قاسم سلیمانی دشتکی با انگشت گذاشتن بر نکته ای درست در خصوص این مطالبه مردم استان یعنی استقلال مدیریت نفت وگاز استان گفت :استان ایلام یک استان مستقل است ودر این استان از 50هزار میلیارد تومان سرمایه کذاری ظرف 2سال گذشته ،بیش از 70 درصد آن متعلق به نفت ،گاز وپتروشیمی است ودر این راستا لازم است دفتر نفت وگاز در استان مستقل شود .
کد خبر: ۸۹۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵ 11 September 2020

روز گذشته تعداد چهار نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سفری دو روزه از طرح سامانه گرمسیری استان بازدید به عمل آوردند ،هر چند معتقدیم با توجه به اینکه این سامانه فاقد ردیف اعتباری از بودجه عمومی کشوری بوده وتاکنون از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی تامین اعتبار شده است و مسئولین باید راه درست ومنطقی برای تامین بیش از 1500میلیارد اعتبار برای تکمیل این پروژه و طلب پیمانکار بپیمایند ،اما در کل از اصل این حرکت حمایت می کنیم .

اما صرفنظر از تمامی بحث های مطرح شده وانتقادات وارد آمده به این موضوع ،سخنان استاندار ایلام را می توان فنی ترین ،موثرترین و البته قابل اتکا ترین خروجی نشست با نمایندگان مجلس بمنظور تحقق یکی از بزرگترین مطالبات چند ساله اخیر مردم استان به حساب آورد .

قاسم سلیمانی دشتکی با انگشت گذاشتن بر نکته ای درست در خصوص این مطالبه مردم استان یعنی استقلال مدیریت نفت وگاز استان گفت :استان ایلام یک استان مستقل است ودر این استان از 50هزار میلیارد تومان سرمایه کذاری ظرف 2سال گذشته ،بیش از 70 درصد آن متعلق به نفت ،گاز وپتروشیمی است ودر این راستا لازم است دفتر نفت وگاز در استان مستقل شود .

استاندار ایلام ادامه داد :حرف ما در ایلام این نیست که استانهای دیگر در حوزه نفت وگاز مدیریت نداشته باشند ،بلکه هم صدا با مردم می گوییم که هراستان مدیریت منابع خودش را داشته باشد ودر این کار اشکالی وجود ندارد وبه مدیریت بهتر منابع منجر حواهد شد.

با وجود اینکه استان ایلام از حیث برخورداری از منابع زیر زمینی رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است ،اما سالهاست که از حیث سازمانی تحت مدیریت دفتر نفت وگاز غرب مستقردر استان کرمانشاه قرار دارد . با توجه به نوع نگاه مدیران این شرکت ودخیل شدن تعصبات منطقه ای ،سالهاست منابع سرشار نفت وگاز استان نتوانسته است به صورت بایسته در خدمت توسعه استان قرارگرفته واز ظرفیت مستعد نیروی انسانی موجود در این حوزه استفاده بهینه صورت گیرد .

از اینروست که نخبگان ،نمایندگان ،رسانه ها ومردم استان سالهاست طلب خود از وزارت نفت مبنی بر انتقال دفتر نفت وگاز غرب را فریاد می کشند ،اما از انجاییکه در طول سالیان اخیر مسیر درستی برای تحقق این مطالبه پبموده نشده است ،بدلیل مواجهه شدن با بروکراسی ها سخت موجود در ساختار اداری وزارت نفت واز سویی نیزقدرت نفود نمایندگان و مدیران کرمانشاهی حاضر در سطوح عالی مدیریت وزارت نفت ،این خواسته به نتیجه دلخواه نرسیده است.

سخنان روز گذشته استاندار ایلام که با زیرکی خاصی مبنی بر استقلال نفت وگاز استان بیان شد ،می تواند سنگ بنای حرکت درست برای استیفای حقوق چند ساله مردم استان از وزارت نفت به شمار آید . از اینرو لازم است نخبگان ،مدیران ،نمایندگان ،رسانه و تمام کسانی که در این حوزه صاحب نفوذ هستند،بی توجه به گرایشات سیاسی ،اختلاف دیدگاهها و پرهیز از تک روی ،این سخن استاندار ایلام را بعنوان نقشه راهی برای رسیدن سریع وگشایش قفل های بورکراسی سخت وپیچیده در ساختار نفتی ها قلمداد و تنها به رسیدن یه هدف غایی بیاندیشند.

ضمن تشکر از استاندار ایلام به خاطر همصدا شدن با مردم ونخبگان استان ،صرفنظر از نقد وگلایه ای که به استاندار ایلام در حصوص سفر اعضای کمیسیون انرژی به استان وارد شد ،بی گمان حرکت در چارچوب تعیین شده از سوی استاندار در خصوص استقلال مدیریت نفت وگاز استان می تواند رسیدن به هدف را تسهیل نماید .این نکته را هم نباید از قلم انداخت که بیان نقد در یک حوزه از سوی این رسانه  نافی تلاش ها وکارکرد قابل قبول استاندار وهمچنین دلسوزی های ایشان برای مردم وتامین منافع استان نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
عدنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
از نظر ما دهلرانی زیر نظر کرمانشاه بمونه بهتر تا شما عیلامی ها (صهیونیست)
امیدوارم روزی برسه ما بر گردیم به استان عزیزمان خوزستان
دهلران دره شهر ابدانان یکصدا خوزستان
پاسخ ها
نیکتا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
برو لیاقت همونو داری که مثل غیزانیه آب هم نداشته باشی!! ضمناً خوزستانی ها هیچ وقت شما رو با این سطح فکر قبول نمیکنن
یاسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
درود بر خوزستان
هلیلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
خخخخخ....اینارو باش.....خوزستان با اب و دونش پیشکش شماها.....اینا دیگه کی ان خدایا!!!! اخه خورستان اگر دوبرابر که هیچ صدبرابر اینم نفت و گاز داشت چیش به من و شما رسیده؟؟ خورستان فقط و فقط یک مشت ادعای طلاس در دست از ما بهترون .....ما یک کارگر ساختمونیم ؛ هستیم و خواهیم بود و نسل اندر نسل کارگر ....پس مال هر استانی باشیم برام مهم نیس ....بعدشم کرمانشاه و خوزستان آخه چی باشن براشون خودتو داغ میکنی؟؟؟ من خودم ده سال کرمانشاه بودم و چند سال خرمشهر اخه چی داره که به درد من و شما بخوره؟؟؟
البته شماهم میتونی بری خوزستان زندگی کنی.. و ببین چه بهشتی برات ساختن...!!!! کسی جلوتو نگرفته..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار