فرماندار سنقر و کلیایی با بیان اینکه در واحد پتروشیمی این شهرستان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 24 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«غلامرضا مرتضوی» روز دوشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا کرمانشاه با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: زمین موردنیاز برای ساخت واحد پتروشیمی این شهرستان تملک شده و مقدمات اولیه شروع فعالیت اجرایی این پروژه فراهم شده است.

وی اظهار داشت: عملیات خاکریزی در زمین این واحد تولیدی انجام شده و نقشه‌های قبلی نیز که نیاز به جابجایی داشت اصلاح گردیده و به زودی عملیات اجرایی ساخت این پروژه شروع می‌شود.

وی به تغییر در محصول تولیدی این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: محصول این شرکت اکنون به «متیل آمین» که در تولید کود و سموم کشاورزی کاربرد دارد، تغییر یافته و شرکت پتروشیمی نگین سنقر که زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس است، در این شهرستان فعالیت خود را شروع کرده است.

به گفته او، امسال ۲۵۰ میلیون تومان برای ساخت این پروژه اختصاص یافته و در مجموع هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود که در ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه نقش موثری خواهد داشت.

عملیات اجرایی پنجمین پتروشیمی کرمانشاه ۹ خرداد سال ۹۸ با حضور معاون وزیر نفت و مسوولان استان کرمانشاه در شهرک صنعتی سنقر و کلیایی آغاز شد.

قرار بود این پروژه به مالکیت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در زمینی به مساحت پنج هکتار و سرمایه گذاری در حدود ۴۰ میلیون دلار و در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۴ ماهه به بهره‌برداری برسد.

ظرفیت تولید این شرکت سالانه ۴۸ هزار تن محصولاتی شامل کامپانداتیلین، کامپاندوپروپلین و مستربچ اعلام شد که موارد مصرف این محصولات در صنعت های ساختمان، برق، خودروسازی، صنایع بسته بندی، کشاورزی، نفت، گاز و پتروشیمی است.

فرماندار سنقر و کلیایی تغییر در نوع محصول تولیدی و همچنین نیاز به جابجایی در نقشه‌ها را از دلایل تاخیر در اجرای این پروژه اعلام کرد.

شهرستان سنقر و کلیایی با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار