نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ترافیک، مزاحمت های تلفنی و کمبود نیروی انسانی، دخالت در امور فوریت های پزشکی در ماموریت ها از چالش ها و مشکلات اورژانس پیش بیمارستانی هستند که امید است با افزایش آگاهی مردم و کارهای فرهنگی و همت دولتمردان
کد خبر: ۸۹۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 15 September 2020

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم  در دیدار کادر اورژانس با امام جمعه تبریز به مناسبت چهل و پنجمین سالروز تاسیس اورژانس در کشور اظهار داشت: یکی از سازمان های محبوب دلهای مردم اورژانس می باشد که توفیق خدمت به مردم را دارد و این قشر ایثارگر در خط مقدم حوزه سلامت روزانه جان انسانهای زیادی را از مرگ حتمی نجات می دهند و طبق آیه 32 سوره مائده هرکس انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است.

وی افزود: فعالیت جهادی حوزه اورژانس پیش بیمارستانی در این ایام که با کرونا درگیر هستیم و چه بسا خانواده ای با ترس از کرونا نزدیک عزیزترین فردش نمی رود ولی اورژانسی های فداکار با سعه صدر اقدامات درمانی را برای بیماران کرونایی انجام می دهند و در این راه تعدادی از عزیزان مبتلا و بستری و تعدادی هم شهید مدافع سلامت شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ترافیک، مزاحمت های تلفنی و کمبود نیروی انسانی، دخالت در امور فوریت های پزشکی در ماموریت ها از چالش ها و مشکلات اورژانس پیش بیمارستانی هستند که امید است با افزایش آگاهی مردم و کارهای فرهنگی و همت دولتمردان حل و فصل شود.

آل‌هاشم در خصوص سختی کار اورژانس گفت: تکنسین های اورژانس فشار کاری جسمی و روحی زیادی تحمل می کنند و همیشه عارضه برای خودشان وجود دارد و به علت نبود استراحت کافی و استرس کاری زیاد در معرض خطر هستند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اورژانس زیبائی های خاص خودش را دارد گفت: نجات جان  و حس خوشایند ناشی از آن با هیچ خوشحالی در دنیا قابل مقایسه نیست و قطعا پاداش الهی دارد.

وی در ادامه بیاناتشان از زحمات پرسنل  اورژانس در نجات جان مادران باردار  تقدیر کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بعد از شنیدن گزارش و اقدامات اورژانس توسط دکتر طاهر اقدم و دکتر فرزاد رحمانی رئیس اورژانس دانشگاه ضمن اظهار رضایت و تقدیر از عملکرد حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه بیان داشت: با شنیدن این اقدامات خستگی روزانه از وجودم رفت و این اقدامات نجات بخش  مایه خوشحالی و آرامش است.

طاهر اقدم قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات در خصوص کد 724 (ویژه بیماران مغزی) و فعال شدن کد و تسریع در شروع اقدامات و تعامل اورزانس بیمارستانی  و پیش بیمارستانی  و کد 247(ویژه بیماران قلبی) و انتقال سریع بیماران به کت لب و کاهش مرگ و مرگ ومیر اشاره و از زحمات پرسنل اورزانس قدردانی کرد.

رحمانی رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تبریزگزارش مبسوطی از اقدامات در خصوص تجهیز آمبولانس به تله مدیسین، اقدامات در فاز آمادگی بحران ،وضعیت موجود و کمبودها خدمت امام جمعه ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار