رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه کنجانچم مهران امروز پنجشنبه ۲۳ مهرماه از طریق ویدیوکنفرانس با دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱ 13 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدعلی اقدسی اظهار داشت: این طرح در قالب احداث شبکه‌های فرعی آبیاری سامانه گرمسیری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۶۰۰ نفر با حضور معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه آبی از محل سامانه گرمسیری به این شبکه فرعی اختصاص نیافته است، افزود: محل تامین آب این طرح از منابع آبی داخل استان و رودخانه کنجانچم شهرستان مهران است.

اقدسی یادآور شد: کل سهم پروژه سامانه گرمسیری در استان ایلام ۱۷ هزار و ۸۸۹ هکتار است که باید توسط وزارت نیرو اقدامات تکمیل عملیات اجرایی شبکه اصلی آبیاری و تخصیص آب آن انجام شود.

وی گفت: برآورد هزینه وزارت نیرو برای تکمیل سامانه گرمسیری در حوزه استان ایلام جهت ایجاد شبکه اصلی و انتقال آب ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

اردیبهشت ماه سال جاری نیز از طریق ویدیوکنفرانس رییس‌جمهوری تعدادی از پروژه‌های کشاورزی، آب و خاک استان ایلام را افتتاح کرد.

دهم اردیبهشت‌ماه سال جاری ۱۲۳ طرح زیربخش کشاورزی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار و ۹۲۰ نفر با حضور وزیر جهاد کشاورزی و از طریق ویدیو کنفرانس بوسیله رییس‌جمهوری مورد افتتاح یا کلنگ‌زنی قرار گرفت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار