مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که نسبت به ارسال کد ملی خود به صورت پیامکی اقدام کرده و حائز دریافت شرایط تسهیلات معرفی شده اند تا ساعت ۲۴ امشب فرصت دارند به سامانه طرح اقدام ملی مسکن جهت تکمیل ثبت نام خود مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۹۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 14 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی اصغر کاظمی  اظهار داشت: مبلغ این تسهیلات در استان ۱۵۰ میلیون ریال با سود ۱۳ درصد و با سررسید یک ساله به مستاجران واجد شرایط پرداخت می‌شود و در دوره قرارداد تنها سود تسهیلات از سوی مستاجران دریافت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

وی افزود: داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا برای دریافت این تسهیلات الزامی است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به وضعیت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان یادآور شد: تاکنون ۱۱ هزار و ۴۰ نفر برای این طرح در استان ثبت نام و هزار و ۵۵۰ متقاضی نیز افتتاح حساب کرده اند.

کاظمی با بیان اینکه تاکنون ۵۹۱ نفر از متقاضیان آورده خود را تکمیل کرده اند، گفت: متقاضیانی که پیامک راه و شهرسازی استان را دریافت کرده اند و پس از مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن مدارک خود را تهیه کرده اند باید در مدت زمان تعیین شده (۱۵ روز پس از دریافت پیامک) برای پرداخت سهم آورده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و بانک مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: این متقاضیان در مدت زمان ذکر شده پس از تشکیل پرونده باید مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال جهت احداث واحد مسکونی خود پرداخت کنند.

کاظمی اضافه کرد: این مبلغ به صورت علی الحساب تعیین شده است و در صورت نیاز به پرداخت سهم آورده از سوی متقاضیان در مراحل بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در مورد دیگر متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که هنوز پیامک دریافت نکرده اند، گفت: این متقاضیان در مراحل بعدی پالایش احراز شرایط قرار دارند و به زودی برای انجام اقدام های مورد نیاز به آنان اطلاع رسانی می شود.

بیش از ۹۰۰ هکتار از محدوده قانونی استان ایلام را بافت های فرسوده و ۲۳۰ هکتار را نیز سکونتگاه های غیر رسمی تشکیل می دهد که این میزان در مجموع ۳۰ درصد محدوده شهری این استان را شامل می شود.

طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار