وزیر محترم آ.پ با زل زدن به چشمان بیش از یک میلیون معلم در همه ی سطوح ، اجازه و اختیار از آنان را سلب کرده و نگاهی دون به آنها روا داشت ." تو خود بخوان از این مجمل این حدیث مفصل !"
کد خبر: ۸۹۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ 07 September 2020
تابناک ایلام حسین کوخایی :: در آستانه ی بازگشایی مدارس در سال نو تحصیلی و در بحبوحه ی چالش بزرگ همه گیری کرونا ، اضطراب شدیدی دامن سبز درس و مدرسه را فرا گرفته است .
 
مصاحبه های گاه و بیگاه وزیر محترم آموزش و پرورش با نگاه بالا به پائین (عمودی) به مقوله ی تدریس معلمان و تحصیل فراگیران و مخاطب قرار دادن آنها با ادبیات بایدها ، بوضوح حکایت از مدیریت فرادست - فرودستی نسبت به آنها داشته و مقام شامخ معلمان به زیردستانی بی اختیار متصور ساخته است . مقامی که در ادبیات دینی و گذشته ی تاریخی این مرزو بوم همطراز با مشاهیر دینی و بزرگان طراز اول بوده است .
 
وزیر محترم آ.پ با زل زدن به چشمان بیش از یک میلیون معلم در همه ی سطوح ، اجازه و اختیار از آنان را سلب کرده و نگاهی دون به آنها روا داشت ." تو خود بخوان از این مجمل این حدیث مفصل !"
 
-یکی از آفات بروکراسی عریض و طویل آ.پ کادر سازی و انتصابات از بالا به پایین و عمدتا لابی گرانه است . در این مقوله یک میلیون نفر حق اظهار نظر ندارند . 
 
روزگاری نه چندان دور مدیران با رای معلمان انتخاب می شدند . اما امروزه در دولت تدبیر و امید ، مدیران مدارس به شیوه های غیر دمکراتیک و خلاف شایسته سالاری مورد تاکید در بخشنامه ی وزارتی انتصاب و انتخاب آنها و حتی بدون بینش و دانش علمی و فاکتورهای اولیه ، انتصاب  می شوند و نه انتخاب  .
 
نقش کانال های سیاسی ، ایلی و طایفه ای ، محفلی و رفاقتی بسیار پر رنگ تر از معیارهای علمی -آموزشی و مدیریتی شده است . 
 
البته برای خالی نبودن عریضه ، هر ساله یک فراخوان پذیرش و آزمون در این خصوص برگزار شده ولی با پیگیری کوتاه و نگاه تیزبیناته به فهرست انتصابات مدیران سطح شهر ایلام ، براحتی متوجه فرمالیته بودن آن خصوصا در یکی دو  سال جاری می شویم .  
 
ماحصل این انتصابات غیر دمکراتیک و فاقد معیارهای علمی- آموزشی و پرورشی ، همان مدیرانی هستند که به سیاق آمدن خویش ، به چینش معلمان در دور و بر  خود پرداخته و از آن دسته معلمان آزاد ، نا وابسته که منتقد روشهای غیر اصولی مدیریتی آنهاست دوری می کنند و این یعنی تناقض های آسیب زای تربیتی - علمی و  دور شدن از اهداف اساسی کار تیمی .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
متاسفانه کاملا درسته وحتی بدترازاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار