شبکه بی‌بی‌سی فارسی به عنوان رسانه تحت حمایت ملکه انگلستان به دنبال حمایت از مفسدان اقتصادی است.
کد خبر: ۸۸۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 17 August 2020

فراری های ایرانی زیر دامن ملکه/ خاوری در بی‌بی‌سی؟

به گزارش تابناک سمنان: حمایت رسانه وابسته به ملکه انگلستان از مفسدان اقتصادی ایران به علی اشرف ریاحی رسید و شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی فارسی با دعوت از این متهم فراری و مصاحبه با وی حمایت خود را به طور رسمی از دزدان بیت المال بار دیگر نشان داد.

بی‌بی‌سی فارسی مدت هاست که به عنوان حامی مفسدان اقتصادی در صحنه حاضر شده است و تریبون خود را در اختیار کسانی قرار داده که میلیارد‌ها تومان از پول ملت را به جیب زدند و از کشور فرار کردند.

علی اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت زاده وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت از متهمان پرونده فساد ۶ میلیارد یورویی پتروشیمی به حساب می‌آید که در 9 جلسه از دادگاه حاضر بود و بعد به گفته قاضی مسعودی مقام با پاسپورتی غیر از گذرنامه اصلی خود از کشور گریخت؛ این متهم که نقش موثری در فساد‌های انجام شده پتروشیمی داشته است اطلاعات و اسناد متعددی از سایر متهمان پرونده، پدر زنش و خواهر زنش شبنم نعمت زاده به دادگاه ارائه کرده و سپس از کشور گریخته است.

اولین مصاحبه متهم فراری روی خط خبری شبکه  بی‌بی‌سی فارسی

اما پس از خروج از کشور و فرار اشرف ریاحی شبکه بی‌بی‌سی مصاحبه تصویری چند دقیقه‌ای با او ترتیب داد و روی خط خود آورد و ریاحی صحبت‌های ضد و نقیض زیادی را مطرح کرد.

البته اشرف ریاحی اولین مفسد اقتصادی نیست که بی‌بی‌سی به او پناه داده است پیش از آن هم بی‌بی‌سی بیانیه‌ای از مرجان شیخ الاسلامی دیگر متهم پرونده پتروشیمی را منتشر کرده بود بیانیه‌ای که شیخ‌الاسلامی در آن مدعی شده بود که همه اقدامات وی برای کمک به کشور بوده وی هرگونه «اتهام اخلال در نظام اقتصادی را با حتم و یقین» رد کرده و نوشته است که مدیرعامل دو شرکت در ایران و ترکیه با نام‌های «دنیز» و «هترا» بوده که فعالیت این شرکت‌ها «کاملاً قانونی بوده و ربطی به مقوله پولشویی و کسب درآمد از قِبل تحریم‌ها ندارد».

مفسدان اقتصادی زیر چتر حمایتی ملکه انگلیس/ آیا خاوری در  BBC رویت می‌شود؟

خط بطلان رسانه‌ انگلیسی روی ادعای دروغینش

بر اساس برخی شنیده‌ها، این شبکه انگلیسی قصد دارد که محمودرضا خاوری مدیر عامل سابق بانک ملی ایران و از مجرمان محکوم شده به دلیل مشارکت در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی و یکی از ابر مفسدان بانکی که چند سال پیش فرار کرده را روی خط خبری خود بیاورد و صحبت‌های متفاوت و ضد و نقیضی از او هم منتشر کند و چتر حمایتی خود را از مفسدان اقتصادی گسترده‌تر کند.

نکته حائز اهمیت این است که شبکه بی‌بی‌سی فارسی که همواره ادعای  بی‌طرفی دارد خود تبدیل به پناهگاهی برای مفسدان اقتصادی شده و با آوردن آن‌ها روی خط خبری نشان می‌دهد که بی‌طرفی‌اش  صرفاً ادعاست.

آن طور که مشخص است این شبکه خارجی که تحت نظارت ملکه انگلستان کار می‌کند عزمی جدی برای حمایت از مفسدان اقتصادی دارد و در آینده‌ای نزدیک هم از دیگر متهمان مفاسد اقتصادی حمایت می‌کند و آن‌ها را زیر چتر حمایتی خود می‌آورد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار