قابل توجه دادستانی وپلیس ایلام؛
مسئولین امنیتی ،انتظامی وقضایی به خوبی می دانند حتی اگر اراذل واوباش با آن ظاهر عجیبشان فضاهای محل آسایش مردم را به محل تاخت وتاز خودشان در آورند ،حتی اگر به ظاهر به مردم آسیبی نرسانند ،همین عدم احساس آرامش کلی برای آنان بار روانی منفی به همراه خواهد داشت .
کد خبر: ۸۹۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵ 13 September 2020

تابناک ایلام ::روز گذشته خبر نگران کننده ای در ایلام منتشر شد ،مبنی بر اینکه تعدادی از اراذل واوباش با ایجاد درگیری در یخشی از شهر امنیت اجتماعی در این شهر را به مخاطره انداخته اند . اگر چه با ورود به موقع نیروی انتظامی و پشتیبانی قاطع دادستانی بساط این معرکه گیری خیابانی برچیده شد .

اما این پایان کار نیست ،همانگونه که فرمانده نیروی انتظامی استان نیز به آن اشاره داشته اند ،این روزها شاهد ظهور پدیده ای مخرب و مخل آسایش عمومی تحت عنوان " اراذل نوظهور وشناسامه دار" و جولان آنها در مراکز عمومی نظیر پارک ها و محل های پر رفت وآمد وتفریح مردم هستیم که واقعا لازم است برای این موضوع چاره اندیشی شود.

پر واضح است که بستر فضای مجازی والگوگیری افرادی که از نظر اجتماعی دارای زمینه مناسب برای تبدیل شدن به فرد با پارامترهای تعریف شده بعنوان اوباش باعث شده تا تعدادی از نوجوانان وجوانان به سمتی سوق داده شوند که خروجی آن ایجاد ناامنی برای اکثریت جامعه باشد .

اگر این روزها گذرتان به پارک ها ،پیاده راه طالقانی و بام ایلام افتاده باشد ،قطعا با چنین افرادی با ظاهر وپوشش عجیب روبرو خواهد شد ،مردم ما با مشکلات فراوانی دست وپنجه نرم می کنند ،گرانی ،فقر ،نداری و دور شدن از آرزوهایی که زمانی برایشان برنامه داشتند باعث شده تا از نظر روانی دچار تشویش شوند ،ساعاتی از روز را برای دور شدن از افکار مهیج وتشویش گر اختصاص می دهند تا با پیاده روی وتفریح در پارک ها وپیاده راه قدری احساس آرامش کنند،اما این مکانها نیز به قرق اراذل واوباش درآمده است !

مسئولین امنیتی ،انتظامی وقضایی به خوبی می دانند چنانچه اراذل واوباش با آن ظاهر عجیبشان فضاهای محل آسایش مردم را به محل تاخت وتاز خودشان در آورند ،حتی اگر  به مردم آسیبی نرسانند ،همین عدم احساس آرامش کلی برای آنان بار روانی منفی به همراه خواهد داشت .

آنگونه که سردار فرمانده انتظامی گفته اند که"در راستای مقابله با اراذل و اوباش، قرار گاه محکمی تحت عنوان مقابله هم با اراذل اوباش نوظهور و هم سابقه دار که دارای پرونده‌های سنگین هستند، ایجاد شده است"

مردم ورسانه ها از نیروی انتظامی بعنوان ضابط عام انتظار دارند برای برخورد با این دست افراد منتظر حکم قضایی ننشینند ،وظیفه ذاتی نیروی انتظامی در مواجهه با این دست افراد ،برخورد قاطع است . زمانی که حضور فیزیکی نیروی انتظامی در محل های استراحت مردم پررنگ باشد ،قطعا اراذل واوباش احساس امنیت نخواهند داشت .

البته یک نکته مهمرا هم باید به این مساله اضافه کرد ،می دانیم واقعا برخی قوانین نظیر بندهایی از حقوق شهروندی و تعبیر ناصحیح دستگاههای نظارتی در ناجا ودادگستری از این قوانین دست بازپرس ،قاضی ومامور نیروی انتظامی را برای برخورد با مخلین نظم بسته است .

نیروهای نظارتی نظیر حفاظت اطلاعات و ... باید این نکته را مدنظر داشته باشند به هراندازه که آنان با تفسیر نادرست از قوانین عرصه را بر قضات ونیروهای پلیس تنگ می کنند، دو برابر آن اوباش جری تر شده وفضا را برای آزار واذیت مردم وترویج ناامنی مهیا می بینند . انتظار عامه از این عزیزان همراهی بیشتر و کمک برای برقراری امنیت است ،یک بازپرس یا پلیس اگر احساس کند در راستای اجرای قانون برای  برقراری نظم وامنیت آسیب می بیند ،هرگز اعتبار و جایگاهش را در معرض تهدید قرار نخواهد داد.نتیجه این خواهد شد که متهم وشاکی جای خود را عوض میکنند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
هاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
ایلام در حد یک استان نیست روستای از کرمانشاه است
ما هم (دهلران درهشهر ابدانان )بر می گردیم به وطن واقیمون خوزستان
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
دادستانی یک شب در چقاسبز و بام ایلام حضور داشته باشد تا ببیند آیا واقعاً خانواده می تواند در میان حجم زیادی از ارازل مردم چگونه می توانند آسایش داشته باشند، حداقل یه کیوسک پلیس در ورودی پارک ها وجود داشته باشه.
شارکم چوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
ایلام چقد بدبخته
جنوبش ادعای خوزستانی بودن میکنن .
ایوان هم کرمانشاه را مادر خود میدانه.
بعد میگیم چرا محرومیم؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار