کد خبر: ۸۸۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۳ 16 August 2020

استاندار خوزستان با اشاره به مازاد تولید برق در خوزستان در سال جاری، از صادرات بدون وقفه برق به کشور عراق خبر داد.

غلامرضا شریعتی در نشست با وزیر نیرو که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه امسال نیز مانند دو سال گذشته از پیک مصرف خوزستان با وجود دماهای ۵۳ درجه به بالا عبور کردیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امسال شرایطی در خوزستان وجود داشت که ۱۴ شهر در یکی دو روز دمایی بالای ۵۰ درجه داشتند و حتی در بسیاری از روزها همه شهرهای خوزستان دمای بالای ۴۹ درجه داشتند.

شریعتی عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد از شهرهای خوزستان در دو ماه گذشته تاکنون دمای بیش از ۴۷ درجه را متحمل شده‌اند.

وی افزود: شرایط خوزستان با توجه به وجود صنایع بزرگ و همچنین مصرف خانگی مشترکان، شرایط وی‍ژه‌ای است و در طول این سال‌ها توانسته‌ایم این شرایط را مدیریت و کنترل کنیم.

استاندار خوزستان گفت: جلسات مکرری برگزار شد تا شرایطی بر خوزستان حاکم نشود که موجب بلک‌اوت شدن برق کل کشور شود.

شریعتی بیان کرد: بر اساس هشدار وزیر نیرو، کشورها در هر سال یک بار دچار چنین شرایطی می‌شوند اما ایران ۱۷ سال است که چنین شرایطی نداشته است و این موضوع، اهمیت و حساسیت کار را افزایش می‌دهد.

وی گفت: احتیاط‌هایی که باید در خوزستان انجام می‌شد تا برق کشور دچار مشکل نشود، بیش از پیش مورد توجه است و در این مدت وزیر نیرو نیز این نکات‌ را به استان خوزستان گوشزد می‌کرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: انتظار داشتیم مصرف برق خوزستان به ۹۱۰۰ مگاوات برسد اما در پیک مصرف، خوزستان حدود ۸۵۱۸ مگاوات برق مصرف کرد و به نوعی، شرایط به خوبی مدیریت شد.

شریعتی ادامه داد: تعطیلی ادارات و کاهش ساعت کاری و همچنین جابه‌جایی پیک مصرف به ساعات شب، از جمله اقدامات انجام‌شده در این زمینه بود.

وی افزود: در سال ۹۵ میانگین قطعی برق خوزستان ۳۳۰۰ دقیقه بود اما تلاش شد که با برنامه‌ریزی، نسبت به کاهش خاموشی‌ها اقدام شود.

استاندار خوزستان گفت: سال گذشته میانگین قطعی برق خوزستان به ۷۰۰ دقیقه رسید و در برنامه داریم که امسال نیز میانگین خاموشی خوزستان به ۶۰۰ دقیقه برسد.

شریعتی اظهار کرد: امیدواریم با حمایت‌های وزارت نیرو تعداد تراسفورماتورهای فوق توزیع استان خوزستان که بالای ۴۰ سال عمر دارند، نوسازی شوند و پست برق جدیدی نیز در خوزستان احداث شود. از وزیر نیرو درخواست داریم که دستور دهد عملیات احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی دوکوهه نیز تسریع شود.

وی بیان کرد: امسال توانستیم یکی از واحدهای نیروگاه غرب کارون را با دستور رئیس جمهور وارد مدار کنیم و این امر به استان خوزستان کمک شایانی کرد. امسال نیروگاه فجر پتروشیمی و پالایشگاه آبادان نیز به کمک خوزستان آمدند، به شکلی که مازاد تولید داشتیم و صادرات برق به کشور عراق نیز بدون وقفه انجام شد.

استاندار خوزستان گفت: امیدواریم با فاینانس روسی بتوانیم نیروگاه رامین را نوسازی کنیم و احداث نیروگاه سد گتوند نیز آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار