده از برداشت قابل قبول، این محصول را در زمین‌های خود بکارند.

وی با اشاره به اینکه بادام زمینی جزو محصولاتی با ارزش افزوده بالاست که توسعه کشت آن می‌تواند به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه کمک قابل توجهی کند، بیان کرد: این محصول از لحاظ فنی و تخصصی در تناوب با غلات قرار گرفته و به اصلاح و بهبود حاصلخیزی خاک نیز کمک قابل توجهی می‌کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار