مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ارتباط و تعامل با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نیست نماینده ‌ای بیاید و از سیر تا پیاز یک دستگاهی را عوض کند دولت که تغییر پیدا نکرده تعامل با نمایندگان در راستای اهداف نظام، امام(ره)، شهدا، فرامین رهبری و سیاست ‌های دولت تدبیر و امید است.
کد خبر: ۸۸۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 17 August 2020



استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اولین استان کشور هستیم که برای پروژه های جهش تولید تخصیص اعتبار گرفتیم، گفت: انتظار می رود رسانه ها به جای پرداختن به حاشیه ها ما را در جهت پیشرفت استان یاری کنند چرا که فرصتی برای ورود به حاشیه نداریم.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نشست با فرمانداران با اشاره به اینکه اکنون تعداد فرمانداری های استان به ۹ فرمانداری ارتقا یافته است، اظهار داشت: امید است در آینده به با حضور ۱۰ فرماندار این نشست ها برگزار شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، عنوان کرد: ملاک برگزاری آئین های عزاداری در ماه های محرم و صفر فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورات ستاد ملی کرونا است.
وی افزود: در ایام محرم از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری برنامه‌ های ویژه عزاداری شهادت امام حسین (ع) استفاده کنید.
کلانتری با اشاره به اینکه سال تحصیلی از ۱۵ شهریور ماه آغاز می شود خواستار پیش بینی تمهیدات لازم از سوی فرمانداری در شهرستان های ۹گانه استان شد و گفت: به صورت مستمر شورای آموزش و پرورش در شهرستان های استان در این خصوص برگزار شود.
وی خواستار معرفی اصناف خوش حساب شد و گفت: می طلبد فرمانداران پیش از احساس هرگونه کمبود کالا در بازار تمهیدات لازم را در این خصوص بیاندیشند.
کلانتری بیان کرد: فرمانداران در هفته دولت گزارش کار سال گذشته و نیمه اول ۹۹ را به مردم ارائه دهند چرا که این کارها عملکرد نظام و دولت است و باید برای مردم تبیین شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پروژه‌های اقتصادی و عمرانی زیادی در سطح استان در حال اجرا است و دومین استان در پیگیری پروژه‌ های جهش تولید و انعقاد قرارداد با سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد ۱۳ هزار و ۲۰۰ شغل بودیم، عنوان کرد: اما همه این اقدامات به اندازه جابه ‌جایی معاون یک اداره ‌کل در نزد رسانه‌ های استان جایی نداشت.

کلانتری افزود: مسیر گچساران به بهبهان حد فاصل خیرآباد ۵۰ کیلومتر عملیات آسفالت انجام و ۲۰۰ میلیارد هم هزینه شده است، همچنین پروژه پاتاوه به دهدشت تا قبل از سال ۹۵ خیلی به آن توجه نشده بود اما در حال حاضر هر مبلغ و رقمی که نیاز باشد به آن اختصاص داده می‌شود تا پروژه در سال ۹۹ به بهره‌ برداری برسد.

استاندار با اشاره به پروژه چهار خطه شدن مسیر یاسوج- شیراز تا پایان دولت دوازدهم و چندین پروژه دیگر عمرانی، گفت: پروژه‌های اقتصادی بزرگی هم در استان در دست اجرا است برای مثال در گچساران پتروشیمی در حال اجرا است و نیروگاه سیکل ترکیبی و چندین طرح بزرگ اقتصادی دیگر، اما همه این‌ ها به اندازه خبر تغییر یک مدیر در استان انعکاس ندارد.
مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه  در کنار اقدامات مشکلات را هم می‌بینیم، افزود: بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه وزارت نیرو کار در حال انجام بوده که تحولات چشمگیری ایجاد می‌کند.

کلانتری به فرمانداران توصیه کرد باید پروژه‌های اقتصادی و عمرانی تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری برسند و لیست این پروژه‌ها که پروژه‌ های مهم با اعداد بزرگی هستند به اطلاع و سمع و نظر مردم برسند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران بعد از هفته دولت وضعیت بخشداران خود را تعیین تکلیف کنند، گفت: فراموش نکرده ‌ام که قرار بود معاون و بخشدار زن انتخاب و از توان بانوان تحصیلکرده و عفیف استفاده کنید که در جشنواره شهید رجایی این موضوع یکی از شاخص های اصلی در انتخاب دستگاه های برتر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دشمن به دنبال نا امید و مایوس کردن مردم است، افزود: دشمن در همه عرصه ‌ها وارد شده و درصدد توطئه است، آنها ناامید کردن مردم را در راس سیاست‌ های خود قرار داده‌اند بنابراین با بیان خدمات نظام و امیدوار کردن مردم به آینده توطئه ‌های دشمنان را خنثی کنیم

وی تاکید کرد: در همین استان مواردی داشتیم که دشمن تلاش کرد آنها را سوژه کند اما با اقدامات خوب همه خدمتگزاران نظام تیر آنها به سنگ خورد.

کلانتری با اشاره به اینکه هیچ مدیرکلی حق ندارد اختیارات قانونی مدیر شهرستانی خود را سلب کند، افزود: هیچ مدیرکلی هم نمی‌تواند بدون هماهنگی فرماندار مدیر شهرستانی را عزل و نصب کند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ارتباط و تعامل با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نیست نماینده ‌ای بیاید و از سیر تا پیاز یک دستگاهی را عوض کند دولت که تغییر پیدا نکرده تعامل با نمایندگان در راستای اهداف نظام، امام(ره)، شهدا، فرامین رهبری و سیاست ‌های دولت تدبیر و امید است.
وی افزود: در خصوص برخی تغییرات آنچه مد نظر بود را به آنها گفته ‌ایم که مثلا بخشدار باید وزارت کشوری و همراه دولت کنونی باشد.

وی با اشاره به اینکه ما و نمایندگان به دنبال حاشیه نیستیم، تصریح کرد: تاکنون این دو نماینده دنبال ماجراجویی نبوده و خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند آنها علیه دولت کاری نمی‌ کنند و حتی نامه استیضاح رئیس جمهور را هم امضا نکردند و تنها به دنبال خدمت هستند.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کرونا در استان اشاره کرد و گفت: علی‌‌ رغم همه اقدامات انجام شده، گچساران هنوز در وضعیت قرمز است ضمن اینکه یاسوج و سی ‌سخت در تابستان به دلیل ورود مسافران از استان های جنوبی کشور اذیت شدند و روزهای دشواری داشتند.
وی در خصوص سخت گیری بانک های عامل برای پرداخت وام به مردم، تاکید کرد: معاون اقتصادی به صورت ویژه این موضوع را پیگیری می کند و باید بانک ها شرایط را برای مردم تسهیل کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار