به بهانه سخنان استاندار درخصوص وضعیت کوچه وخیابانهای ایوان ؛
اما این نکته بعنوان بیس اصلی این مطلب را باید مد نظر داشت و اتفاقا از این زاویه باید مسئولین استان ،شهرستان ودر راس همه آنها استاندار محترم ایلام را مورد شماتت قرار داد که مشکلات موجود در بافت شهر ایوان بارها از سوی مردم ،معتمدین ورسانه ها فریاد زده شده است و بیان مشکلات ازسوی استاندار نمی تواند رافع مسئولیت های ایشان ومجموعه مدیریتی استان وشهرستان بوده و اصولا دردی ار دردهای مردم ایوان را تسکین نخواهد بخشید.
کد خبر: ۸۹۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ 03 September 2020

تابناک ایلام ::استاندار ایلام چند شب پیش  در مراسم عزاداری مردم شهر ایوان حضور یافت ،متعاقب این حضور غیر رسمی وی وضعیت کوچه وخیابان های شهر ایوان را با معابر روستاها مقایسه کرد وگفت : این وضعیت با نام وآوازه ایوان ومردمان این شهر همخوانی ندارد .

اول اینکه چنین وضعیتی شایسته شهری در تراز ایوان با قدمت چند وچندین ساله اش نیست حرفی کاملا درست است ،چرا که در کنار نام و اوازه تاریخی ایوان بعنوان یک شهر قدیمی وزیبای استان که جلوه های این زیبایی در  گذشته تحت عنوان "باغ شاه " تبلور یافت ،ایوان یکی از شهرهایی بود که دوره اخیر نیز دین خود رابه انقلاب ونظام به خوبی ادا کرده است .

از اینرو شایسته مردمان فهیم و با فرهنگ این شهر نیست که در قرن بیست ویکم مطالبه شهروندانش ،پر شدن چاله وچوله های خیابان ها ،بهسازی پیاده رو وترمیم کوچه هایش باشد ،از این منظر استاندار ایلام حرف درستی زده اند و این وضعیت با بزرگمنشی های مردمان وسابقه درخشان این شهر سنخیت ندارد .

اما این نکته بعنوان بیس اصلی این مطلب را باید مد نظر داشت و اتفاقا از این زاویه باید مسئولین استان ،شهرستان ودر راس همه آنها استاندار محترم ایلام را مورد شماتت قرار داد که مشکلات موجود در بافت شهر ایوان بارها از سوی مردم ،معتمدین ورسانه ها فریاد زده شده است و بیان مشکلات ازسوی استاندار نمی تواند رافع مسئولیت های ایشان ومجموعه مدیریتی استان وشهرستان بوده و اصولا دردی ار دردهای مردم ایوان را تسکین نخواهد بخشید.

بیان مشکلات مردم وظیفه نخبگان ،فعالین اجتماع ،معمتدین ورسانه هاست و این مسئولین استان هستند که بعنوان طرف اصلی مطالبه مردم باید برای رفع مشکلات موجود چاره اندیشی کنند ،نه اینکه خود آنها نیز به جمع بیان کنندگان مشکلات مردم بپیوندند ،چرا که واقعیت این است بیان مشکلات نمی تواند ،حلال مشکل وتامین کننده رضایت مردم تعبیر شود !

این موضوع را نباید از یاد برد که استاندار ایلام در فروردین سال 97 اولین سفر شهرستانی خود رابه همین ایوان اختصاص داد ،مگر غیر از این است که در آن سفر ،معتمدین شهر ایوان از وضعیت ناهمگون معابر وبافت شهری ایوان گلایه نموده و در نشست شورای اداری مبلغ 600میلیون تومان به ترمیم بافت شهری ایوان اختصاص داده شد ؟!

چرا استاندار ایلام در شهریور سال 99یعنی درست دو سال بعد به جای توبیخ مسئولین شهرستان ومدیران حوزه مربوطه بخاطر عدم تحقق مصوبات سفر شهرستانی ،به جای درخواست گزارش از این مسئولین بیخیال ، دوباره از بیان مشکلات شهری ایوان سخن به میان می آورند ؟ اتفاقا این مسئولین هستند که باید به مردم پاسخ بدهند که چرا بعد از دو سال قول وقرارشان عملی نشده است ؟

متاسفانه این درد بزرگیست که تنها شامل استان ما نشده وبلکه بعنوان یک اپیدمی سراسر ساختار مدیریتی کشور را در نوردیده است !مسئولین کشور به گونه ای از بیان مشکلات موجود دربخش های مختلف کشور سخن می گویند ،به گونه ای از مسئولین خیالی مطالبه گری می کنند که انگار فراتر از آنها و در لایه هایی بیرونی جو هم مدیرانی وجود دارند که بعلت کم کاری آنها کشور به این وضعیت افتاده است !

مگر غیر ازاین است که در طول دو سه سال اخیر یک خط اعتباری ویژه اربعین به استان اختصاص داده شده است و براساس آن بایددر راستای بهبود وضعیت مبلمان شهرهای مسیر اربعین هزینه شود ؟! مگر غیر از این است از همین ردیف گفته شده در این سالها اعتبارات مناسبی به شهرداری های مختلف استان اختصاص داده شده است ؟ پس چرا در این مدت تغییری در کوچه وخیابان های ایوان ایجاد نشده است ؟به نظر می رسد این اعتبار در جای خود هزینه نشده وصرف رتق وفتق امور کارمندان شده باشد !اینجاست که استاندار باید ازمسئولین گزارش بخواهد تا روشن کنند این اعتبار چرا صرف بهبود وضعیت شهری همچون ایوان نشده است ؟!

نکته دیگر اینکه مسئولین باید بدانند که مردم ما تا حدودی در جریان مشکلات کشور قرار دارند ،مردم می فهمند که کفگیر  اعتبارات کشوری در بخش های عمرانی وحتی جاری به ته دیگ خورده است ،اما اینکه مسئولین به جای تبیین واقعیات کشور  فقط قول وقرار می دهند ،بدون منابع از بهبود وضعیت ها سخن می گویند ،بیشتر مردم را آزار داده و باعث شکل گبری یاس وناامیدی در آنها می شود !

مسئولین ما دوراه بیشتر پیش رو نخواهند داشت ،یااینکه قدری از حباب توهم مدیریت جهانی بیرون آمده ،با واقعیات جهانی کنار آیند و شرافتمندانه موانع اصلی موجود در سرراه بهبود شرایط زندگی مردم را برداشته ، آستین همت را بالا بزنند ودر وضعیت رقت بار زندگی ورفاه مردم تغییر جدی ایجاد نمایند. یا اینکه بنشینند وراست حسینی واقعیات را برای مردم تشریح کنند ودیگر از وعده های توخالی ،قرارهای نافرجام و آینده ذبح شده در پای نزاع های بی حاصل سیاسی سخن به میان نیاورند که حداقل مردم رنج وعده ها وقرارهای نافرجام مسئولین را نداشته باشند !

بیشتر بدانید 

دستگاه های متولی مطالبات مردمی شهر ایوان را در دستور جدی کار خود قرار دهند

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
خیلی جالبه!! سلیمانی دشتکی به جای پاسخگویی، در موضع طلبکار ظاهر شده اند!!
ایوانی کلهر
|
United States
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
فقط قولو قرار دروغ دروغ دروغ ,,,,,ایوان تاوان حمایت از اصلاحات رو میده در دولت پاکدستان و بی توجهی و عدم نماینده و مدیر در دولت تدبیر......
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
ایوان در میان وعده وعید مفقود شده از مسئولین گرامی تقاضا می شود اگر زمانی این شهرستان را یافتند به مردم رنج کشیده اطلاع دهند
شارکم چوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
اگه ایوان بی صاحبه که کل ایلام وله.
نماینده مجلس
مدیران کل دو رقمی در استان
اندازه حوزه جنوب استان صاحب داره باغشا.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
استاندار آدم حرفه ای در دادن وعده وعید هست، عین پتروشیمی هلیلان و بازارچه های مرزی روی کاغذ و صدها شعار دیگر. یهو می بینی زمان حکومتش به پیاین رسی د و آب از آب تکان نخورد!!! حساب کنید انتخاب رئیس دفتر به معاونت اقتصادی استان. افتضاح پشت افتضاح!!
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
متاسفانه استان گیر بی سوادترین و ضعیفترین و شعاردانترین و از خود راضیترین استاندار افتاده و باید حداقل یکسال دیگه هرجور شده تحملش کنیم.
استانداری که ایوب درویشی را میفرسته وطن دوم بختیاریا(اصفهان)و یک منشی را جایگزینش میکنه را باید چه لقبی داد؟
خداوند انتقام این چهارسال بدبختی ایلام را از شخص وزیر کشور و آقای ح .ر بگیره.
Htr
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
فقط به ما ثابت شده نه ایتاندار بومی به درد میخوره نه غیر بومی...نه انقلابی نه ضد انقلاب نه مرد نه زن ......
نه پیر نه جوان....‌‌‌‌
مشکل از شخص نیست......مشکل مطالبه ی عمومی مردم هست....تا کل مردم توسعه طلب نباشن..توسعه و عمران نقطه ای خواهد بود که فقط افراد را مورد اتهام قرار خواهد داد.‌
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار