آرام آرام روزهای گرم سال در شهرستان دهلران کم رمق تر می شود ولی در واپیسن روزهای گرم سال اکثر مشترکین با مشاهده قبوض برق خود شوکه شدند
کد خبر: ۸۹۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸ 07 September 2020

تابناک ایلام مجتبی کاور :: کمتر از دوهفته از صحبت های رئیس جمهور و وزیر نیرو در خصوص رایگان شدن برق نگذشته است که قبوض میلیونی مردم دهلران را  قبض روح کرد !

 آرام آرام روزهای گرم سال در شهرستان دهلران کم رمق تر می شود ولی در واپیسن روزهای گرم سال اکثر مشترکین با مشاهده قبوض برق خود شوکه شدند و شهروندان در حالی باید این قبوض را پرداخت کنند که حسن روحانی رئیس جمهور در هفته های گذشته با ابراز خرسندی از مصوبه دولت برای رایگان شدن برق 30  میلیون نفر از جمعیت ایران گفت: این مصوبه که طی دو ماه آتی اجرا می شود، هدیه دولت به مردم کشورمان و بویژه ساکنان روستاها است که عمدتا جزو خانوارهای کم مصرف برق هستند! درست قبل از اجرایی شدن این طرح شاهد آن هستیم که مردم شهرستان دهلران باید قبوض میلیونی که بهای زندگی در شهر گرم و مرزی و فاقد امکات است باید پرداخت کنند  !

آقای رئیس جمهور ! آیا رواست برای مردمی که در دمای بالای 53 درجه سانتگیراد زندگی می کنند در اوج محرومیت و بیکاری فرزندانشان مرز داری کنند ،آن وقت میزان محاسبه مصرف برق آنها با دیگر شهرهای کشور محاسبه ، و مردم در این شرایط سخت و بد اقتصادی قبوض میلیونی پرداخت کنند  ؟ به راستی دولت تاکنون چه خدمات به مردم این شهرستان در خصوص گرما که یک بحران است ارائه داده است البته بجز کاهش ساعت کاری ادارت  !

آقای روحانی! متاسفانه تصمیمات کلی و مصوبات غیر کارشناسی شده وزرات نیرو در بحث محاسبه برق وهمسان سازی قیمت ها بخصوص در بحث کیلووات مصرف شده  که به تصویب هئیت دولت ومجلس شورای اسلامی رسیده باعث شده که مردم مناطق گرمسیری همانند دهلران که دماسنج ها هم قادر به ثبت گرمای آن نیستند بهای سنگینی مالی به خاطر کارشناسی غلط ، قبوض هنگفت برق خود را پرداخت کنند.

چرا که میزان محاسبه مصرف برق مشترکان طوری لحاظ شده که  اگر مشترکان زیر 3000 کیلو وات در ماه برق مصرف کنند فقط هفت درصد به قبض آنها اضافه می شود، اما در مصارف بالای 3000 کیلو وات علاوه بر هفت درصد، میزان ۱۶ درصد نیز جریمه به آنها تعلق می گیرد که این نحوه محاسبه برای مردمان این دیار با گرمای بالای 50درجه سانتیگراد و محروم ظلم بسیار آشکاری است که نشان از غفلت کارشناسان وعدم کارکارشناسی و طراحان این افزایش پلکانی مصرف برق را نشان می دهد

آقای  رئیس جمهور ! در ماه ها و روزهای گذشته بسیاری از مشترکان دهلرانی با مشاهده قبوض برق و آب خود که در مقایسه با دوره قبلی افزایش چشمگیری داشته شوکه شده و نسبت به نحوه محاسبه کیلو وات آن با دیگر  شهرهای کشور که در کل سال یک دوره  پرداختی مردم این دیار است خواستار تجدید نظر مسئولان دولتی بخصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی شدند که نیاز است دولت با ارائه یک لایحه به مجلس  نحوه محاسبه کارکرد مناطق گرمسیر را اصلاح ، یا9درصد مالیات بر ارزش افززوده وعوارض را از قبوض  مردم این دیار حذف کنید، چرا که شرایط آب هوایی گرم خشک دهلران با دیگر شهری های گرم کشور همانند خوزستان بسیار متفاوت است

آقای روحانی ! قبوض این دوره برق و آب  برخی از خانواده ها در این شهرستان مرزی ، محروم  وگرمسیر ،حتی با پس انداز یک سال یارانه 45هزار تومانی  شما هم نمی شوند پرداخت کرد ! حرف از رقم دستمزد آنها با وجود افزایش هزینه‌های زندگی نخواهیم زد چرا که  تغییر چندانی نیافته و قدرت خرید مردم  بیش از 60 درصد تقلیل یافته است وتنها با کوچکتر کردن سفره خود می توانند قبوض آب وبرق خود را پرداخت کنند !

با توجه به اینکه 8ماه از سال مردم شهرستان دهلران با گرمای بالای50درجه سانتیگراد مواجه هستند و برای درامان ماندن از گرما ناچار هستند از وسایل خنک کننده استفاده کنند می طلبد  مجمع نمایندگان استان ، مسئولان ارشد استان در بحث محاسبه قیمت برق و افزیش سقف کیلو وات در این شهرستان مرزی رایزنی لازم را داشته باشند چرا که نه یارانه پرداختی دولت ونه دستمزد شهروندان توان پرداخت قبوض سنگین را ندارند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
کار ایلامی هاست
لعنت بر استان ایلام
درود بر خوزستان
جاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
لعنب بر ایلام و ایلامی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار