مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی اعلام کرد:
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: بدهی مشترکین از بابت گازبهاء به ۱۹۲ میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۸۸۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 17 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ؛علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی در اولین وبینار (همایش مجازی) بهره‌برداری مدیریت گازرسانی کشور با حضور معاون امور مهندسی و بهره برداری مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، با بیان اینکه شیوع کرونا، همه فعالیت‌های شرکت‌های استانی گاز را تحت‌الشعاع قرار داده است، اظهار کرد: بدنبال شیوع این ویروس و اعمال فرصت سه دوره‌ای برای مشترکین جهت پرداخت صورتحساب‌های خود، منجر به افزایش قابل توجه بدهی گاز بهاء مشترکین شد به طوری که هم اکنون این میزان به ۱۹۲ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به رسیدن تعداد مشترکین گاز آذربایجان‌غربی به یک میلیون و ۲۶ مشترک، افزود: در حال حاضر ۴۲ شهر از ۴۶ شهر، به همراه ۱۱۷۴ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

به گفته شیخی ، برای گازرسانی در آذربایجان‌غربی، در مجموع ۱۵ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری و ۴۶۰ هزار انشعاب انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه ۸۹۶ هزار و ۴۷۲ مشترک خانگی در استان وجود دارد، گفت: در بین مشترکین عمده، ۸ نیروگاه، ۴ کارخانه سیمان، ۳ واحد پتروشیمی و ۱۲۸ جایگاه CNG از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گفته شیخی، از حیث مانیتورینگ شرکت گاز آذربایجان‌غربی یکی از شرکت‌های پیشرو است چنان که ۱۹۲ ایستگاه در حال مانیتورینگ است.

مدیرعامل شرکت گاز استان، همچنین با اشاره به قرار گرفتن آذربایجان‌غربی در انتهای خطوط انتقال گاز کشور، گفت: همین مساله مشکلاتی مثل ورودی ناخالصی زیاد برای ما و در نتیجه افت فشار گاز را به وجود می‌آورد؛ هر چند اخیرا با اجرای خط ۹ انتقال، بخشی از افت فشار ما رفع شده، اما بازهم با توجه به اینکه در انتهایی‌ترین نقطه خط انتقال قرار داریم و از سوی دیگر با توجه به سردسیر بودن منطقه، در فصل سرد، همچنان با افت فشار مواجه هستیم.

شیخی، بالا بودن کار‌های تعمیراتی ایستگاه‌ها نسبت به سایر استان‌ها را دیگر مشکل ناشی از ورود ناخالصی بیشتر به استان دانست و تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش مشکلاتی، چون افت فشار، در تمیزکاری خطوط انتقال هماهنگی بیشتری با شرکت‌های گاز استانی انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان در ادامه، تامین قطعات یدکی، تعدد سایز المنت‌ها، خوردگی بالای شبکه با توجه به موقعیت جغرافیایی و فیزیکی منطقه، سامانه تجارت آسان (استعلام سوخت) را از جمله مشکلات شرکت گاز آذربایجان‌غربی و همچنین عدم ضرورت مقاوم‌سازی برخی ایستگاه‌ها با توجه به نقشه‌های سیویل ارائه شده را از پیشنهادات این شرکت برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار