به بهانه اصرار مدیران آپ بر آموزش حضوری در مدارس ؛
بروز چنین وضعیتی در آموزش وپرورش نشان می دهد که مدیران ارشد این دستگاه  از خود اراده ای ندارند و همچون ربات فقط مجری دستورات دستان قدرتمند بیرون از سیستم هستد. اظهار نظرهای اخیر وزیر ،تغییر موضع های مکرر ایشان و همچنین اظهار نظرهای روزهای اخیر برخی روحانیون صاحب قدرت درخصوص فضای مجازی و ابزارهای مورد استفاده در مدارس ،بیانگر واقعیت تلخ قربانی شدن فرزندان مردم تنها بخاطر توهم وخرافه پرستی برخی آقایان صاحب قدرت است .
کد خبر: ۸۹۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ 04 September 2020

تابناک ایلام علی اصغر اسدی :: این روزها ودر آستانه بازگشایی مدارس در شرایط کرونا، بحث های زیادی در بین منتقدین ومدیران آموزش وپرورش در گرفته است ،مدیران آموزش وپرورش همچنان بی توجه به دغدغه والدین و رسانه ها  بر بازگشایی با رعایت دستورالعمل بهداشتی مورد نظر خودشان اصرار دارند. 

این در حالیست که هنوز فعالیت مدارس آغاز نشده است ،شاهد عدول مدیران آموزش وپرورش وبه خصوص شخص وزیر از مفاد دستور العمل ابلاغی بازگشایی مدارس هستیم .این موضوع بدین معنا خواهد بود زمانی که خود تدوین کنندگان قائل به اجرای مفاد دستورالعمل نیستند از مدیران مدارس ،معلمین ودانش آموزان چه انتظاری می رود که مو به موی پروتکل ها را رعایت کرده وبه سلامت از این بحران عبور نمایند !؟

در حالیکه روزهای گذشته وزیر آموزش وپرورش مبنای آموزش حضوری وغیر حضوری را وضعیت های اعلام شده از سوی ستاد کرونا قرار داده و معیار آنها برای اجرای کلاس های حضوری مدارس با جمعیت 25نفر گذاشته بود ،اما امروز در چرخشی 180درجه جمعیت صد نفری را مبنایی برای اجرای کلاس های حضوری وغیر حضور قرار دادند واز سویی نیز اعلام نمود که حتی در وضعیت قرمز هم کلاس ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد .

این درحالیست که حتی مدیران برخی از مدارس استان ایلام برخلاف  دستورالعمل ابلاغی ستاد بازگشایی مدارس مبنی بر اجرای دو روز کلاس حضوری در مناطق زرد ،به نحوی برنامه ریزی کرده اند که اولا چهار روز در هفته مبادرت به اجرای کلاس حضوری نموده و دوما برای روز تعطیل پنچشنبه نیز کلاس حضوری پیش بینی کرده اند .

برآیند چنین وضعیتی در آموزش وپرورش نشان می دهد که مدیران ارشد این دستگاه  از خود اراده ای نداشته  و همچون ربات فقط مجری دستورات دستان قدرتمند بیرون از سیستم هستد. اظهار نظرهای اخیر وزیر ،تغییر موضع های مکرر ایشان و همچنین مواضع  روزهای اخیر برخی روحانیون صاحب قدرت درخصوص فضای مجازی و ابزارهای مورد استفاده در مدارس ،بیانگر واقعیت تلخ قربانی شدن فرزندان مردم تنها بخاطر توهم وخرافه پرستی برخی آقایان صاحب قدرت است .

 وقتی وزیر یک مملکت تنها بخاطر حفظ جایگاه وقدرت وترس از موضعگیری صاحبان تریبون هادر خصوص فضای مجازی ،نتواند تصمیم قاطعی در خصوص  دستگاه تحت تصدی خود اتخاذ نماید ،بی شک مردم هم چنین وزیری را امین ندانسته وهرگز به خود اجازه نخواهند داد تا فرزندانشان را به دست چنین سیستمی بسپارند .

چرا باید سیستم آموزشی یک کشور تا این اندازه مذبذب ،بی اراده  ودر تصمیم گیری دچار تزلزل باشد که به جای حفظ جان میلیون ها انسان وبرنامه ریزی درست ومنطقی برای عبور به سلامت از خطرناک ترین بحران پیش روی کشور ،جان این حجم از انسان را قربانی توهمات عده ای قدرتمند وبی دردِ خارج از سیستم نماید ؟!

البته این بخش تلخ ماجراست ،بخش تلخ تر ماجرا این است که سالهاست مافیای قدرت وثروت بر این دستگاه بزرگ چمبره انداخته ومدیران ارشد آن به جای تحقق اهداف آموزشی وتربیتی و هویت سازی فرزندان این مرز وبوم ، باید تامین کننده منافع اصحاب قدرت وثروت و مافیای هزار سرِ دفتر وقلم و کتاب و ....باشند ،تصمیمات آنان باید تامین کننده منافع مدیران هزارشغلِ صاحب مدارس غیر انتفاعی آنچنانی باشد که حتی در زمانی نه چندان دور ،رییس بزرگ ترین بنگاه اقتصادی کشور را به غلط کردن انداختند !

مردم ما این سوال را از  مسولینشان می پرسند ،وقتی که رییس جمهور کشور از ترس کرونا، زنگ مدارس را به صورت غیر حضوری به صدا در می آورد، چه اصراری بر آموزش حضوری میلیون ها دانش آموز در مدارس غیر استاندار وبی کیفیت دارند ؟مگر جان جناب رییس جمهور از جان میلیون ها انسان و آینده ساز این مملکت بی ارزش تراست ؟مدیران کشور چرا خود بصورت ویدئو کنفرانسی در جلسات شرکت می کنند ،اما بر اجرای آموزش حضوری فرزندان ملت  اصرار دارند ؟!ایا غیر از این است همچون دیگر طرح های این کشور ،می خواهند با شیب ملایم ،مردم را وادار به پذیرش یک بحران بزرگ نمایند ؟

بی گمان مردم ما بیشتر از مدیران ارشد و میانی این سیستم برای فرزندانشان دلسوزی خواهند کرد ،مردم ما به خوبی از پشت صحنه این همه اصرار برای بازگشایی مدارس خبر دارند ،از سویی نیز می دانند که کرونا این ویروس بحران ساز در چه وضعیتی قرار دارد ،بنابراین هرگز خام برنامه های غیر اصولی این سیستم نشده واجازه نمی دهند فرزندانشان قربانی منافع ومطامع و توهمات عده ای شوند که خود شعار وعملشان یکی نیست !  

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
جناب اسدی عزیز ، وقتی پای منافع مالی در کار باشه جان انسان چه ارزشی داره برای صاحبان قدرت و ثروت ، چیزی که سالهاست مردم ما باهاش دست به گریبانند . کاسبان تحریم / مافیای دارو ، خودرو ،مسکن ،
مردم و سلامت آنها کیلویی چند ؟اصلا کسی تو این مملکت به فکر مردم هستش ؟ چه در زمان جنگ که از جوانان نوشکفته این مملکت دیوار گوشتی ساختن در مقابل سربازان عراقی و الان برادران عراقی ما شدن / چه در سوریه و لبنان / از اینها بگذریم دام اعتیاد که جوانان و نوجوانان این مملکت رو به نابودی کشونده / از کدام حمایت و دلسوزی برای مردم حرف میزنین ؟ سر آقایان ولنجک و جماران نشین سلامت باد / بگذارید برادران قاچاقچی و کاسبان تحریم در این دو روزه دنیا خوش باشن / خدای مردم بینوای ایرانم بزرگه ..........
Amer
|
Netherlands
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
واقعا به درستی اشاره کردید، متاسفانه هیچ برنامه ریزی و مسئولیتی در قبال سیستم آموزشی دیده نمیشود.
پای مافیا در میان است
دستمریزاد..
Amer
|
Netherlands
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
واقعا به درستی اشاره کردید، متاسفانه هیچ برنامه ریزی و مسئولیتی در قبال سیستم آموزشی دیده نمیشود.
پای مافیا در میان است
دستمریزاد..
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
متاسفانه تو بحث سلطان و مافیا از کشور سلطانخیز هندوستان و مافیاپرور ایتالیا جلو زدیم.
این اگه پیشرفت نیست پس چیست؟
علی برکت ا...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار