معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: یک هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال در طول ۲.۵ سال گذشته برای توسعه و بهسازی شبکه‌های آب و فاضلاب این استان هزینه شد.
کد خبر: ۸۹۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ 16 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد کرمی  اظهار داشت: طی مدت یاد شده ۳۸ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح شهرهای استان با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی افزود: پروژه‌های آبرسانی به ۱۹۷ روستا با ۷۶ طرح در ۳۰ ماه گذشته اجرا شد که در نتیجه آن آبرسانی سیار در ۱۲۵ روستا به ۲۲ مورد کاهش یافته و ۸۲۰ میلیارد ریال نیز در این حوزه هزینه شده است.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: یکی از پروژه‌های اجرا شده در حوزه آب و فاضلاب استان فاز دوم ساماندهی سراب چشمه شهر آبدانان است که در این زمینه نیز ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

کرمی یادآور شد: هم اکنون یک هزار و ۱۸۳ کیلومتر شبکه توزیع آب در استان ایلام وجود دارد که ۲۷۶ هزار و ۹۶۶ نفر را تحت پوشش داشته و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از این شبکه برخوردار هستند.

وی به توسعه شبکه فاضلاب استان نیز اشاره و اضافه کرد: ۸۹۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان ایلام تاکنون اجرایی شده است که ۲۰۵ هزار و ۶۴۴ نفر را تحت پوشش دارد و از این منظر ۵۱ درصد جمعیت استان زیر پوشش شبکه فاضلاب هستند.

معاون عمرانی استاندار ایلام یکی از مشکلات شهرستان ملکشاهی را تامین آب پایدار و بلندمدت شهر ارکواز و روستاهای اطراف آن برشمرد و گفت: ۳۹۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به این مناطق از طریق سد ایلام طی ۳۰ ماه گذشته پرداخت شده است و این پروژه هم‌اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کرمی پروژه آب‌ شیرین‌کن شهر ارکواز را از دیگر پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب در شهرستان ملکشاهی عنوان کرد که با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در مدت یاد شده به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ایوان نیز در ۲.۵ سال گذشته به مرحله بهره‌برداری رسید که ۲۴۶ میلیارد ریال نیز در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار