رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت : با برنامه ‌ریزی های انجام شده امسال طرح زراعت چوب در 1000هکتار از اراضی شهرستان دهلران اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 16 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ نصراله پارسه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : پیش بینی می شد بیش از 300هزار اصله نهال اکالیپتوس در این اراضی کاشت شود.

وی بیان داشت : در سال جاری چهارهزارو 460تن به ارزش دو میلیارد 700میلیون تومان از سطح اراضی شهرستان برداشت شده است.

پارسه گفت : بهره بردارانی که تمایل داشته باشند در اراضی زراعی خود زراعت چوب داشته باشند، می توانند درخواست خود را به اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها ارائه و پس از تشکیل پرونده نهال رایگان دریافت کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران عنوان کرد : در راستای بهبود عملکرد این طرح به متقاضیان مشاوره‌های فنی قبل از کاشت، حین کاشت و بعد از کاشت و مراقبت ارائه می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران به مزایای کاشت درخت اکالیپتوس اشاره کرد گفت : رشد سریع و کوتاه بودن دوره بهره برداری با توجه به هدف کاشت ، استفاده بعنوان بادشکن در حاشیه مزارع آسان بودن تکثیر حفاظت از حاشیه رودخانه ها، جاده ها و ایجاد تفرجگاه ومصارف دارویی با ارزش اقتصادی بالا از مهترین مزایای این درخت است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار