استاندار ایلام در پیامی به مناسبت چهارمین دوسالانه منطقه‌ای شعر کُردی منال، یادآور شد: این جشنواره یکی از رویدادهای شاخصی است که نقش بارزی در صیانت از زبان مادری و مداومت و ماندگاری این جریان فرهنگی داشته است.
کد خبر: ۸۸۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 14 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  متن پیام قاسم سلیمانی‌دشتکی به شرح زیر است:

زبان یکی از عناصر اصلی فرهنگ و عامل انتقال مفاهیم فرهنگی به نسل‌های حال و آینده است.

خرده فرهنگ‌های بومی و محلی با ابزار زبان زنده می‌مانند و در تعامل با دیگر فرهنگ‌ها قوام و دوام می‌یابند.

زبان‌های زنده دنیا زبان‌هایی هستند که گویش‌وران آن‌ها علاوه‌ بر بزرگ‌سالان، کودکان هستند؛ از این رو، توجه به آموزش و یادگیری زبان، به ویژه زبان مادری اولویت و اهمیت بیشتری می‌یابد.

برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و محافل فرهنگی و ادبی، زمینه‌ساز جریان‌های فرهنگی برای توجه به زبان مادری و صیانت از آن است. دوسالانه منطقه‌ای شعر کُردی"منال" در استان ایلام و شهرستان "ایوان"یکی از رویدادهای شاخصی است که نقش بارزی در صیانت از زبان مادری و مداومت و ماندگاری این جریان فرهنگی داشته است.

استقبال کم‌نظیر خانواده‌ها و حضور و مشارکت پر رنگ کودکان و شاعران حوزه کودک در این جشنواره، نشانه موفقیت این رویداد منحصر به فرد در حوزه ادبیات بومی و محلی است که جا دارد از بانیان و برگزار کنندگان آن تشکر و قدردانی کنم.

بی‌گمان، برگزاری چنین رویدادهای باشکوهی آن هم در شرایط کرونایی، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی قابل تحسین است و تدام آن در سال‌های آینده ضروری است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار