اما نکته مهمی که هدف نگارش این مطلب است ،چگونگی واکنش مسئولین استان در مقاطع مختلف به این دست کارهاست .مسئولینی که بدون در نظر گرفتن شرایط و موقعیت ها رفتار کرده وبه دلیل اینکه نمی دانند کجا وچگونه رفتار کنند ،کلی منافع استان را به هدر داده اند.
کد خبر: ۸۹۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 11 September 2020

تابناک ایلام ::روز گذشته تعداد 5نفر از نمایندگان عضو کمیسیون های انرژی،اقتصاد ،کشاورزی و صنعت در استان ایلام حاضر شدند تا از نزدیک در جریان مسایل ومشکلات استان ایلام قرار بگیرند . اصل کار را می توان به فال نیک گرفت ،چرا که معتقدیم به هراندازه که مرکز نشینان در جریان مسایل ومشکلات استان محروم ایلام قرار بگیرند ولو اینکه کاری هم صورت نگیرد کار بزرگی است .

اما مشکل اصلی ما آمدن ویا رفتن مسئولین به استان ایلام نیست ،چرا که در طول سالهای گذشته به کرات شاهد حضور مدیران رده بالای کشوری در استان بوده ایم اما درنهایت پس از چند قطعه عکس یادگاری و انتشارچند خبر در فضای رسانه ،اصل موضوع یعنی رفع مشکلات استان به بایگانی فراموشی سپرده شده است .

اما نکته مهمی که هدف نگارش این مطلب است ،چگونگی واکنش مسئولین استان در مقاطع مختلف به این دست کارهاست .مسئولینی که بدون در نظر گرفتن شرایط و موقعیت ها رفتار کرده وبه دلیل اینکه نمی دانند کجا وچگونه رفتار کنند ،کلی منافع استان را به هدر داده اند.

به عنوان نمونه ،استاندار ایلام دیروز تا فرودگاه به استقبال همین چند نماینده عضو کمیسیون های مجلس رفتند ،آنان را همراهی کردند ،جلسه شورای اداری تشکیل داد ومواردی را هم مطرح کردند .

تا اینجای کار درست ! ایشان در جلسه شورای اداری با نمایش هم آوایی با مردم ایلام به یک نکته مهم هم اشاره کرد وگفت :حرف ما این نیست که استانهای دیگر در حوزه نفت وگاز مدیریت نداشته باشند ،بلکه همصدا با مردم می گویم هر استان مدیریت منابع مستقل خود را داشته باشد .

این نکته درستی است که تا کنون همه مسئولین ما برای استیفای این حق مسیر را نادرست رفته اند وبه نتیجه هم نرسیده اند ،از اینرو بخاطر این موضعگیری از استاندار ایلام تشکر می کنیم . اما نکته دیگری که دراین سفر مورد غلفت واقع شده واز قضا به همان موضوع مسیر نادرست مربوط می شود باید مورد واکاوی قرار گیرد.

چند ماه پیش به دعوت نمایندگان وقت استان در مجلس دهم  ،رییس کمیسیون انرژی به همراه تعداد 20 نفر از نمایندگان مجلس عضو کمیسیون ،معاون وزیر نفت وهمچنین معاون وزیر نیرو دوبار به استان ایلام سفر کردند ،بار اول برای بازدید از مناطق نفت خیر وشرکت های فعال در دهلران ومهران و باردوم برای بازدید از سامانه گرمسیری از نقطه آغازین تا پایانی ،یعنی ازگله تا مهران ودهلران !

سوال اینجاست که چرا استاندار ایلام آن موقع وقت شناس نبودند ،از فرصت حضور این حجم از نمایندگان،رییس کمیسیون انرژی و معاونین وزیر برای رفع مشکل اعتباری و موضوع ایجاد شرکت نفت وگاز مستقل در ایلام بهره نبردند ؟ اصلا چرا حاضر نشدند  به استقبال این تعداد از نمایندگان ،رییس واعضای هیات رییسه کمیسیون انرژِی و معاونین وزیر رفته یا حداقل یکی از معاونین خود را با آنان همراهی دهد ؟!چرا این فرصت بزرگ را براحتی از دست دادند؟

چرا ؟! چون ایشان با نماینده وقت اختلاف داشتند ونگران بودند که این کار بزرگ به اسم نماینده تمام شود !چون نمایندگان هم فکر دولت بودند واز جانب آنان گزندی به مجموعه دولت وارد نمی شد ! ابنجاست که باید دانست کی ، کجا و چگونه رفتار و موضع گیری کردتا شاید رفتار وموضعت برای استان محروم ایلام قدری مثمر ثمر واقع شود !

حال چه اتفاقی افتاده است که برای چند نماینده عادی عضو کمیسیونها که حتی ورودی وخروجی پارلمان را یاد نگرفته و از قضا حاضر نیستند سر به تن این دولت باشد تا فرودگاه به استقبال آنان شتافته ،همراهی می کنند ،تشکیل جلسه می دهند و از آنان چیزی را مطالبه می کنند که اصلا در حطیه وظایف آنان قرار نداشته ودر توانشان نیست ؟ این نماینده ها اگر بر چارچوب اشراف داشتندکه اصلا نباید می امدند ،چرا که سامانه گرمسیری فاقد ردیف بودجه است و منابع آن از صندوق ذخیر ارزی تامین می شود و اجازه رهبری را لازم دارد!

این دوگانگی در رفتار وموضع گیری ها و عدم درک درست شرایط یعنی نادیده گرفتن منافع استان ،یعنی اینکه یک مدیر  زمانی که می تواند برای مردم استان مفید واقع شود، ،بخاطر حس انتقام جویی شخصی و مسایل فردی ،دور منافع استان را خط بکشد،اما در جایی دیگر و زمانی دیگر وقتی  احساس خطر کند ،رفتارش را به گونه ای دیگر تنظیم ودرست زمانی صدایش را بلند نماید که شنونده ای برای آن پیدا نشود !ماندیم که این دو گانگی را چگونه تحلیل وتفسیر کنیم!!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
درود بر شما جناب اسدی عزیز، بسیار عالی، بجا و خردمندانه نگاشتی!
جناب استاندار هیچ آدم قویتر از خود را قبول ندارند و قصد دارد هر اقدام مثبتی در استان را به نام خود ثبت کند و بر همین اساس هم با کل کل کردن با میرزایی توان نماینده ذینفوذ استان را به هدر داد و موجب عقب ماندگی استان شد.
هیچکدام از این نماینده ها که به استان دعوت شده اند هیچ نفوذی در مجلس و حتی کمیسیون‌های خود ندارند! وقت مسئولان استان را هم هدر می دهند! این خط و این نشان!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
خداوند این یکسال آخر دولت و ایلام و ختم به خیر کنه.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
درست گفتی تابناک.
آقای استاندار هیچ وقت خالصانه عمل نکرده، این قاسم کجا و آن قاسم کجا؟ این سلیمانی کجا و آن سلیمانی کجا؟
تابناک یادت آقای معاون استاندار و مدیر کل راه چند ماه پیش دو سه بار شعار دادند تونل دوم آزادی شروع خواهد شد حالا کدام وعده رو باور کنند مردم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
درود بر شما به خاطر این تیز بینی
دقیقا به نکته ای درستی اشاره کردید
آقای استاندار به چند دلیل اینکار را کردند. یکی از ترس از نمایندگان اصولگرا. یکی پایان کار این دولت و چسباندن خود به مردم
و یکی هم هیچ حرفی برای گفتن نداشته که این موضوع را بیان کرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار