کد خبر: ۸۹۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۱ 06 September 2020

پیش‌تر نشان داده شده بود که مردان نسبت به عفونت با ویروس کرونا مستعدترند. یک مطالعه مروری منتشر شده در مجله Current Hypertension Reports مطرح کرده است که استروژن ممکن است شدت علائم COVID-19 را در زنان کم کند، این یافته ممکن است علت بالاتر بودن ریسک عواقب شدیدتر ابتلا به بیماری در مردان باشد.

با توجه به این که ویروس کرونا بر قلب اثر می‌گذارد و هم‌چنین با توجه به این که استروژن اثر محافظت‌کننده در برابر بیماری‌های قلبی در زنان دارد، این توضیح و فرضیه برای پژوهشگران این مطالعه شکل گرفت که تفاوت‌های هورمونی بین جنس‌ها می‌تواند در این بیماری مهم باشد.

در این مطالعه بیان شده است که ACE-II که به طور طبیعی در سطح سلول‌های قلب، شریان‌ها، کلیه‌ها و روده‌ها وجود دارد، همان گیرنده‌ی مسئول عفونت ویروس کروناست و ویروس را به این ارگان‌ها وارد می‌کند. استروژن سطح ACE-II را در قلب کم می‌کند.

از دلایل مرگ‌ومیر بیشتر COVID-19 در مردان شامل تفاوت‌های سبک زندگی آنان با زنان (مانند مصرف بیشتر سیگار و الکل) و ایمنی ذاتی می‌باشد. مشخص شدن قطعی دلایل شدت کمتر COVID-19 در زنان هم‌چنان نیازمند انجام مطالعات باکیفیت بعدی می‌باشد.


منبع:
https://www.businessinsider.in/science/health/news/female-sex-hormone-may-reduce-covid-19-severity-in-women-study/articleshow/77801469.cms

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار