فرماندار دهلران ؛
فرماندار دهلران گفت: برنامه‌های آموزشی برای مدارس متناسب با وضعیت قرمز، زرد و سفید برای مدارس این شهرستان پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۸۸۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 15 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجید عسگری در نشست شورای آموزش و پرورش دهلران با اشاره به شروع فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور افزود: برنامه‌های عادی برای وضعیت سفید، برنامه های ترکیبی برای وضعیت زرد یعنی حضوری و غیرحضوری و برنامه‌های مجازی برای وضعیت قرمز در بحث آموزش در این شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی به دغدغه خانواده‌ها در خصوص بازگشایی مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: زحمت فرهنگیان در سال جاری چند برابر است چون از طرفی باید مروری بر درس‌های سال گذشته داشته و از طرفی برای برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری آمادگی لازم داشته باشند.

فرماندار دهلران بر گندزدایی مدارس و فضاهای مشترک در مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: رصد و پایش دائمی بهداشت مدارس به جد در دستور کار بهداشت و درمان قرار گیرد.

عسگری با اشاره به وجود ظرفیت بزرگ زیرساخت‌های مجازی در کشور و استان، افزود: در برخی مناطق شهری و روستایی مشکلاتی در خصوص زیرساخت‌ها داریم که احصا شده است و باید برنامه‌ریزی شود مشکلات به حداقل برسد ضمن اینکه در برخی مناطق دانش‌آموزان گوشی و تبلت برای دنبال کردن برنامه‌های آموزشی ندارند و نیاز است از ظرفیت بنیادهای خیریه استفاده کرد.

وی بر همگامی برنامه شاد آموزش و پرورش با برنامه‌های آموزشی صدا و سیما تاکید کرد و اظهار داشت: حضور دانش‌آموزان در فضای آموزشی شاد باید الزامی شود و از این بستر استفاده لازم در بحث آموزش داشته باشند.

وی به مرحله دوم انتنخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا استفاده از فضای مدارس برای برگزاری انتخابات فراهم و در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

فرماندار دهلران برگزاری کنکور سراسری را از دیگر موضوعات ذکر کرد و گفت: در این زمینه نیز تدابیر لازم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اندیشده شده است و آمادگی لازم برای برگزاری آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را داریم.

امام جمعه دهلران نیز گفت: با توجه به شیوع کرونا، آموزش و پرورش برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از فضای مجازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای فرهنگیان در این خصوص داشته باشد.

سیدمحسن موسوی بر ضرورت توجه به زیرساخت‌ها در این زمینه تاکید کرد و افزود: در زمینه رتبه‌بندی معلمان نیز دقت شود.

رییس آموزش و پرورش دهلران نیز گفت: در سال جدید ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند که از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ دانشآموز در دهلران است.

سیدغلامرضا موسوی افزود: همچنین ۸۳۰ دانش‌آموز فعالیت آموزشی خود را در کلاس اول در این شهرستان همزمان با سال تحصیلی جدید شروع خواهند کرد.

وی اظهار داشت: یکهزار و ۶۰۰ فرهنگی در این شهرستان کار تعلیم وتربیت بر عهده دارند.

وی با اشاره به شروع بکار مدارس در ۱۵ شهریور گفت: کلاس‌ها به صورت گروه‌های ۱۰ نفره و یک روز در میان در هفته برگزار می‌شوند و پنجشنبه‌ها نیز جزو روزهای آموزشی است./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار