کد خبر: ۸۹۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ 27 August 2020

 

تشکیل ۹۳۳ پرونده تسهیلات کرونا برای اهالی فرهنگ و هنر گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از هنرمندان خواست برنامه های صحنه ای خود را به سمت فضای مجازی ببرند و خاطرنشان کرد: در استان ۹۳۳ پرونده وام کرونا شامل ۱۵۰۲ نفر اشتغال تشکیل و تاکنون ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات برآورد شده که جهت پرداخت به بانک ها معرفی کردیم.

فیروز فاضلی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه، اظهار کرد: سال ۹۲ در حوزه چاپ کتاب ۳۹۲ عنوان و سال ۹۸، ۸۴۱ عنوان داشتیم که نشان دهنده رشد ۲۷ درصدی است.

وی از تالیف ۳۷۲ عنوان کتاب در سال ۹۲ و ۷۶۰ عنوان کتاب در سال ۹۸ خبر داد و اضافه کرد: تعداد کتاب های چاپ اول یکی از شاخص های کیفی فرهنگی است که سال ۹۲، ۳۳۳ عنوان و سال ۹۸، ۶۶۸ عنوان کتاب چاپ اول داشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه طی مدت مذکور از ۷۵ چاپخانه به ۸۶ چاپخانه و از ۷۳ چاپ دیجیتال به ۲۰۲ چاپ دیچیتال رسیدیم، گفت: تعداد ناشران استان نیز از ۳۷ ناشر در سال ۹۲ به ۶۰ ناشر در سال ۹۸ افزایش یافته است.

فاضلی، از افزایش کانون های تبلیغاتی گیلان از ۲۷۶ کانون در سال ۹۲ به ۳۵۳ کانون در سال ۹۸ خبر داد و تصریح کرد: سال ۹۳ حدود ۲۵ پایگاه خبری داشتیم که تنها چهار پایگاه فعال بودند، اما اکنون ۱۸۰ پایگاه خبری داریم. همچنین از ۹ روزنامه به ۱۰ روزنامه، از ۴۴ هفته نامه به ۵۴ هفته نامه، از پنج دوهفته نامه به ۱۸ دوهفته نامه، از ۵۱ ماهنامه به ۴۷ ماهنامه، از هفت دوماهنامه به پنج دوماهنامه، از ۳۲ فصلنامه به ۴۲ فصلنامه و از هفت دوفصلنامه به ۱۹ دوفصلنامه رسیدیم و در حال حاضر دو سالنامه داریم.

وی با بیان اینکه موسسات فرهنگی استان از ۴۶ موسسه در سال ۹۲ به ۱۱۰ موسسه در سال ۹۸ رسیده است، تصریح کرد: سال ۹۲، ۴۶ موسسه قرآن و عترت داشتیم که در سال ۹۸ به ۵۶ موسسه رسید. تعداد قاریان و حافظان قرآن کریم نیز از ۶۰۰ به ۱۱ هزار حافظ و قاری افزایش یافته؛ همچنین ۵۵۳ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سال ۹۲ به ۹۲۲ کانون در سال ۹۸ رسیده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، تالار مرکزی رشت را یکی از پروژه های فرهنگی – هنری ملی استان دانست و متذکر شد: احداث این تالار سال ۱۳۸۶ در رشت آغاز شد و تا سال ۱۳۹۳ تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما در سال ۹۷ شاهد بهره برداری از این تالار بودیم.

وی تالار مرکزی رشت را نیازمند تجهیزات فنی از جمله بالابر و ماشینری دانست و عنوان کرد: از محل ماده ۲۷ تبصره ۱۹ اقدام به تجهیز این مرکز فرهنگی و هنری خواهیم کرد و لذا نیازمند همکاری اهلی فرهنگ و هنر هستیم.

فاضلی، با اشاره به شیوع بیماری کرونا، از هنرمندان خواست برنامه های صحنه ای خود را به سمت فضای مجازی ببرند و خاطرنشان کرد: در استان ۹۳۳ پرونده وام کرونا شامل ۱۵۰۲ نفر اشتغال تشکیل و تاکنون ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات برآورد شده که جهت پرداخت به بانک ها معرفی کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار