استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با اشاره به طرح های توسعه صنعت پتروشیمی در استان گفت: ایلام به قطب پتروشیمی غرب کشور تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 18 August 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با وزیر نفت از توجه وزارت نفت به استان در توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تشکر کرد و گفت: امروز استان ایلام با حمایت‌های خوب دولت در این حوزه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد تا جایی که با تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های مهم این حوزه این استان به قطب صنعت پتروشیمی در غرب کشور تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به آماده شدن فاز دوم پتروشیمی ایلام، اظهار داشت: با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفراس پروژه بزرگ الفین سیزدهم و چند طرح مهم دیگر افتتاح و بهره برداری می‌رسد که آن نقش حائز اهمیتی در توسعه و اشتغال استان خواهد داشت.

استاندار ایلام در ادامه خواستار ایجاد فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام شد و تاکید کرد: بسترهای لازم برای این مهم آماده است و می‌طلبد که وزارت نفت در این راستا اهتمام بیشتر داشته باشد.

سلیمانی دشتکی خواستار تسریع در انجام دیگر پروژه‌های مهم استان چون تولید بنزین پرولیز، شهرک صنعتی پائین دستی p.p و فاز دوم آذر و چنگوله شد و بیان کرد: امروز طرح‌ها و پروژه‌های مهمی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان در دستور کار و در حال اجرا است که برای تسریع و تکمیل آنها نیازمند توجه جدی و تزریق اعتبار لازم هستیم.

وزیر نفت نیز از تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار ایلام در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی تقدیر کرد و گفت: از اینکه امروز درک درستی از ظرفیت‌های استان و انتخاب درستی از مسیر توسعه در آن منطقه ایجاد شده است، خوشحال هستیم.

بیژن زنگنه ضمن قول مساعد برای پیگیری خواسته‌ها و مطالبات استاندار ایلام یادآور شد: در راستای ایجاد فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام و همچنین پروژه‌های آذر و چنگوله و … اقدام خواهیم کرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار