مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از افتتاح حساب ۲۹۱ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در این استان خبر داد و گفت: بانک مسکن به عنوان بانک عامل در پرداخت تسهیلات این طرح، تامین مالی احداث پروژه‌های یاد شده را در دستور کار خود قرار داده است.
کد خبر: ۸۸۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴ 13 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی‌اصغر کاظمی  اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی ایلام احداث ۱۰ هزار و ۵۳ واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داده که تا این لحظه ثبت نام ۱۲ هزار و ۸۲۹ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان به انجام رسیده است.

وی افزود: از این تعداد پنج هزار و ۳۷۸ مورد در انتظار تایید نهایی، پنج هزار و ۶۳۷ مورد در انتظار بررسی، ۱۳۴ نفر در انتظار دریافت تایید، ۱۱۸ نفر در انتظار افتتاح حساب و ۱۰۱ مورد نیاز به اصلاح مدارک دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: ارسال پیامک به افراد واجد شرایط از هفته گذشته آغاز شده و تا کنون برای ۳۹۱ مورد از متقاضیان طرح اقدام ملی در استان افتتاح حساب صورت گرفته و ۷۷ نفر نیز آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را به حساب مذکور واریز نموده اند.

کاظمی به رد در خواست ,حذف و انصراف ۹۹۱ نفر از متقاضیان تا این لحظه اشاره کرد و گفت: در صورتی که تعداد متقاضیان از تعداد مسکن در نظر گرفته شده در طرح اقدام ملی مسکن بیشتر باشد برنامه ریزی برای افزایش تعداد مسکن احداثی در این طرح به عمل خواهد آمد.

وی تاکید کرد: متقاضیان واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن بعد از ثبت نام اولیه و بررسی شرایط و صلاحیت آنها، لازم است در بانک مسکن حساب مخصوص این طرح را افتتاح کنند تا نسبت به واریز آورده نقدی برای خانه دارشدن در این طرح اقدام لازم را انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: متقاضیانی که پیامک راه و شهرسازی استان را دریافت کرده اند و پس از مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن مدارک خود را تهیه کرده اند باید در مدت زمان تعیین شده (۱۵ روز پس از دریافت پیامک) برای پرداخت سهم آورده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و بانک مراجعه کنند.

کاظمی افزود: این مبلغ به صورت علی الحساب تعیین شده است و در صورت نیاز به پرداخت سهم آورده از سوی متقاضیان در مراحل بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در مورد دیگر متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که هنوز پیامک دریافت نکرده اند، گفت: این متقاضیان در مراحل بعدی پالایش احراز شرایط قرار دارند و به زودی برای انجام اقدام های مورد نیاز به آنان اطلاع رسانی می شود.

بیش از ۹۰۰ هکتار از محدوده قانونی استان ایلام را بافت های فرسوده و ۲۳۰ هکتار را نیز سکونتگاه های غیر رسمی تشکیل می دهد که این میزان در مجموع ۳۰ درصد محدوده شهری این استان را شامل می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار