شعار تفکیک قوا در هواست ؛
بررسی کارنامه کوتاه مدت نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که یکی از آنان با رها نمودن دیگر وظایف نمایندگی ،تمام تمرکز ومساعی خود رابر مداخله بی چون وچرا در امورات مدیریتی وتغییر مدیران براساس ذائقه خود معطوف نموده است .
کد خبر: ۸۹۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶ 13 September 2020

تابناک ایلام::یکی از موضوعاتی که همواره در کشور محل اختلاف نظر بوده و باعث شکل گیری مشکلاتی هم شده است ،به رغم وجود اصل "تفکیک قوا" دخالت قوا در حوزه وظایف دیگریست . این دخالت بخصوص در ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعنوان شاکله قوه مقننه به حیطه  وظایف دولت  پررنگ تر به نظر می رسد .

 در استان ایلام به دلیل بافت قومی واز سویی انتظارات غیر قانونی عمده رای دهندگان از نمایندگان منتخب واز سویی دیگر تلاش نمایندگان برای جلب رضایت اطرافیان ،هم تباران وفعالین ستادهای انتخاباتی باعث شده تا نمایندگان نیز همسو با مردم بخش اعظم وظایف خود را رها کرده وبا پا کردن در کفش دولت ،مسایلی را پیگیری نمایند که هرگز در زمره وظایف ذاتی آنان نبوده است .

این موضوع باعث شده تا درکنار فراموش شدن وظابف اصلی نمایندگی ،شکل گیری تنش های مدیریتی رادر سطح دستگاههای اجرایی شاهد باشیم ،از طرفی نیز بدلیل قالب شدن  افراد غیر متخصص و نابلد به بدنه مدیریتی ، به شکل ناکارامدی مدیران و در نهایت شکل گیری نارضایتی در بدنه جامعه ظهور وبروز نماید .

در حالیکه این دوره از مجلس بر پایه رسیدگی به مشکلات اصلی مردم یعنی بهبود معیشت آنان شکل گرفته واز سویی نمایندگان نیز بربستر آسیب شناسی رفتارهای اسلاف خود وبزرگنمایی آن  والبته به مدد آرای پایین مردم توانستند بر کرسی وکالت مردم تکیه بزنند ،اما نمایندگان ما در همین آغاز راه با پشت پا زدن بر شعارهای خود ،مسیری را کلید زده اند که روزگاری خود منتقد پروپا قرص آن بوده و از قضا دلیل عدم توسعه نیافتگی استان را همین موضوع یعنی خارج شدن نمایندگان از ریل وظایف خود معرفی می کردند.

بررسی کارنامه کوتاه مدت نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که یکی از آنان با رها نمودن دیگر وظایف نمایندگی ،تمام تمرکز ومساعی خود رابر مداخله بی چون وچرا در امورات مدیریتی وتغییر مدیران براساس ذائقه خود معطوف نموده است .

هرچند تا این لحظه این نماینده نتوانسته است برای اجرایی نمودن آرزوها وخواسته های غیر قانونی خود و تحمیل نزدیکانش ،از سد استاندار ایلام عبور نماید ،اما وی نیز بیکار ننشسته و با کاهش سطح انتظار خود یعنی انتصاب نزدیکان در لایه میانی مدیریت ،اهداف خود را از  طریق فشار بر مدیران کل برای تسلط بر مدیریت دستگاههای اجرایی شهرستان ها ومعاونت دنبال می کند.

براساس شنیده ها این نماینده مردم شریف استان که در سابقه شش ماهه وی تلاش های ناکامی برای تسلط بر مدیریت ادارات کل به چشم می خورد ،با تحویل بسته ای چند نفره  به مدیرکل آموزش وپرورش استان ،استفاده از ظرفیت این بسته در مصادر مدیریتی از معاونت تا مدیریت شهرستان ها را خواستار شده است .البته با توجه به رویه مدیرکل این دستگاه ومشی مدیریتی وی وهمچنین اشراف وی بر آسیبهایی از این دست که کرسی مدیریت قبلی را احاطه کرده بود ،بعید می دانیم که ایشان با قرار گرفتن در این بازی وآسیب های ناشی از آن، عمر مدیریت خود را کوتاه نماید !

از آنجاییکه این روزها کشور با مسایل ومشکلات متعددی مواجهه بوده ومردم ما به بدلیل حجم بالای مشکلات با تنش های گوناگونی دست وپنجه نرم کرده وهمین موضوع باعث شده تا در یک هفته اخیر خودکشی بیش از چهار نفر از هم استانی هایمان را شاهد باشیم ،جای تعجب است که این نماینده به جای تلاش برای رفع گره های کور زندگی مردم و تمرکز بر کاهش مشکلات آموزش وپرورش وتنگناهایی که دانش آموزان و معلمین با آن مواجه اند ،بر مسایل حاشیه ای ودست چندمی تمرکز کرده است !

اینکه نمایندگان ما در شعارهایشان به گونه ای دیگر حرف می زنند اما در عمل برخلاف آن عمل می کنند ،اسیبی است که باید بیشتر بر آن تمرکز کرد والبته در مطالب بعدی به این موضوع بصورت شفاف و صریح خواهیم پرداخت ،امیدوارم این نماینده محترم قبل از پرداختن ما به این موضوع ، از مواضع طلبکارانه خود کوتاه بیایند !

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
عملکرد هر دو نماینده تا این لحظه نشان داده است که به روال و سیاق نمايندگان سابق و ادوار چون نمی توانند در مجلس کاری از پیش ببرند برای اینکه خودی نشان بدهند، به دنبال انتصابات قومی قبیله ای هستند و تا این لحظه نماینده شمالی تر 4 بر 1 از نماینده نیمه شمالی استان جلو هستند و دشتکی که در مقابل دخالت های جلال بنیان مرصوص بود در مقابل این نمایندگان تا این لحظه به شدت کم آورده است!
نمایندگان ما در مجلس عملاً در مرکز بیکار هستند و فقط هر از گاهی قیل و قالی می‌کنند تا به چشم بیایند بنابراین دخالت در انتصابات می‌تواند بخشی از ناتوانیشان را پوشش‌ بدهد!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار